יום שבת, 18 בנובמבר 2017

כמה עוד אפשר לחכות עד שאיילת תאכל ירקות?


ספר ילדים חדש המעודד צריכת ירקות אצל ילדים 
כמה עוד אפשר לחכות עד שאיילת תאכל ירקות?
מאת: דודי גרין, איירה: איריס גת
הוצאת אביתר ספרים, ספט' 2017




עם שלושת ילדי הבוגרים נחלתי הצלחה מרובה, הם אוכלים כמעט את כל סוגי אבות המזון, בתפריט היומי שלהם מככבים ירקות ופירות ומלבד דברים ממש מסויימים הם אוכלים הכול, ישנם אף מצבים כי חברות ממש מקנאות בי על תזונתם העשירה של ילדי, הם אוכלים דברים של מבוגרים אולם עם בני הרביעי בהחלט זכיתי לספוג לא מעט סירובים בנושא תזונתו, זה הוא לא אוהב וכך גם את האחר, מה שהוא אוהב זה ממש כמוני שטויות, שטויות, שטויות, הוא יכול להעביר יום מלא בשטויות ואם אני לא אקפיד בקנאות שהוא יאכל את אבות המזון הוא יכול בקלות לפסוח עליהם.

לאחרונה קיבלנו את הספר החדש "כמה עוד אפשר לחכות עד שאיילת תאכל ירקות" והרגשתי כאילו והספר נכתב עבורנו- הספר הינו ספר חדש פרי עטו של הסופר דודי גרין (זוכה שני פרסי "ספר הזהב" לשנת 2017) העוסק בנושא החשוב של תזונת ילדים, בדגש על צריכת ירקות, בדרך קלילה ומהנה של דמיון והשראה. הספר זכה להמלצת מכון אדלר כמקדם שיח משפחתי פתוח ושוויוני. לספר מצורפת חוברת צביעה ברוח האיורים שבספר. 


ספרו החדש של דודי גרין "כמה עוד אפשר לחכות עד שאיילת תאכל ירקות" מביא את סיפורה של הילדה איילת, דמות שובת לב שכמו ילדים רבים אינה מסכימה לאכול ירקות. התמודדות מוכרת זו, של הורים רבים המבקשים לאמץ תפריט בריא ומאוזן בקרב בני המשפחה, מציבה אותם מול סירוב נחרץ ולא אחת מותירה אותם חסרי אונים לנוכח העקשנות שמפגינים הילדים. 

בספר זה מציע הסופר דודי גרין דרך מקורית אל לבו של הילד: דרך של דמיון וחוויה הבוחנת את אהבותיו ונטיותיו הטבעיות ושואבת מהן השראה. וכך, הדרך אל לבה וצלחתה של איילת עוברת בעולם הצבעים והציורים שהיא כה אוהבת. כאשר מכינים לה סלט ססגוני ומרהיב כמו ציור - היא נשבית בקסם יופיו וגם בטעמו העשיר, המורכב משלל ירקות טריים ובריאים. 

סגנון הכתיבה המחורז והקולח של דודי גרין, מוצא ביטוי בסיפור, שיכול לגרום גם לילדים שלנו להתאהב ב: פלפל צהוב ופלפל אדום / גזר פרוס בצבע כתום /צנונית אחת ורודה שמנמנה / וגם עגבניה עגולה אדומה...

אז אני עדיין לא יודעת להגיד אם באמת הספר עושה את עבודתו אך בהחלט יכולה לספר כי לאחר קריאתו ברצף במשך יומיים הנסיך החליט שדווקא הירקות הינם חטיף נחמד וטעים וכי כדאי ורצוי לשלבם במהלך הארוחות.




את כוחם של הצבעים ואת קסם הססגוניות של עולם הירקות ממחישים איורים מרהיבים פרי מכחולה של המאיירת איריס גת. גת בחרה בפלטת צבעים ייחודית ובסגנון איורי המתכתב עם עולם הציור האהוב כל כך על איילת. וכך, בשכבות של צבע ובטקסטורות מורכבות נפרש מולנו עולמה של איילת וסיפורה מתקדם מדף לדף אל עבר סופו הססגוני והמשמח. 

במטרה להמחיש את החיבור שבין עולם הצבעים והיצירה לבין עולם הירקות הצבעוניים, עוצבה חוברת צביעה ייחודית ברוח האיורים, המצורפת לכל עותק של הספר (מוצמדת בעטיפת שקופה לכריכה האחורית הפנימית). חוברת הצביעה מיועדת לשימוש הילדים, כך שיחוו בעצמם את החוויה שעוברת הילדה איילת בספר. כמותה גם הם ישמחו לצבוע בשלל גוונים את הדמויות שבספר - ובמיוחד את קערת הסלט הססגונית ומעוררת התיאבון של איילת.

מכון אדלר העניק לספר "תו תוכן" המעיד על תוכנו כמקדם שיח משפחתי פתוח ושוויוני בנושא כה חשוב כמו תזונת ילדים ובניית תפריט המשפחה. זאת תוך ציון הסבלנות ונחישות הנדרשות מבני המשפחה המבקשים לשכנע את הילדים לצרוך ירקות.

דוד (דודי) גרין, יליד תל אביב, סופר, עורך ועיתונאי. במשך שנים שימש כעיתונאי ועורך בכיר בעיתון "גלובס". בשנים האחרונות - מו"ל ועורך בחברה להוצאה לאור שבבעלותו. 

דודי, נשוי לדורית, אב לחמישה, רואה בספרות ילדים נדבך חשוב בהנחלת שפה וערכים ובבניית הקשר של הילד עם המעגלים הסובבים אותו. קורא (לילדיו) וכותב (לכל הילדים) מתוך הערכה, כבוד והתפעמות מעולמם הפנימי.

גרין משלב בספריו חריזה ומשקל מוקפדים לצד מסרים ערכיים שיכולים להוות פתח לשיח מרתק עם הילדים. 

ספריו הקודמים: "לאביתר הכול מותר" (זוכה פרס ספר הזהב 2017), "לרעות יש כבר סבלנות" (זוכה פרס ספר הזהב 2017 ), "הדרך אל האפשר" (נושא המלצת מכון אדלר), "הסיפור המופלא על חיים והאוזניים שהגיעו כמעט עד השמיים" (ברשימת רבי המכר 2016).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה