יום שני, 13 בנובמבר 2017

מסיק משפחות בשמנא

בערב שישי האחרון בעת ארוחת הערב יצא לנו להתקשקש עם ילדינו הבוגרים וסיפרנו להם כי למחרת בבוקר אנו הולכים ל"מסיק זיתים" בשמנא, מיד הבוגרים קמו על רגליהם האחוריות בטענה כי זה ממש לא בסדר שהם לא הוזמנו וכי הם רוצים להצטרף, מה אתם חושבים? כמובן שהם הצטרפו גם למסיק לזמן איכות כיף ומיוחד.

לא אחת יצא לנו לבקר בבית הבד שמנא השוכן במושב חגור, כאן הקהל מוזמן לפעילות מסיק משפחתית , חוויתית, כיפית, מאתגרת, מלמדת, מכילה ומהנה.



כמובן מזמינים מקומות מראש ועל כן אין עומס מיותר בכל קבוצה, אין אי נעימות של לחץ ודוחק, אין מצב שמישהו מגיע ואין לו מקום- פשוט יודעים- מזמינים מראש ומתארגנים.

פעילות המסיק נערכת באווירה כפרית, בכרם הזיתים של משפחת אברמוב, הנמצא במושב חגור, 15 דקות בלבד מתל אביב.

אז בבוקרו של יום שבת, העמסנו את הילדודס, קבענו עם החברים ויצאנו לדרך לשלוש שעות מהנות במיוחד, זמן איכות משפחתי שאנו לא מוותרים עליו, את הסיור מתחילים בדיוק בזמן, כולם מתקבצים יחדיו, כל ילד מקבל צנצנת פלסטיק אליה הוא יכניס את הזיתים אותם מסק ונמשיך לתחנה הבאה.

את הסיור הנחתה המדריכה המקסימה שלנו דנה- מקצועית ברמה גבוהה, העבירה את כל הידע לילדים ולהורים אשר נהנו מההסברים והמידע, כן, גם לנו ההורים היו חידושים, הידעתם לדוגמא כי יש שלושה סוגי גידולים אשר גדלים בכרם? (אני לדוגמא ידעתי על 2): כרם זיתים, כרם ענבים וכרם שקדים, ועוד ועוד הסברים וידע- כיף אמיתי.



מיד לאחר מכן יצאנו לשטח, הכרנו את המנערת (טרקטור ניעור), את שיטות המסיק השונות: המודרנית והידנית (בדיוק כפי שמסקו אבותינו)- הילדים מסקו בעצמם זיתים, לאחר מכן דפקו אותם כשהם ישובים על יריעות הבד בכרם, סביב העצים, שמענו סיפורים ואגדות מעולם הזית והשמן, למדנו לכבוש את הזיתים אשר יהיו מוכנים בעוד כשבועיים, מיד לאחר מכן הילדים התנסו בעצירת שמן באבני ריחיים.









את הסיור סיימנו בבית הבד, בו צפינו במכשור המתקדם (אשר הובא ארצה הישר מטוסקנה) להפקת שמן הזית, למדנו על כל התהליך של יצירת שמן הזית אשר מותיר בו את היתרונות התזונתיים והבריאותיים- חשוב לציין כי קו ייצור שמן הזית אינו עובד בשבת .




הקינוח היה סיור בחנות המקומית, כאן טעמנו מסוגיהם השונים של השמן הטרי.




כמו כן לרשות המבקרים מזנון וחנות בה ניתן לקנות ממוצרי בית הבד: שמני זית מייצור עצמי שונים וזיתי מאכל וכן יינות, טחינה, גבינות בוטיק, ליקרים מיוחדים, מוצרי קוסמטיקה משמן זית ועוד.






משך הסיור: כשעתיים מתאים לגילאי 3 ומעלה
מחיר: 40 ש"ח לילד, 30 ש"ח למבוגר
לקבוצות (מינימום 20 משתתפים) המחיר הוא 35 ש"ח לילד, 25 ש"ח למבוגר (הזמנה טלפונית)

להרשמה התקשרו לטלפון 03-9033380 (שלוחה 1)

הסיורים מתקיימים גם בימי שישי לקבוצות (בתאום מראש)

בית הבד 'שמנא':

מערך הייצור המשוכלל של בית הבד "שמנא" מבוסס על שיטת הסחיטה המסורתית, המקובלת מזה מאות שנים, בחוות החקלאיות המפורסמות שבאיטליה המאפשרת ייצור שמן זית באיכות ובטעם המשובחים ביותר.
שיטת הייצור, מפרידה את השמן מהזית בסחיטה אחת ויחידה (לעומת ייצור תעשייתי המחמם את העיסה ומבצע שתי סחיטות ושטיפות). ייצור בסחיטה יחידה, מעניק לשמן שילוב יתרונות ייחודי, ובכלל זה – טעמו של השמן פירותי, מרוכז, מלא ועשיר בארומה, ערכי התזונה גבוהים במיוחד, בניהם פוליפנולים (נוגדי חימצון) וכן חיי המדף ארוכים יותר.

השמן מיוצר בכבישה קרה והוא מדורג כאיכותי ביותר- "כתית מעולה".

ב"שמנא" במהלך העונה ניתן למצא שמן כ-8 סוגים שמנים, המופקים מזיתים מסוג מנזלינו, פיקואל וארבינקא (שמוצאם מספרד) , קורונייקי (מיוון), פישולין (מצרפת), לצ'ינו (מאיטליה), סורי, נאבלי, ברנע (הארצישראלי) ועוד.

על מנת לאפשר גם למגדלים אחרים בארץ ליהנות מהטכנולוגיה הייחודית, בנה היצרן האיטלקי במיוחד בעבור בית הבד, מערך סחיטה כפול. כיום מהווה "שמנא" את בית הבד - בוטיק לשמן זית פרימיום, הגדול מסוגו בעולם בכבישה קרה, בדרגת האיכות העליונה "כתית מעולה "EXTRA VIRGIN.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה