יום רביעי, 22 בנובמבר 2017

החלום שהתגשם- לכאן כל אחד רוצה להגיע



בשנים האחרונות רווחת השמועה כי הצבי של הדואר הפך לצב אולם אני יכולה עם יד הלב להגיד לכם כי הצבי בהחלט חוזר ובענק, מהיום כל חבילה שמגיעה ארצה תגיע לאחת מ-1100 נקודות הפרוסות ברחבי הארץ תוך 48 שעות, כן, עוד רגע ותבינו על מה אני מדברת.



שבוע שעבר הוזמנתי להציץ מקרוב על מרכז המיון הארצי לחבילות השונות שמגיעות לדואר ישראל, המרכז פרוש על פני כ-18 דונמים באיזור התעשיה במודיעין, מצוחצח, מבריק ומרווח, המרכז הוקם בספטמבר האחרון בהשקעה של למעלה מ-100 מיליון שקלים וערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה (בהמשך מניחים שם ברשות הדואר כי ההיקף יגדל פי 3 ו-4), המרכז עובד 24 שעות ביממה (ב-3 משמרות שונות) ומעסיק כ-300 עובדים.



אני מניחה כי אין בית בישראל שאינו מבצע הזמנה כזו או אחרת ברחבי הרשת (ובעולם) ועל כן כולנו נחשפים לשירותי משלוחי הדואר, אם פעם היינו ממתינים מתוסכלים במשך שעות רבות בתחנות הדואר כיום הכל הופך קל, נגיש, זריז ונוח יותר, ממרכז המיון הארצי מתבצע פיזור ל-1,100 נקודות חלוקה שונות ברחבי הארץ (רשת שופרסל, מכולות וחנויות פרטיות, נקודות הדואר ובקרוב גם לוקרים בתחנות דלק פז).
















אז למה בעצם הכל היה מסובך כל כך פעם? עד כה הפריט היה נוחת בנתב"ג, שם עבר למיון ראשוני ביחידת המיון של דואר ישראל בנתב"ג, משם עבר למיון באחד מבתי המיון של דואר ישראל בתל אביב, בירושלים או בחיפה, לאחר מכן הפריט היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען, ושם היה ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח (סניף, סוכנות, מרכז מסירה, דואר נע וכו). כך עמד משך מסירת הפריט מרגע נחיתתו בארץ על 7-5 ימים בממוצע- ארוך ומייגע. 



כיום הכל הפך פשוט וקל יותר, פריטי הדואר השונים מגיעים ארצה ישירות במכולה למרכז המיון החדש, שם הכל עובר תהליך שיקוף ביטחוני, בדיקות מכס ועוד . רגע לאחר מכן מאותרים פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים, המגיעים בצורה ממוכנת מאתרי הסחר הגדולים בעולם, ומופקת מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. אז נשלח הפריט ליחידה הסופית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט- תהליך זה מקצר את משך מסירת הפריט ל-48 שעות בממוצע משלב הנחיתה. 




באתר הדואר ניתן לעקוב מקרוב אחר כל חבילה שלנו, לשנות את שמה (לצורך העניין אם רכשתם מספר פריטים וחשוב לכם לדעת מהי כל חבילה זה המקום) ועוד:

מיידע - INFO, מיון ומסירה- SMART ומספר פתרונות לאספקת המוצר- CHOIC.



אז מסכימים איתי שהרשת עברה ועוברת מהפך רציני? אין לי כלל ספק כי רשות הדואר הופכת תהליך של מהפך רציני בתודעת השירות, מגוון השירותים הרחב (לדוגמא הידעתם כי כיום ניתן לשלוח דואר רשום באמצעות האתר? עבורי זה בהחלט חידוש מדהים).



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה