יום שני, 12 באפריל 2021

פוקי – אוכל רחוב במובן הקלאסי של המילה!

על רשת פוקי שופ אתם כבר שמעתם? אם לא אתם ממש חייבים להכירם מקרוב כי לדעתי הם הלהיט העכשווי הבא בישראל. הרשת המונה כארבעה סניפים בארץ מביאה את הבשורה מהוואי הישר לקערה מלאת אושר , ניחוחות, מרקמים וטעמים. 

המקור של המנה המהממת הזאת מתחיל עוד בשנות ה- 70, שאז דייגים החלו לתבל נתחים משלל הדגה שלהם, סתם לנשנוש ובהמשך הפכה למנה של ממש. במקור מנת הפוקי מבוססת על דגים נאים ומפולטים ומוגשת עם אצות ואגוזי שמן קלויים. זוהי הגרסה הנפוצה בהוואי, אך כמובן שעם הזמן מנת הפוקי האותנטית השתדרגה ונוספו לה שלל תוספות צבעוניות כמו אצות, ירקות, אורז, חסות, קינואה ועוד בר עשיר של תוספות שהופכות אותה לאוכל רחוב קלאסי.



מאחורי יצירת תפריט הפוקי, התוספות והרטבים , עומדת השפית ג'ודית פרנק, המביאה עימה ניסיון רב בתחום המסעדנות. טרם עלייתה לישראל עבדה ג'ודית במסעדות רבות בלוס אנג'לס. במהלך ביקור שערכה עם בעלה בהוואי, ראתה את הפוקי והתאהבה וכך, אחרי שעלתה לישראל עם משפחתה לפני כ 4 שנים, זיהתה את הפוטנציאל להקמת רשת שתתמחה בהגשת קערות פוקי בהתאמה לחיך הישראל וכך נולדה רשת 'פוקישופ' אשר כיום מונה כאמור כארבעה סניפים (2 בתל אביב, בני ברק והרצליה).

אמש יצאנו אני, הזוגי והלוחמת הפרטית שלנו לעבר הסניף בהרצליה ונשבנו בקסמה של אותה קערת פוקי טעימה ומפנקת במיוחד. מדובר בסניף לא גדול אך בהחלט לא קטן. יש מבחר מקומות ישיבה בפנים ובחוץ. הסניף נקי ומצוחצח למשעי בדיוק כמו שאני אוהבת. צוות המקום אדיב ונחמד מאוד.


 

אז מה זה בעצם פוקי שאלו רבים שראו אמש את התמונות המעוררות תאבון אצלי באינסטגרם, אז למעשה מדובר בקערה עמוסה בכל טוב, זה מתחיל בבסיס של מנת פחמימה שיכולה להיות אורז לבן, אורז מלא, קינואה, אטריות אורז ומי שלא רוצה פחמימה יוכל לבחור סלט עלים מרענן. מכאן העלילה מתפתחת לתוספת חלבון עם אומגה 3; סלמון וטונה רגילים או במרינדה וטופו. משם מתחילה חגיגת הטעמים האמיתית, עם שלל ירקות לצד מרכיבים עונתיים שמשדרגים את המנה. והשוס הוא הקסם שמפזרים מעל כמו: בצל מטוגן (מומלץ בטירוף) , שומשום שחור, לבן או גם וגם, בוטנים קלויים ואיך לא קרנבל רטבים בטעמים ייחודיים לרשת, שחודרים פנימה והופכים את האורז לג'וסי- אימל'ה ואבל'ה איזו חגיגת טעמים מיוחדת ומפתיעה. כל ביס שתקחו מכל השפע הזה פשוט יעורר את כל החושים ויגרום ללונה פארק שלם של טעמים בחיך- שלמות זה כאן!! והמנה הזו משביעה בטירוף, ממש התקשנו לסיים כל אחד את מנתו הוא.






נסביר רק, שהתיבול המסורתי של מנת הפוקי מושפע מחומרי גלם ותבלינים מהמטבח היפני וממטבחים אסייתיים נוספים – יאמי! בין היתר הוא מבוסס על רוטב סויה, בצל ירוק ושמן שומשום. כאמור, ג'ודית השפית ומי שעומדת מאחורי יצירת המנו והרטבים של רשת פוקישופ לקחה את העניין צעד אחד קדימה ויצרה רטבים ייחודיים כמו: סרירצ'ה ווסאבי חריף, מיונז בזיליקום, בלסמי מייפל, מנגו צ'ילי, טחינה ג'ינג'ר ומייפל, פונזו ועוד.

כל אחד מאיתנו בחר את הבסיס שלו (בעלי והבת שלנו בחרו אורז, אני בחרתי חצי איטריות אורז חצי קינואה), שלל ירקות נטריים, דגים מעורבים ומתובלים, רטבים נפלאים ויצרנו את קערת החלומות שלנו, חייבת לציין כי כל אחד ואחת מאיתנו פשוט התענג על הקערה שלו והטעמים היו מושלמים ומאוחדים בהרמוניה מושלמת. 








ניתן להרכיב קערות צמחוניות, טבעוניות, ללא גלוטן, ידידותיות לילדים וכמובן פוקי אישי לפי העדפה.

5 עובדות שאולי לא ידעתם על פוקי:
  • בקערת פוקי יש סביב 200 קלוריות, 5 גרם שומן, 24 גרם חלבון ו -20 גרם פחמימות.
  • בפוקי יש רק שומנים בריאים ללא חומצות שומן רוויות/שומן טראנס, (תלוי ברטבים שתבחרו 😊).
  • פוקי הוא מאכל עיקרי בכל מפגש הוואי מסורתי.
  • מקור הפוקי הוא בכלל חטיף לנשנוש של דייגים, שהחלו לתבל נתחים משלל הדגה שלהם.
  • בשנת 1991, המסעדן ג'ין ארגר, תושב וואימיאה שבהוואי הקים תחרות פוקי שנערכת מידי שנה .


ניתן לשבת בסניפים להזמין באתר משלוח או TA.

רשימת הסניפים:
פוקישופ רוטשילד – תל אביב
פוקישופ אבן גבירול – תל אביב
פוקישופ הרצליה
וחדש - . פוקישופ בר כוכבא – בני ברק

כל הסניפים כשרים בהשגחת הרבנות!



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה