יום רביעי, 7 באפריל 2021

מתכוננת ליום העצמאות והפעם קבלו מתכון מושלם ללאפות ביתיות

יום העצמאות כבר ממש פה והראש שלי ממשיך לחשוב איך יראו אירוחי החג, את התפריט כבר הכנתי, את ההפתעות לילדים כבר קניתי, את הכלים והאקססוריז כבר קניתי, נותרו ממש פינישים אחרונים.

מי שמכיר אותי יודע שאני באופן אישי אוהבת להכין יותר ויותר דברים בבית ופחות לקנות, הפעם אני רוצה לשתף אתכם במתכון מושלם של לאפות ביתיות, יותר טעימות וקצת יותר בריאות מכל מה שאתם מכירים. מאז שאני שומרת על אורח חיים בריא אני מאוד משתדלת להפחית בקמחים לבנים ולהשתמש יותר בקמח שיפון, כוסמין, חומוס ועוד. 

לפני פסח ניסיתי לראשונה להכין לאפות עם מעט קמח חומוס מה שהעניק להם טוויסט סופר מעניין וטעים, זה בדיוק מה שאכין גם הפעם ליום העצמאות. 

המצרכים:
3.5 כוסות קמח לבן 
0.5 כוס קמח חומוס של תבואות
כף שמרים יבשים
כפית גדושה של דבש
3 כפות שמן זית מובחר
0.5 כוס סודה
0.5 כף מלח


אופן ההכנה :
לשים לבצק רך את כל המצרכים ומתפיחים כשעה (את המים הפושרים מוסיפים בהדרגה ואת המלח לקראת הסוף).
על משטח מעט מקומח מחלקים את הבצק לכ- 10 כדורים ומתפיחים כרבע שעה.




מרדדים (או משטחים) כל כדור לעלה דק. מרימים ומותחים מעט את שולי הבצק בתנועות סיבוב. בעזרת אגרופי הידיים ממשיכים למתוח מהמרכז כלפי חוץ.





מחממים על הגז מחבת יציקה בקוטר 28 ס"מ (רצוי עם ציפוי טפלון/קרמי) ומניחים את הבצק. לאחר כדקה עד דקה וחצי הופכים ושוב משאירים למשך אותו זמן וזה מוכן.




לאחר שמוציאים את הלאפות מהמחבת עוטפים במגבת (בכדי לשמור על רכות הבצק).




קמח החומוס של "תבואות", המיוצר מגרגרי חומוס טבעיים, עשיר בערכים תזונתיים ובהם חלבון, פחמימות מורכבות, אשלגן, ברזל, סידן ומינרלים שונים. הקמח מתאים כתחליף ביצה במתכונים שונים ומשמש גם כחומר "מדביק" בהכנת מאכלים שונים ובהם קציצות, פאקורה, סמוסה, גונדי ועוד.




מחיר: 13.90 ₪ (לאריזה של 500 גרם). כשר בהשגחת הרבנות בית שמש.

להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה