יום שלישי, 27 באפריל 2021

אבוקיאק מגיש לכם חוויה של אפריקה בישראל- אטרקציה מושלמת לכל המשפחה

בסופ"ש האחרון הצפנו לחופשה זוגיות, רומנטית, נטולת ילדים ודאגות עם עוד זוג חברים טובים. ההתלבטות הייתה בין לרבוץ בבריכה של המלון עם כוס משקה או לחילופין לעשות אטרקציות שמתאימות למבוגרים ולהנות מזמן איכות זוגי ומיוחד. ההכרעה חיש מהר נפלה ולאחר המלצות רבות הזמנו מקומות לשייט סוואנה באבוקיאק השוכן במרחק של כחצי שעה מהמלון בו לנו. 



אבוקיאק ממוקם בשמורת פארק הירדן, חלקת טבע מדהימה לצדו של נהר הירדן, בסמוך לשמורות טבע הידועות של בקעת הבטיחה, נחל המג'רסה וברכת המשושים. מסלול השייט המשפחתי באבוקיאק מתחיל בנהר הירדן ומסתיים במבואות הכנרת באמצעות קיאקים או סירות, בתוך צמחיית נחלים עבותה. האווירה הקסומה והכנרת בקצה הופכים את החוויה לייחודית במינה כששכשוך המים וציוץ הציפורים מלווה אותו לאורך המסלול.

חווית השיט באבוקיאק הנמצא מצפון לכנרת חווית השייט הפכה השנה לאטרקציה ייחודית בה הכנרת גלשה אל נהר הירדן ויצרה מרחבי מים חדשים. התעלות הצרות התרחבו מאוד עד כדי 200 מטר מגדה לגדה ונוצרו אגמים קטנים, בדרך נוצרה סוואנה ממש כמו באפריקה. יחד עם זאת המסלול הפך את השיט בקיאקים או סירות לרגוע ושקט ומתאים לכל המשפחה.

אנחנו באופן אישי תמיד עשינו קייאקים עם הילדודס אולם מעולם לא עשינו קייאק זוגי, חייבת לציין שהזמן איכות הזה היה פשוט מושלם: אני, הזוגי, מים, שמיים וציוץ הציפורים, היש טוב מזה? 




כאמור כפי שציינתי מעלה אנו בחרנו בשייט במסלול הסוואנה הישראלית מסלול השיט מתחיל בנקודת מפגש חדשה שנפתחה לטובת מסלול הבוטיק בגשר אריק משם יוצאים באמצעות קיאקים לכיוון הכנרת אל תוך הסוואנה העבותה. המסלול שנמשך עד כ- 3 שעות ומלווה במדריך מוסמך מטעם אבוקיאק. האווירה הקסומה והכנרת בקצה הופכים את החוויה לייחודית במינה. המאמץ הגופני הנדרש הוא הרבה יותר גדול אבל כגודל המאמץ כך גם החוויה.

את הבוקר התחלנו עם שלמה המדריך מלא האנרגיות. אדם מדהים שהעביר את השייט בצורה חוויתית, מקצועית, כיפית ומהנה. לאורך השייט עצרנו במספר נקודות בהן הוא סיפר אודות המקום ומעט היסטוריה, כלל הנוכחים הצעירים והמבוגרים יותר לגמו בשקיקה יתרה את האינפורמציה והמידע אשר סיפק לנו. לאחר כשעה וחצי של שייט וחתירה עצרנו להתרעננות קצרה, הפסקה קלילה ומהנה עם כוס תה צמחים ועוגיות מפנקות שהביא שלמה המדריך. חייבת לציין שנהננו מאוד מהשייט וכי אין לי ספק כי נחזור לכאן שוב בקרוב.





אפשרות נוספת להעצמת חווית הביקור באבוקיאק היא להמשיך בטיול ג'יפים שיוצא מנקדת הסיום של השייט בגשר אריק לכיוון בית הַבֶּק (נקרא גם חירבת אלערג') כ-500 מטרים ממזרח לשפך הירדן לכנרת בלב חורשת אקליפטוסים גבוהים בסבך הצמחייה, שמגולל סיפור ציוני ואת סיפורה של בקעת הבטחה במלחמות ישראל-סוריה. חובבי הקמפינג יכולים לשלב לינת שטח בלב שמורת פארק הירדן להעצמת החוויה.חובבי הטבע יכולים לשלב גם הליכה רגלית, באתר שבילי הליכה מסודרים לאורך ערוצי המים, אמות המים, מעיינות וטחנת קמח עתיקה.





את רעיון שייט קיאקים בישראל הגה ויזם פיני אלמוג המוכר גם כאבא של הקיאקים. בשנת 87 כשהיה חבר קיבוץ , פתח לראשונה בישראל את אטרקציית הקיאקים שהיוותה חידוש מרענן בענף התיירות בישראל ,העסק תפס תאוצה אך אחרי שתי עונות, בשל חילוקי דעות עם הנהלת הקיבוץ לגבי המשך הפעילות ואופייה, פיני ומשפחתו החליטו לעזוב את הקיבוץ ולהקים אתר פרטי חדש, שייט בפארק הירדן הסבוך והבתולי על גדת הירדן. מכאן מקור השם אבוקיאק נגזר מאבוב-קיאק וגם האבא של הקיאקים, שם דו משמעי. במהלך השנים החברה עברה שינויים ושדרוגים והפכה להיות חברת "אבוקיאק שייט ותיירות בע"מ".




" הישראלים הם צרכני תיירות זו עובדה! במיוחד בשנה זו כשהשמיים סגורים חלקית ונסיעה לחו"ל היא לא אופציה נגישה במיוחד ומקורות המים מלאים הם מגיעים לנפוש בטבע במיוחד לאחר תקופת הקורונה שהותירה בכולנו חסך של שהות באוויר הפתוח. האתר שלנו מזמן את הירדן בשיאו. הסוואנה שנוצרה כאן, כמות המים האדירה והחיבור שנוצר כאן לראשונה אחרי 30 שנה בין הירדן לכנרת הוא מחזה שאסור לפספס. אנחנו מציעים חוויה תיירותית מלאה הכוללת בין הייתר : שייט לילי, טיולי ג'יפים בנהיגה עצמית, טיולי מים לינת שטח בפארק הירדן. כל זה תוך הקפדה מלאה של הנחיות תו סגול של משרד הבריאות" ציין נמרוד גביש מנכ"ל אבוקיאק.





לפרטים והזמנת שייט בוטיק בסוואנה הישראלית : 04-6921078

לשייט במסלול המשפחתי ניתן להגיע ללא הזמנה מראש ואף לרכוש כרטיסים בהנחה באתר https://www.abukayak.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה