יום ראשון, 25 ביולי 2021

עוגת גזר מפתיעה וטעימה במיוחד

שבוע שעבר ממש רגע לפני בישולי השבת הגיע משלוח מפתיע- קמח כוסמין תופח מבית סוגת. מי שמכיר אותי יודע שאני מאוד אוהבת קמח כוסמין וזאת בעיקר בשל העובדה שמפחיתה עד כמה שניתן את השימוש בקמח הלבן. מיד ידעתי שאת עוגת השבת אכין עם הקמח הזה שנחל הצלחה סופר מרובה. הפעם בחרתי להכין את עוגת הגזר שמאוד אוהבים אצלי- עוגה בחושה, קלילה, בריאה וטעימה. הפעם בזכות קמח הכוסמין עוד היו פחות ייסורי מצפון.



המצרכים:
1/3 כוס סוכר חום
1/2 כוס סוכר לבן
2 ביצים
1/2 כוס שמן
3 כפות דבש
4 גזרים מגורדים
1/3 1 כוס קמח כוסמין תופח מבית סוגת
כפית קינמון
אגוז מוסקט
1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים

אופן ההכנה:
להקציף הכל לפי הסדר, לאפות בתבנית אינגלשקייק.

לראשונה: סוגת משיקה קמח כוסמין תופח



סוגת מרחיבה את סדרת קסמי האפייה ומשיקה לראשונה קמח כוסמין עדין ואוורירי בתוספת חומרי התפחה. מעכשיו, אין צורך להוסיף אבקת אפייה עם קמח כוסמין המושלם לאפיית מגוון מאפים טעימים ממש כמו המקצוענים

לאור הצלחת הקמח התופח הרגיל, "סוגת" מרחיבה את סדרת הקמחים הייעודיים לאפייה עם קמח נוסף– "קמח כוסמין תופח", המהווה פתרון להכנה מהירה ונוחה של מאפים עם קמח שמכיל חומרי התפחה ולראשונה את היתרונות של הכוסמין. הוא אינו מכיל מוצרים מן החי ונבדק בקפידה על ידי השף והאופה המוביל ארז קומרובסקי. קמח הכוסמין מתאים לאפיית לחמניות, לחמים בתבנית, לפיתות, עוגיות ולבצקי פאי ומעניק למאפים טעם עדין עם גוון אגוזי קל ובעל מתקתקות עדינה.

הכוסמין הינו צמח ממשפחת הדגנים שאליו משתייכת גם חיטת הלחם, אשר נחשב לדגן עתיק המייחסים לו תכונות בריאותיות וטובות, ובשל כך הביקוש שלו הולך וגובר עם השנים. הכוסמין גדל במקומות קרירים יחסית באירופה ומשך תקופת הגידול שלו ארוכה משל החיטה. עקב תקופת ההבשלה הארוכה ותנאי גידולו בשדה, לדגן זה תכונות מיוחדות הבאות לידי ביטוי בכמות חלבון וגלוטן גבוהות. הרכב החלבונים המרכיבים את גלוטן הכוסמין שונה מזה של החיטה. בכוסמין יש פחות גלוטנין ויותר גלאדין, דבר ההופך את הבצק שנוצר מקמח זה לפלסטי יותר.

סדרת הקמחים של סוגת מאפשרת התאמה מיטבית של סוג הקמח למאפה, לתוצאות אפייה מדויקות, טעימות ובעלות מרקם מושלם, ממש כמו של המקצוענים. הסדרה הינה פרי פיתוח פעולה של חברת סוגת עם טחנות שטיבל והשף-אופה המוביל ארז קומרובסקי, שעמלו יחד על פיתוח ההרכבים המדוייקים של הקמחים.

הקמח החדש יושק במסגרת "הקייטנה של סוגת", אשר חוזרת ובגדול לאחר הצלחתה בקיץ ובחגים. השנה תעסוק הקייטנה בקטניות, אשר מזוהות עם המותג ומעשירות את התפריט המשפחתי. במשך שבוע שלם בתחילת אוגוסט, יוכלו הילדים וההורים להשתתף בפעילויות אינטראקטיביות שונות במסגרת קייטנת הקטניות של סוגת, מבלי לצאת מהמזגן. בין התאריכים 1-12.8.2021 יעלו לעמוד הפייסבוק של סוגת מגוון פעילויות מהנות. על סדר היום: משחקי חשיבה לכל המשפחה, מתכונים שילדים הכי אוהבים להכין ולאכול עם קטניות, דפי צביעה של קטניות להדפסה, ולקינוח: פעילות טעימה לקטנטנים! הקייטנה תסתיים בפעילות גולשים, בה על ההורים לספר על המתכון שילדיהם הכי אוהבים להכין והמתכון הכי מקורי (ומזין) יזכה בפרס משפחתי מפנק.

לדוגמא: באחד הימים בקייטנה, נלמד להכין עוגיית השוקולד צ׳יפס הכי גדולה בעולם, לפי מתכון אפרת ליכטנשטט, מתכונאית ובעלת הבלוג "אז מה את עושה כל היום".


חומרים לאפיית 72 יחידות:

4 כוסות (560 גרם) קמח כוסמין תופח סוגת
1 כפית אבקת סודה לשתייה
¾ כפית מלח
300 גרם חמאה
½1 כוסות סוכר רגיל
1 כוס סוכר דמררה
2 ביצים
1 כוס שוקולד צ׳יפס/ 200 גרם שוקולד מריר קצוץ דק
+ עוד 150 גרם שוקולד לקישוט

אופן ההכנה
מחממים תנור ל-180 ומרפדים תבנית תנור גדולה (35x43) בנייר אפייה. עדיף לבחור תבנית בעלת מעט עומק.
בקערה גדולה שמים קמח, אבקת הסודה לשתייה ומלח ומערבבים היטב.
בקערת מיקסר עם וו גיטרה מקרימים את החמאה עם הסוכרים, לפחות 3 דקות במהירות בינונית. כדאי לעצור מדי פעם את פעולת המיקסר ובעזרת מרית להוסיף למרכז את הבלילה שנדבקת לשולי הקערה.
מוסיפים את הביצים אחת אחרי השניה. מוסיפים את תערובת הקמח ומערבבים רק עד שהוא נטמע.
מוסיפים את השוקולד צ׳יפס, מערבבים עד שהבלילה אחידה ולא יותר.
מעבירים את הבצק לתבנית ובידיים רטובות משטחים אותו באופן אחיד על כל התבנית. הקפידו ליצור גובה אחיד כדי שהאפייה תהיה אחידה.
מפזרים קוביות שוקולד לקישוט למעלה.

אופים 40-45 דקות עד להזהבה במרכז והשחמה בקצוות (הקצוות יהיו יותר פריכים).

מצננים לחלוטין לטמפרטורת החדר, מעבירים את נייר האפייה לקרש חיתוך גדול וחותכים לקוביות בעזרת סכין גדולה.

בתאבון!

אריזות הקמח שוקלות 1 קילוגרם, הן בעלות כשרות פרווה בהשגחת הבד"ץ וישווקו בכל רשתות השיווק, המינימרקטים והמכולות ברחבי הארץ.

גילוי נאות:המוצר התקבל להתנסות 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה