יום שני, 12 ביולי 2021

מסעדת רגינה במתחם התחנה- פנינה קולינרית

מחר חוגגת יום הולדת. את החגיגות התחלנו אי שם בסוף שבוע שעבר ומאז כל יום הוא חגיגה אמיתית. בעלי שיחיה יודע בדיוק מה אני אוהבת ואת ליל אמש חגגנו בעיסוי מפנק וארוחה סופר איכותית, טעימה, מפנקת ומיוחדת במסעדת רגינה השוכנת במתחם התחנה בתל אביב.

במסעדת רגינה ביקרנו כבר מספר פעמים וחייבת לציין כי הביקור אמש התעלה על כל קודמיו. האוכל היה  פשוט מושלם, השירות היה מוקפד ואיכותי למרות הלחץ ששרר במקום, האווירה והוויב של המקום קסומים ומיוחדים. מי שלא מכיר מסעדת רגינה שוכנת בלב מתחם התחנה במבנה ארכיטקטוני עוצר נשימה מהמאה ה-19.חומה ושער ברזל מקיפים את החצר הפנימית המעוטרת צמחייה ופרחים, ומסביבה חדרים מרוצפים ברצפת טרצו מצויירת ברוח התקופה, דלתות ותריסים אוטנטיים, שנדלירים (נברשות) ופריטים "של פעם". בירכתי הבית גינה קסומה, מרפסת ודשא – שהם פינה קסומה ושקטה בלב הכרך הגדול ומתחם התחנה אשר בלבו של הכרך.

המטבח והתפריט של רג'ינה שומרים אף הם על אותנטיות אשר משקפת את רוח התקופה. התפריט מורכב ממיטב התבשילים והמאכלים של עדות ישראל השונות. ההשראה לתפריט נובעת מהמיקום הנוסטלגי של מתחם התחנה אליו היו מגיעים המהגרים ברכבות, והביאו עמם את המתכונים השונים אשר יחדיו יצרו את המטבח היהודי\ישראלי אותו אנו מכירים כיום, וכמסורת זו צוות המקום גם מקפידים על מטבח כשר.

את הערב פתחנו עם קוקטיילי הבית - בעלי חובב הערק בחר ב-יפו ספיישל- ערק עלית, פסיפלורה ולימונים- הגיע משקה רענן, מחוזק לבקשתו וטעים במיוחד בשילוב טעמים נהדר. אני מצידי בחרתי ב-רג'ינה ביער -וודקה סטולי ראשן עם תוספת פירות יער ונענע- גם המשקה שלי רענן, קריר וטעים במיוחד, שילובי טעמים נהדרים ומדוייקים מאוד, בהחלט פתיחה כיפית לערב שכזה:

התייעצות קלה עם המלצר החביב, המקצועי והאדיב מאוד הוביל אותנו לבחירת 2 מנות ראשונות נפלאות- האחת מקומית ואילו השנייה במנות הספיישלים.

סביצ'ה מוסר ים- דג ים, בצל סגול, צנונית, מלפפון, פלפל חריף, בורגול ועשבי תיבול, מונח על סלסת עגבניות פיקנטית- מנה פרשית מאוד, טעימה ומפנקת. כמות נכבדת של דג ים טרי ואיכותי. המנה לא חריפה, אל תתנו לפלפל החריף לבלבל אתכם. מנה מדוייקת ומאוזנת מאוד. אנחנו מאוד אוהבים סביצ'ה ולראשונה אכלנו בשילוב בורגול מה שהקפיץ את המנה ונתן לה טאצ' מקומי מיוחד מאוד. אם אתם נמנים על אלו שאוהבים לאכול אל הסביצ'ה עם לחם ממליצה להזמין את פוקצ'ת הבית (אנחנו בחרנו לוותר על מנת הפחמימה).

פטה כבד עוף - ממרח כבד עוף, ריבת בצל וטוסטונים- זוהי אחת המנות שאני לרוב לא אזמין במסעדה מהסיבה שלרוב מערבבים את המנה עם חמאה ו/או שהיא פשוט לא טעימה. המלצר החביב כל כך המליץ על המנה שהחלטנו לזרום עימו והזמנו אותה , מה שחיש מהר התברר כבחירה סופר נכונה וטובה, תקשיבו!! זה היה אחד הפטה כבד עוף הטעימים שאכלנו. מנה מדוייקת מאוד, ממש זרק אותי לבית לשנות נעורי עת סבתי ז"ל הכינה את הממרח. שילוב ריבת הבצל הקפיץ את המנה וכל ביס היתה פשוט חגיגת טעמים לחיך, ממליצה בחום:

מנוחה קצרצרה, עוד לגימה מהקוקטייל והמשכנו הלאה לכיוון המנות העיקריות.

אני בחרתי במנת הלברק שלם - אפוי בתנור, וגש עם תפו"א קטנטנים וטעימים במיוחד וסלטון קטן ברוטב שום לימון ושמן זית - מי שמכיר אותי יודע שאני באופן אישי דוגלת בכך שדגים צריכים לאכול במסעדת דגים בלבד אולם בשל העובדה כי יש להם היצע כל כך נרחב וקיבלתי המון המלצות אודות הדגים שלהם הפעם בחרתי לדגום את המנה שהתבררה כסופר מדוייקת ואיכותית. אחד הדגים הטובים ביותר שאכלתי עד היום. הדג עסיסי מאוד, טרי, מתובל במינימום מה שהעניק למנה את הטוויסט המיוחד. תקשיבו!! אוהבי הדגים אתם חייבים אבל חייבים להזמין את המנה. באמת אחת המנות המוצלחות שאכלתי בשנים האחרונות.

הזוגי הקרניבור ידע מיד שגם הפעם יזמין לעצמו את הסטייק אנטריקוט -300 גרם אנטריקוט בגריל לצד תפו"א צלוי- נתח עסיסי, משוייש בדיוק במינון הנכון, עשוי במידת הצלייה המדוייקת, נתח סופר טעים, חגיגה אמיתית לקרניבורים שבחבורה. לאחרונה יצא לנו לדגום נתחים קצת פחות איכותיים וזו הייתה פשוט הצגה. נתח איכותי מאוד- קרניבורים? אל תוותרו.

את הארוחה הסופר איכותית ומפנקת בחרנו לסיים עם קינוח קליל וטעים- אצבעות פילו במילוי תפוחים וקינמון- קינוח ביתי עם טעם של עוד. ניכר כאילו והגעתי לסלון הביתי של סבתי עליה השלום. המנה הוגשה עם גלידת וניל (פרווה כמובן) ואני פשוט התענגתי לי על כל ביס וביס (בזכותם אכין את הקינוח הזה לארוחת השבת).

אז חברים יקרים, אם גם אתם מחפשים את המסעדה הכשרה המושלמת מצאתי בעבורכם את הפתרון המושלם. ראשית ולפני הכל מדובר באוכל באמת ברמה גבוהה , בשירות מוקפד, בהיצע נרחב מאוד וכי בטוחני כי כל סועד ימצא כאן את מבוקשו הן מבחינת המנות הראשונות, הסלטים, העיקריות והפתיחים.

הוויב במקום מיוחד וכיפי, האווירה ששוררת נעימה מאוד, המיקום אסטרטגי וכל בילוי במקום הופך לחגיגה שלמה.

ממליצה בחום להזמין מקומות כי אחרת לא בטוחה שיהיו עבורכם מקומות, שמה של המסעדה הולך לפניה ולא בכדי, היא פשוט מעולה!! אז חברים אתם עוד פה? רוצו להזמין מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!! שפע חנייה בתשלום במקום (24 שקלים ללא הגבלת זמן).