יום שבת, 10 באוקטובר 2015

משחק בריא- רשת פעלטון וקופת חולים מאוחדת מאחדים כוחות

כמה פעמים ראיתם את ילדיכם יושבים מול מסכי המחשב ו/או הטלויזיה? לי באופן אישי התופעה הנ"ל מאוד מפריעה ועל כן משתדלת לאתגר ולהפעיל את הילדים הקטנים והגדולים כמה שיותר על מנת לצמצם תופעה זו.

את הבנים בני 3.5 ו-9 אני מאוד אוהבת לקחת למשחקיות אולם לעיתים אף שם אני מוצאת משחקי וידאו ו/או סוני פלייסטיישן ועל כן שוב בני הגדול נצמד למסך ולא מזיז את גופו.

לאחרונה רשת משחקיות פעלטון וקופת חולים מאוחדת משתפות פעולה ומציגים "משחק בריא"- מתחם של כיף, פנאי, התפתחות ובריאות.



כולנו יודעים כי חשוב מאוד לשלב פעילות גופנית בסדר היום של הילדים, באופן קבוע ובכל גיל, על כן מומלץ לגוון את הפעילות וחלקה בין הבית, המסגרת החינוכית ויציאה לפעילות מחוץ לבית.

משחקיית "פעלטון" תורמת את חלקה בכך שילדים מוזמנים להיות פעילים, בסביבה ב טוחה, בכל ימות השנה, גם בימי חום כבד וגם בימי קור וגשם.

בליווי מומחי קופת חולים מאוחדת גובשו הנחיות השימוש והמשחק במתקני המשחקייה, העוסקות ומפתחות את המיומנויות השונות - מוטוריות, קוגנטיביות, סנסוריות ורגשיות הדרושות לילד ולהתפתחותו וכל זאת בשילוב ערך מוסף של הנאה ויצירתיות בסביבה רב חושית.


המתקנים במשחקיית ה"פעלטון" מתוכננים להשגת התקדמות הן בתחום המוטורי והן בתחומים השכליים והרגשיים- חברתיים, כשהילדים יכולים גם להרשות לעצמם ליפול בלי להיפגע על המתקנים הרכים, לנסות פעילויות חדשות, להפגין אומץ ולהרגיש הצלחה בכל התנסות. ככל שהילד יתנסה יותר, כך ישכלל את יכולותיו ויתקדם להשגת תנועות איכותיות מוכבות יותר. ילדים החוששים להתנועע או ילדים המתקשים לדייק בתנועה, יראו במשחקייה מקום להתגבר על חששותיהם והזדמנות להתנסות חוזרת ונשנית המובילה לדיוק הולך וגובר של התנועה.

רוב המתקנים מאפשרים פעילויות מגוונות בדרגות קושי שונות, בהתאם לבחירה של כל ילד וילד. מתקני המשחקייה הם נעדרי קריטריונים חד משמעתיים להצלחה, ואפילו נפילה הופכת לחלק מהשעשוע, הלמידה והחוויה החיובית. ילדים החוששים להתנועע או ילדים המתקשים לדייק בתנועה, יראו במשחקייה מקום להתגבר על חששותיהם והזדמנות להתנסות חוזרת ונשנית המובילה לדיוק הולך וגובר של התנועה.

לאורך כל המשחקייה נמצא שלטים ובהם טיפים ממומחי מאוחדת עם הסברים מה ניתן ורצוי לעשות בכל תחנה ותחנה מבחינה מוטורית, שכלית ורגשית וזאת לשם העלאת המודעות בקרב ההורים לפיתוח המיומנויות שונות בקרב הילדים.


בין התחנות נמצא: גשר חבלים תלוי, טרמפולינות, בריכת כדורים, אומגה, לוח מנעולים, מישור משופע, צלחת מסתובבת, נחש שיווי משקל, לוח תחושות, מתחם בימבות, מזרן מתנפח, חדר בלונים, מבוך גומיות ועוד רבות אחרות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה