יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

לחופשה מושלמת- קיבוץ מורן



אם תעירו את ילדי באמצע הלילה ותשאלו אותם לאן הכי מתחשק להם ללכת הם מיד יגידו ללא היסוס – לאירוח קיבוצי.

בסופ"ש האחרון החלטתי להפתיע אותם, לפנק ולהתפנק והצפנו לכיוון קיבוץ מורן.



קיבוץ מורן שוכן בלב ליבו של הגליל התחתון, קיבוץ קטן יחסית אך מלא בחום, נתינה ואהבה, בתוך הקיבוץ ניתן למצוא מבחר רחב של אטרקציות/גלריות ועוד המון פינוקים, הקיבוץ שוכן בדיוק בנקודת אמצע למבחר אטרקציות ו/או מסלולי טיולים .

המאפייה המקומית- לחם ועוגה- הינה מאפייה גלילית קטנה המתמחה בייצור לחמי שאור טבעיים הנאפים מידי יום ומשווקים לכל האזור (טעמנו את אחד הלחמים- מדהיםם), הלחמים נעשים מחומרי גלם איכותיים לא חומרים משמרים ו/או משפרי אפייה.





עוד ניתן למצוא במאפיה עוגיות מתוקות וטעימות, עוגות שמרים, חלות, לחמניות ושלל מאפים טריים וטעימים.



בית הקפה של לחם ועוגה פתוח כל בוקר למעט ימי א' ומגיש מדי יום כריכים משובחים, מאפים טריים וקפה איכותי, כאשר בימי שישי מוגשות גם ארוחות בוקר מפנקות וטעימות.



בית הבירה המקומי- מבשלת הגליל- מדובר כאן במבשלת בירה קטנה ואיכותית אשר מנוהלת על ידי שני חבר'ה מקסימים- זיו ואלון.




אלון אחראי על ייצור הבירות האיכותיות, מקוריות וטעימות כל כך וזיו אחראי על יישון הבשרים ועושה זאת מעולה, הוא מגיש כאן את תוצרתו הכל כך טעימה, הגעתם לכאן? אתם חייבים להתפנק עם כוס בירה טובה ופלטת בשרים איכותית .




בית הבירה פתוח בימים ה', שישי ומוצאי שבת החל מהשעה 21.00.




ניתן כמובן גם לרכוש מתוצרת המקום:


מאחר ואנחנו הגענו למקום בשעות אחר הצהריים פיספסנו עוד המון דברים טובים כמו : מבחר גלריות וחנויות, מפעל שוקולד קטן ואיכותי להפליא המתמחה בהכנה ועיבוד ממתקים יצירות שוקולד פריו ידיו של השוקלטייר מוטי שלו.



אז כפי שסיפרתי בתחילת הפוסט יצאנו לנופש משפחתי כיפי במיוחד, הוא החל בארוחת צהריים דרוזית ממש על הדרך, משם המשכנו לכיוון הקיבוץ , התקבלנו על ידי יוסי מנכ"ל המלון אשר נמצא כל הזמן במקום, דואג לאורחים ולא מפסיק לפנק, אדם מקסים מקסים.

בקרבת החדרים ישנם מרחבי דשא, פרגולות, פינות ישיבה ומנגלים.

אנחנו התארחנו בשני חדרים צמודים עם דלת מקשרת, החדרים נקיים להפליא, משופצים , בכל חדר יש מטבחון מאובזר עם מיקרו גל, מיני מקרר, פינת קפה , מבחר רחב של כלים (כאן ממש לא צריך להביא כלום מהבית בשונה ממקומות אחרים), מיטות רחבות ונוחות ,מקלחת ושירותים,  כמובן שמיזוג אוויר וטלויזיה עם חיבור ל-HOT.









בשעות הערב יצאנו לאכול ארוחת ערב בחוויה הבדואית בקרבת מקום אצל זיאד- מוזמנים לקרוא על התרשמותנו, כאמור החוויה הבדואית נמצאת בקרבת מקום- 10 דקות והגענו.

בבוקר הגענו לחדר האוכל הקיבוצי לארוחת בוקר שכללה: מבחר גבינות, ירקות, דגים מלוחים, סלטים, לחמים, מבחר מטבלים וריבות ועוד...






אחרי ששבענו, נחנו עוד מעט, יצאנו להפרד מיוסי והחבר'ה שבירך אותנו לדרך צלחה יצאנו לדרך לדיר חנא, כפר בקרבת מקום ובו פגשנו את ד"ר מאזן אשר הציג לנו את עצי הזית העתיקים בעולם, סיפר קצת על המורשת, על דיר חנא, על המסיק ואף סיפר לנו כי ישנה סברה האומרת כי הענף שהביאה היונה  לנח לאחר המבול נלקח מדיר חנא.


ד"ר מאזן עלי, בן הכפר דיר חנא, הוא רופא שיניים וחובב גדול של זיתים. הוא ממקימי עמותת מורשת הזית העתיק וחבר דירקטוריון מועצת הצמחים בענף הזית. 



רגע לפני סיום אני חייבת לספר לכם מה עמד מאחורי הביקורים בכל המקומות שהיינו למעשה.

ישנה קבוצת תיירות אזורית משותפת -אלו הן  קבוצות תושבים ערבים ויהודים שהנם תושבים ויזמים מקומיים מחבלי הארץ: דרום המשולש \ שרון דרומי, וואדי עארה, עמק יזרעאל ונצרת והגליל.

קבוצות הפועלות במטרה להצמיח את נושא התיירות באזור, מתוך רצון להפוך את המרחבים הגאוגרפיים השונים ליעדי התיירות האטרקטיביים של מפת התיירות בישראל וזאת מתוך דגש על הפעילות המשותפת בין יהודים וערבים. 

תיירות היא גם תרבות, גם הנאה אך גם כלי משמעותי לשינוי חברתי וכלכלי ולעידוד וקידומם של תושבי האזור ליזמות אישית ויצירת מקורות הכנסה נוספים לצד חיזוקה של גאווה מקומית, תחושת שייכות אזורית וחיזוקה של שותפות ערבית-יהודית ברמה האזורית. 

קבוצות התיירות המשתתפות ופועלות כחלק מהפרויקט הן: 
  • מרבד ירוק ואדי עארה 
  • דרך הים – דרום המשולש\ השרון הדרומי 
  • בעמק ובהר- עמק יזרעאל ונצרת 
  • רקמה גלילית (שם זמני) מרכז הגליל 

פעילותן של הקבוצות היא חלק מפרויקט "תיירות אזורית משותפת" של עמותת סיכוי – העמותה לקידום שוויון אזרחי. הפרויקט ממומן על ידי ה USAID קרן הסיוע של ממשלת ארה"ב. פרויקט היוזם הקמת שותפויות ערביות-יהודיות שעוסקות בפיתוח תיירותי, כלכלי ושינוי תודעתי ביחסי יהודים וערבים בישראל. 

אנחנו נהננו מסופ"ש חוויתי, מאתגר, כיפי ומחכים, אנחנו ממליצים בחום!!!


תגובה 1:


  1. דרושים לעבודה מהבית בהזנת תוכן העתק הדבק ללא ניסיון, העבודה מאוד קלה, המטרה שלכם זה לפרסם מודעות דרושים באתרי דרושים שניתן לכם ממש עבודת העתק הדבק, העבודה מתאימה לכולם, והיא בשעות הפנאי, לפניות שלחו לי הודעה בוואצפ 055-2814382 ניצן

    השבמחק