יום ראשון, 10 ביולי 2022

סדנת הבשר מבית דרום אמריקה- חוויה קרניבורית ומיוחדת

רגע לפני שהסתיים לו השבוע הגענו ביום חמישי האחרון לסדנת בשר ייחודית ומיוחדת ב"דרום אמריקה". כן, יש שירימו גבה וישאלו מה בעצם כל כך מיוחד שם שאין בסדנא אחרת, אז זהו!!! שזאת אחת הסדנאות הטובות ביותר שהיינו בהן, נהננו מכל רגע- לגמנו יין ללא הפסקה, זללנו בשרים באיכות סופר גבוהה והשיא שלמדנו המון. עופר אחד מבעלי המקום מעביר את הסדנא באופן שנון, קולח , מהנה ומצחיק - באופן כזה שיגרום לכם לרצות להמשיך ולהאזין לו בשקיקה יתרה. 



אז מה זה דרום אמריקה אתם שואלים? מדובר בחברה אשר נוסדה אי שם בסוף שנות השמונים על ידי עלם צעיר ששמו רפי קורנפלד ז"ל. רפי עלה לארץ מארגנטינה, ומילדות ספג את אהבת הבשר מאביו שלוימה שהיה עוד בארגנטינה בעל חוות בקר בערבות הפמפס. את "המנגל" הראשון שלו בארץ עשה על מיטת הסוכנות ומאז הכל היסטוריה. כיום החברה מנוהלת על ידי עופר וציפי רעייתו של רפי ז"ל.




בחנות (בה מתקיימות הסדנאות ) הממוקמת בבית דגן ניתן למצוא מגוון רחב של בשרים לצלייה, בישול ואפייה, כל אלו לצד מגוון מוצרים הנלווים למנגל כגון מגוון רחב של יינות, ציוד לגריל ולמנגל, מוצרי פולקלור דרום אמריקאים ועוד. כאן נמצא כאמור מגוון  מוצרים סופר איכותיים הנבחרים בקפידה, מיושנים בדיוק על פי הצורך והכל במחירים שפויים.





אז כאמור הגענו ביום חמישי האחרון לסדנא עליה שמעתי המון המלצות (הכי כיף היה לשמוע מאנשים שישבו עימנו בשולחן שזו לא הפעם הראשונה שלהם והם ממשיכים לבוא שוב ושוב מאחר ומדובר בערב חוויתי , קרניבורי ומהנה במיוחד). בסדנא למדים רבות אודות רזי הגריל והפולקלור הדרום אמריקאי השונה מאוד מהמנגל הישראלי אותו אנו מכירים. בערב הנערך כשלוש שעות נחשפים האורחים להדרכה, הדגמות והסברים רבים (המון דברים שלא ידענו) כל אלו מלווים בארוחת בשרים דשנה עם שפעעעעעעעע של בשר, הרבה יין שזרם וכמובן כפי שציינתי מעלה המון הומור מצידו של עופר הבעלים. 




אז ראשית הרמנו לחיים ויצאנו לדרך לעבר ערב קסום ומיוחד:



הידעתם שהגריל הדרום אמריקאי שונה לחלוטין מהגריל הישראלי? בזכות הסדנא נחשפנו לתרבות הגריל הארגנטינאי , למדנו שהכל עוד מתחיל מבחירת הפחם עצמו, מהדלקתו, דרך הגריל המיוחד , סוגי הבשרים השונים, קיבלנו המון טיפים לצלייה, נחשפנו לשמות השונים של הבשרים, המאכלים שמלווים לארוחה (כמו אמפנדס- ממנו דגמנו 2 טעמים) ועוד ועוד טיפים. 





את הסדנא התחלנו עם טעימות של נשנושי נקניקייה מקומית, נתח קצבים, פילה ועוד...




חייבת לציין כי כמות הבשרים שהוגשו בסדנא הינה לא הגיונית, בחיי, כמויות בלתי נלאות של בשרים, לצד יינות איכותיים, אם אתם שואלים אותי תבואו ר-ע-ב-י-ם במיוחד. 

לאחר קבלת הפנים, נשנושי הפתיחה, ההסברים יצאנו לעבר "המנה הראשונה"- מגש המוגש על גחלים לוהטות שמציע: קבב ביתי (שמוכן מתערובת מקומית), עופות צלויים ונקניקיות איכותיות (אני שלא נמנית על חובבי הנקניקיות התענגתי על כל ביס וביס אז אתם כבר מבינים שמדובר באיכות כן?):


מודה, בשלב זה כבר היינו מפוצצים אך אם חשבתם שאנחנו לקראת הסוף יש לכם טעות חמורה, הבשרים "הכבדים" נקרא להם כך - כמו אנטריקוט, אסאדו ועוד חיש מהר הגיעו לשולחננו. לא לפני שלמדנו על אופן הצלייה האופטימלי, על הדרך הנכונה לקבל את הבשר עסיסי, כמה שעות כדאי שישהה על המנגל ועוד...















​מניחה שאתם מבינים מהתמונות באיזה כמויות בשר בלתי נלאות מדובר. לצד הבשרים בארוחה הוגשו: סלט ירוק, תפוחי אדמה בתנור, רוטב צימיצורי ביתי וטעים במיוחד (אחד הטובים שאכלנו), סלט פלפלים חריפים, לחמים, שתייה קרה, יין בשפע והמון המון מצב רוח.

השעה כמעט 23.00 ורובנו כבר לא ממש מצליחים לזוז מרוב שהתפוצצו מכמויות הבשר שאכלנו אולם מסורת היא מסורת וכמו שרפי ז"ל סיים את הסדנאות שלו בעבר כך היום גם עופר מסיים - עם בננה צלויה על הגריל עם שוקולד מריר והמון אגוזי מלך- קינוח קליל , מפנק וטעים במיוחד (רעיון שאני מאמצת באהבה):



אז חברים, אם גם אתם כמונו אוהבים בשר ומחפשים ערב שונה, חוויתי ומיוחד זה המקום בעבורכם. הסדנאות מתקיימות פעמיים בחודש בימי חמישי (יש עדיין מקומות לסדנא שתתקיים ב-28.7.22) בשעה 19.30. אנחנו נהננו מעוד מערב קסום ומיוחד, החכמנו ולמדנו רבות אודות "טקס" הגריל הדרום אמריקאי. הכרנו אדם קסום ומיוחד בשם עופר אשר חי ונושם בשר ולא פחות חשוב הכרנו חנות לבשר סופר איכותי שאין לנו ספק כי נחזור בקרוב לעשות כאן קניות רגע לפני המנגל הבא.

אגב חברים,ניתן גם לערוך ארוחות פרטיות  ללא סדנא ו/או לערוך סדנאות פרטיות במקום- צרו קשר לקבלת פרטים.

ממליצים בחום, הנאה סופר צרופה ממתינה לכם, מילה שלנו!!

אגב, את הבשרים המעולים שלהם ניתן לרכוש במקום ו/או באחד מחמשת הסניפים ביניהם: כל בו קיבוץ מגל, כל בו עין חרוד מאוחד, צרכניית בית חנן, המכולת בנס הרים וירק השדה- שוק איכרים פתח תקווה. 


שעות הפתיחה:
בימים א-ה בין השעות 9:00-19:00
יום ו' וערבי החג 
9:00 -14:30

ממליצים לעשות הזמנות בחנות המקוונת, או בטלפון: 03-9014730.














.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה