יום ראשון, 10 ביולי 2022

מסעדת NOR- פנינה קסומה בלב גולי'ס שאתם חייבים להכיר

לפני למעלה משנתיים נחשפנו לאשה מיוחדת במינה, כזו שנכנסה לנו עמוק עמוק ללב - בסמה זהו שמה. בסמה פתחה לפני מספר שנים את מסעדת NOR המיתולוגית בלב גולי'ס וממש לאחרונה פתחה סניף נוסף עם תפריט רחב ועשיר- אנחנו כמובן קפצנו לבדוק מקרוב, להתרשם ולהתלהב (אגב, על הביקור הקודם מוזמנים לקרוא כאן).



עוד לפני שאמשיך חייבת לתת לכם מעט רקע אודות האשה והאגדה- בסמה שנולדה בג'וליס התאהבה לפני שנים במרסל חי'ר שנולך ביאסיף , אהבתם פרחה ולמרות שמשפחתה לא אהבה את החיבור בין השניים הם התחתנו והיא עברה לגור עימו בכפרו. בשנת 2002 מרסל נפצע קשה בעת פעילות מבצעית במהלך שירות המילואים שלו - רסיס קטן נכנס לעבר חלל המוח וחולל נזק בלתי הפיך, מרסל נכנס לקומה וגם הניתוחים הרבים שעבר לא הועילו וכעבור 13 שנים לאחר הפציעה נפטר.

כאשר קרתה התאונה הנוראית בסמה הייתה בהריון ולאחר כמספר חודשים נור נולד (שאגב, על שמו נקראית המסעדה), לצערה של בסמה נוצר סכסוך ונתק בינה לבין משפחתו של מרסל והיא נאלצה לשוב ולהתגורר בבית משפחתה יחד עם נור, סיפור מאוד קשה ומורכב במיוחד עבור אלמנה ממוצא דרוזי.

בסמה לא נתנה ליגונה ולאבלה לנצח אותה והחלה להעסיק את עצמה, יצאה ללמוד קונדיטוריה במכללת השף, במקביל החלה למכור עוגות ומאפים לקרובי משפחתה וחברים, חיש הבינה כי הביקוש גדל ויחד עם אחיינה פתחה את עסקה הראשון - עסק לממכר עוגות.

מאחר והעסק תפס תאוצה חיש מהר בסמה החליטה לפתוח את בית הקפה שלימים הפך למסעדה/ בית קפה שניתן למצוא בו מגוון מאכלים דרוזים, מאכלים ישראלים או סתם קפה ומאפה - הכל תוצרת ידיה המופלאות של בסמה. 




מאז עברו המון מים בנהר ובסמה הבינה את הביקוש הגדול למאכליה ופתחה סניף נוסף- רחב ידיים, יוקרתי יותר , מעוצב בקפידה ויפיפייה עם תפריט עשיר ומגוון מאוד המציע מגוון רחב של סלטים, בשרים על האש, מנות דרוזיות אותנטיות, דגים, פירות ים, מאכלים איטלקיים ועוד ועוד. עוד לפני שאמשיך חייבת לציין את הניקיון והאסתטיות של המקום ושל כל מנה ומנה, פשוט מעורר השראה.




את הארוחה התחלנו עם מגוון סלטי הבית, הכל סופר טרי, רענן וטעים: חומוס ביתי, טחינה, באבאגנוש, סלט סלק, מטבוחה , זיתים מקומיים , טחינה,תירס ועוד:











נתנו לבסמה את אופציית בחירת המנות, אט אט שאר המנות זרמו לשולחננו וכל אחת טובה וטעימה מקודמתה, בביקורנו היינו יחד עם ילדינו וחייבת לציין שכלל המטעמים טעמו לכול יושבי השולחן, כולם ככולם התענגו על כל ביס וביס.

סלט טאבולה אסלי- פטרוזליה קצוצה, נענע, בצל, מלפפון, עגבניה, בורגול דק, שמן זית והמון לימון- סלט סופר פרשי ורענן, כזה שיגרום לכם לרצות לקחת עוד ועוד ביס, כלל הטעמים מתמזגים להם בהרמוניה מטורפת ויוצרים סלט מהחלומות:




סלט יווני- מלפפון, עגבניה, בצל סגול, אורגנו, גבינת פטה, שמן זית והמון לימון- גם כאן מדובר בסלט סופר פרשי עם המון ירקות טריים וטעימים- הפתיחה המושלמת לכל ארוחה:




פלטת ממולאים של בסמה שכוללת: חציל, קישואים, עלי גפן ועלי כרוב ממולאים באורז (מנה צמחונית) כזאת שרק תרצו להמשיך ולנשנש ללא הפסקה. כלל הסועדים בשולחן התענגו על כל ביס וביס והכתירו את מנת הממולאים של בסמה כמוצלחת והטעימה שאכלו עד היום:





דג מטוגן- דג קריספי ונימוך מטוגן מוגש על מצע של רוטב עגבניות פיקנטי וטעים- וואו, אפילו הילדים זללו בהנאה מרובה:







מהמטבח האיטלקי הגיע לשולחננו- רביולי גבינה- רביולי ממולא במגוון גבינות, פרמזן ובזיליקום ברוטב אלפרדו - הרביולי עשוי בדיוק כמו שאנחנו אוהבים- עם בצק דקיק ושפע של מילוי, הרוטב הקטיפתי עטף כל רביולי ורביולי ברכות מטורפת- אוהבי מנות איטלקיות? אל תוותרו על המנה:



ו... גולת הכותרת- מנסף כבש גלילי- בשר כבש עם אורז שבושל עם ציר של הבשר, המון צנוברים, שקדים ותבלינים איכותייים להעמקת הטעמים- טוב!!! מי שטרם ביקר כאן לא מבין מה הוא מפסיד!! הטעמים הללו הינם טעמים קסומים ומיוחדים שעוד זכורים לנו מהביקור הקודם, כל ביס מהמנסף עשיר הטעמים הזה הינו לונה פארק שלם של טעמים לחיך, שלמות זה כאן!!! אתם חייבים לבקר אפילו רק בשביל החלום הזה:






קינחנו בקפה שחור מהביל וחם לצד צלוחית עוגיות מעשי ידייה של בסמה היקרה:




חברים יקרים, אם אתם מבקרים בצפון ממליצה לכם בחום לעשות עצירה לשם ביקור במסעדת NOR , כאן תזכו לחווית שירות אחרת, למטעמים אותנטיים וטעימים במיוחד, כאלו שייגרמו לכם לרצות לבקר שוב ושוב, שוב ושוב, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!!


שעות פעילות:
א'-שבת בין השעות 12.00-22.00

טלפון לבירורים והזמנות:
04-6131313

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה