יום ראשון, 7 באוגוסט 2022

מסעדת אינדירה - קפיצה קטנה להודו

אנחנו מאוד אוהבים את המטבח ההודי אולם לצערי לא מספיק מבקרים במסעדות אשר מציעות מטעמים אלו. בימים אלו מסעדת אינדירה חוגגת יום הולדת 31 ואנחנו הוזמנו לבקר, לטעום, להכיר, להיחשף ולחוות את הטעמים העזים והטעימים במיוחד.

מסעדת אינדירה  שוכנת בלב ליבה של תל אביב (בסמוך לתאטרון "צוותא"), הוקמה אי שם בשנת 1991 על ידי מלוין מוריס עת עלה ארצה לבדו מקולקטה שבמזרח צפון הודו. מאז עברו המון מים בנהר והמסעדה עברה מספר גלגלולים אך עדיין שומרת על האותנטיות, על המנות הנפלאות ועל האווירה המדהימה שבמקום וכיום מלוין מוריס מנהל ביחד עם בנו מלצרים, טבחים ועוזרי מטבח עם ותק של למעלה מעשר שנים במסעדה. כאן ניתן למצוא מגוון מנות ענקיות בשריות, צמחוניות ואפילו טבעוניות שמתאימות ל-sharing- אין אחד שלא ימצא כאן את מבוקשו. 




בין תפריטי האוכל ניתן למצוא: תפריט על טהרת הפניר העשויה מחלב עזים בשיטות עתיקות (גבינה הודית מעשה יד השף)-  בין המנות ניתן למצוא: כופתאות הימליה - גבינה, ירקות ואגוזים טחונים. פניר מסלה - גבינה ותרד מבושלים בתבלינים ועוד. תפריט עוף צלוי המבוסס על הטנדורי- תנור חימר המיובא מהודו מלא גחלים לוחשות השומרות על חום גבוה מאוד לצליה ועישון במקביל, ניתן למצוא: עוף טיקה אפגני - נתחי חזה עוף ללא עצמות מתובלים בעדינות מירבית וצלויים על גחלים. שיש קבב - נתחי טלה טחונים עם שום, זנגביל, בצל בתבלון קל, צלויים על גחלים ועוד. בין התבשילים המסורתיים של אינדירה ניתן למצוא: עוף ג‘לפרזי - נתחי פילה מבושלים עם בצל, פלפל ירוק, עגבניות ותבלינים מסורתײם. אינדירה ספיישל - נתחי פילה ללא עצמות עשויים על גחלים ומבושלים ברוטב אגוזי קשיו טחונים ועוד. תפריט נאן (לחמים הודיים עשויים בלישה ידנית ואפויים בגחלים) ועוד רבות.



אז כאמור הגענו ביום רביעי בשעות הערב המוקדמות, שמחתי לראות כי המסעדה די מלאה (והאמת מבינה לחלוטין מדוע), במקום מצאנו זוגות, שולחנות של חבר'ה צעירים ומבוגרים , משפחות ואף תיירים הודים- תענוג אמיתי. השירות במקום מוקפד מאוד, איכותי, מאוד אדיב, סובלני , סבלני וסופר מקצועי. האווירה במקום נעימה מאוד ומוזיקת רקע הודית מתנגנת לה ברקע.

עוד לפני שהתחלנו הרמנו כוס יין לחיים ויצאנו לעבר ארוחה הודית אותנטית ומיוחדת במינה.



למנת פתיחה בחרנו בפלטה מעורבת אשר מציעה מנות פתיחה ממגוון התפריט, בין המנות מצאנו: מונגדאל פאקורי- הפלאפל ההודי המפורסם, כדורי ירקות מצופים בקמח חומוס, סומסום ותבלינים- מנה שלא הכרנו וממש אהבנו, כדורים קטנים של אושר מטוגן ומפנק. פקורה ירקות- מבחר ירקות מצופים בקמח עדשים ומטוגנים- ירקות מטוגנים, היש טעים מזה? לא!! המנה הזו הייתה פשוט מושלמת, אותה אגב, שילבנו עם מבחר הרטבים שהוגשו לנו ביניהם: תמר הינדי חמוץ, קוקוס חרפרף, נענע וכוסברה פיקנטי- כל אחד טעים מקודמו. עוד מנה שדגמנו הייתה כנפי עוף פקורה- כנפי פרגיות בציפוי קמח עדשים, חומוס טחון ותבלינים- אני באופן אישי ממש לא חסידה של כנפיים אולם כאן החלטתי שאני טועמת ותקשיבו!! זה טעים ברמות על, פשוט התענגתי על כל ביס וביס.










עוד רגע ולפני שהמנות העיקריות יגיעו לשולחננו קיבלנו נאן שום- שום ונענע מעל הלחם ההודי- וואו, אני לא זכרתי שנאן זה דבר כזה טעים. כאחת שמאוד אוהבת פחמימות פשוט עפתי על המנה. לחם הודי העשוי מבצק מדופף לו עם המון שום ונענע (מזכיר מעט בטעמו את המופלטה אך בטעם מלוח וטעים עוד יותר- אל תוותרו!):






למנה עיקרית מלוין מוריס החליט לפנק עם מגוון רחב מהמנות והגיש לנו פלטת מיקס גריל שכללה בתוכה ממבחר מנות הגריל (האמת ממש שמחתי שהוא הוציא לנו את המנה הזו, זו בעצם נגיעה מכל המנות שניתן להזמין וזה כיף כי כך הייתה חשיפה רחבה למנות וכבר סימנו לעצמנו מה נאכל בביקורנו הבא, אז הצטרפו אלינו למסע:
עוף טיקה- נתחי חזה עוף ללא עצמות, מושרות במשך הלילה בתערובת תבלינים הודיים וצלויות בטנדור.
עוף טיקה אפגני- נתחי חזה עוף ללא עצמות מתובלים בעדינות מירבית וצלויים על גחלים.
רסמי- שיפודי פילה עוף מתובלים בעדינות בקרם ירקות ותבלינים הודיים הנצלים מעל גחלים –מנה מומלצת!
זעפרני- פילה של עוף מושרה במרינדה עם פטרוזיליה, שום ופלפל צ'יפוטלה חריף שלאחר מכן נצלה על גחלים.
שיש קבב- נתחי טלה טחונים עם שום, זנגביל, בצל בתבלון קל, צלויים על גחלים.

כל ביס היה פשוט חגיגת טעמים אמיתית. לכל נתח היה את הטעם הייחודי שלו אולם כולם ככולם היו עסיסיים מאוד, בתיבול עז ומאוד דומיננטי אשר משפיע ונותן צבע לכל מנה ומנה. התענגנו לנו על הפלטה בהנאה מרובה. הרבה פעמים אני מראש מוותרת על מנות העוף במסעדות מאחר וברוב המקומות העוף ממש מתייבש לו אולם כאן הוא נותר רך ועסיסי מאוד- ממליצה בחום! 







טיקה מסאלה -נתחי פילה עוף צלויים ומעושנים בטנדור ומבושלים ברוטב עגבניות ותבלינים מסורתיים- מי שמכיר אותי יודע שאני פחות חסידה של מנות מבושלות אולם כאן התענגתי פשוט על כל ביס וביס. כלל המרכיבים יצרו ביס מהחלומות- ממש לונה פארק שלם של טעמים, וואו!! חגיגה אמיתית.



קאשמירי רוגנגוש- מנה זו נקראת מלכת המנות של אזור קשמיר. נתחי טלה מובחרים ללא שומן מבושלים ברוטב קטיפתי על בסיס עגבניות, אגוזי קשיו, פירות טחונים ותבליני קשמיר מסורתיים- אמיל'ה ואבל'ה, איזו מנה מושלמת, כלל המרכיבים התאחדו להם בהרמוניה מופלאה ויצאו ביס של השמחות, פשוט מנה נהדרת, אל תוותרו עליה:



אורז בסמטי- אורז הודי עם זעפרן- באופן אישי אני לא אוכלת אורז אך הזוגי שמאוד אוהב אורז התענג לו על כל ביס וביס והכריז כי זהו האורז הטעים ביותר שאכל עד היום:




את הארוחה הנפלאה קינחנו בסורבה תות (פרווה) - מנה קלילה, קרירה, מתקתקה במתינות - סיום מושלם לארוחה מושלמת:



אז חברים אם אתם אוהבים ומעריכים אוכל הודי מסורתי איכותי זה המקום בעבורכם!! לא בכדי המסעדה קיימת כל כך הרבה שנים, כאן צוות המקום בהחלט יודע ועושה את עבודתו נאמנה. ממש נראה כאילו והגענו להודו. ממליצה בחום להזמין מקומות מראש!! הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!




כתובת:
שאול המלך 4 (מתחם לונדון מיניסטור), 
תל אביב

טלפון להזמנות:
03-6954437
052-9665505

שעות פתיחה:
א – ה 12:00 – 22:30, 
ו – שבת 13:00 – 23:00

ארוחות עסקיות:
א – ו 12:00-17:00







תגובה 1:

  1. אני מצטער להעלות את זה לאינטרנט אבל אין לי ברירה. האם מעולם לא האמנתי בכישופי אהבה או לחשים עד שפגשתי את הקוסם הזה כשביקרתי את חברי בישראל לפסגה עסקית השנה. אני פוגש אדם בשם ד"ר אפטה היה ממש חזק, והוא יכול היה לעזור עם לחשים שיחזירו את האבודים, האוהבים וכסף הקסם, קסם או קסם לעבודה טובה או אושר. אני שמח עכשיו. אני מעידה כי הגבר שרציתי להתחתן איתו עזב אותי 5 שבועות לפני החתונה והחיים שלי התהפכו בגלל שהקשר שלנו נמשך 3 שנים. מאוד אהבתי אותו, אבל אמא שלו הייתה נגדנו ולא הייתה לו עבודה בשכר טוב. כשפגשתי את הקוסם הזה, סיפרתי לו מה קרה והסברתי לו את המצב. בהתחלה התלבטתי וחשדנית, אבל פשוט ניסיתי. ובעוד יומיים, כשחזרתי לגרמניה, התקשר אליי חבר (היום בעל) ובא אליי והתנצלתי שהכל סודר עם אמו ומשפחתו וקיבלתי ראיון עבודה חדש להתחתן. לא האמנתי כי ד"ר אפטה רק שאל את השם שלי ואת השם של החבר שלי וכל מה שרציתי. ובכן, עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה והחיים שלנו השתפרו בהרבה. המייל שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה והחיים שלנו נעשו הרבה יותר טובים. המייל שלו הוא: עכשיו אנחנו נשואים באושר ומצפים לתינוק הקטן שלנו וגם לבעלי יש עבודה חדשה והחיים שלנו נעשו הרבה יותר טובים. הדואר האלקטרוני שלו הוא: drapata4@gmail.com אתה יכול גם ליצור איתו קשר דרך WhatsApp / viber עם מספר זה +1(425) 477-2744

    השבמחק