יום שבת, 7 במאי 2016

מוכנים ליום העצמאות? אני כן עם בלדי, תומר, הטחנות הגדולות, נפטון ועוד...

כל שנה בערב יום העצמאות מבקרים אצלנו בערך כ-20 זוגות, לעיתים עם הילדים ולעיתים ללא , השנה החלטתי שבא לי להתפנק ולצאת לטייל, להתארח, אז אתם חושבים שויתרו לי בכזו קלות?
אז זהו, שממש לא!! ואמש נקראתי לבצע חזרה גנרלית לחג, הפעם בעזרת מספרי מרכיבים הפכתי את הערב למגוון, טעים ומושלם יותר, רוצים גם טיפים לחגיגת יום העצמאות שווה במיוחד? בבקשה:

ראשית בחרנו בבשר איכותי, את הבשר אנחנו דואגים לקנות אצל קצב פרטי באופן קבוע, שם אני יודעת שהכל נקי, מצוחצח וטרי, הוא מכין לי אותו בדיוק לפי הדרישות שלי.

הפעם בחרנו בסטייק סינטה, סטייק אנטריקוט וסטייק פרגיות, אל דאגה כבר מספרת לכם איך אני מכינה את הסטייק פרגית כך שכולם ילקקו את האצבעות, מעבר לכך בחרנו בספונטניות בקבבים של חברת שופרסל, קבבים עם כבש שבאופן מפתיע ביותר התגלו כמעולים.


תמיד שואלים אותי איך אני מתבלת את הבשר, איך תמיד הבשרים שלי יוצאים כל כך טעימים, אז כן, יש לי המון סודות והמון טיפים, היום בוחרת לשתף אתכם בכמה מהם.

הראשון עליכם לבחור בתבלינים איכותיים ולא להתפתות לכל אלו המציעים תבלינים זולים ופחות איכותיים.
הפעם בחרתי לנסות את התבלינים של חברת נפטון המציעה רטבים, תערובות תיבול לאורז ותערובות איכותיות, החברה הינה בעלת ותק וניסיון של כ-35 שנים.
לרגל יום העצמאות השיקו סדרה של תערובות תיבול איכותיות שמתאימות לכל סוגי הבשרים, לכל תערובת יש את הטעמים הדומיננטיים המיוחדים לה.


התבלינים בסדרה: 
  • על האש ברביקיו – מתאים לחזה עוף ובשר על המנגל בעיקר.
  • גריל עוף-לעוף שלם בתנור חזה עוף פרגיות וכו'.
  • תבלין סטייק- מתאים לסטייק.
  • תבלין לפרגיות- לפרגיות/חזה עוף.
אז אחרי שבחרנו בתבלין המדוייק, אני מנקה היטב את הסטייק פרגית , מוסיפה לו כפית שום כתוש, כף גדושה של תבלין (במידת הצורך מוסיפה עוד) וכף גדושה של מיונז, מערבבת הכל היטב ונותנת לבשר לנוח כשעה לספיחת הטעמים.



בגזרת הסטייקים אין יותר מידי צורך לתבל מאחר והבשר נשמר איכותי וטוב יותר ללא תיבלון מיותר, אם זאת מומלץ להוסיף מלח גס ופלפל גרוס ו/או תבלין מיוחד לסטייק.


בימים אלו משיקה חברת נפטון את סדרת המטחנות התבלינים האיכותיות, הסדרה כוללת חמישה סוגי תבלינים ותערובות תיבול שמגיעים במטחנה (רב פעמית ואיכותית) : פלפל שחור, סטייק מונטריאול, פלפל ארבע עונות, פלפל שאטה גרוס ומלח ים אטלנטי מתובל.


המטחנות עשויות זכוכית איכותית ובמראה נקי, יוקרתי וקלאסי. כדאי לציין שזכוכית נחשבת לחומר בריא יותר מפלסטיק שמקבל חום ופולט כימיקלים. כל מטחנה היא בעלת מנגנון חזק ועמיד הכולל שיניי טחינה קרמיות באיכות מעולה ועמידות במיוחד. 



כולנו יודעים שאין ארוחת "על האש" ללא פיתות לניגוב, הפעם בחרתי להכין פיתות לאפות ביתיות וטעימות במיוחד עם קמח מבית "הטחנות הגדולות של א"י".


לרגל החג מציעה אריזה חגיגית לקמח חיטה לבן בהיר, עם איור מקסים בסגנון רטרו וברכה לחג עצמאות שמח! כמו כן, על האריזה גם מתכון מיוחד וקל להכנת פיתה ישראלית רכה וטעימה – כזו שחגיגת המנגל הישראלית המסורתית לא תהיה שלמה בלעדיה.




בנוסף, לכבוד יום העצמאות השיקה "הטחנות הגדולות של א"י" מהדורה מוגבלת של קופסאות פח בעיצוב ישראלי נוסטלגי התואם לאריזת הקמח, עם מילות "התקווה". את הקופסה אפשר להניח דרך קבע על מדף במטבח לאחסון נוח ופרקטי של הקמח ולדקורציה מקסימה במטבח.

בבקשה המתכון:

4 כוסות קמח לבן
כף שמרים יבשים
כפית דבש
3 כפות שמן זית איכותי
0.5 כוס מי סודה
כוס מים פושרים
0.5 כף מלח

אופן הכנת המתכון
לשים לבצק רך את כל המצרכים ומתפיחים כשעה (את המים הפושרים מוסיפים בהדרגה ואת המלח לקראת הסוף).
על משטח מעט מקומח מחלקים את הבצק לכ- 10 כדורים ומתפיחים כרבע שעה.


מרדדים (או משטחים) כל כדור לעלה דק. מרימים ומותחים מעט את שולי הבצק בתנועות סיבוב. בעזרת אגרופי הידיים ממשיכים למתוח מהמרכז כלפי חוץ.


מחממים על הגז מחבת יציקה בקוטר 28 ס"מ (רצוי עם ציפוי טפלון/קרמי) ומניחים את הבצק. לאחר כדקה עד דקה וחצי הופכים ושוב משאירים למשך אותו זמן וזה מוכן.


לאחר שמוציאים את הלאפות מהמחבת עוטפים במגבת (בכדי לשמור על רכות הבצק).
הרי לכם לאפה ביתית מושלמת - בתיאבון .


אז בשר יש לנו, פיתות יש לנו, שנמשיך?

לרוב אני מכינה באופן עצמאי ציפס, מעדיפה את התפוחי האדמה הטריים, אולם הפעם ניסינו את הציפס של "מר תפודי" מורכב מ- 96% תפוחי אדמה ו-4% שמן חמניות (שנספג בתהליך הטיגון הראשוני במפעל), ללא שימוש במייצבים, ללא כימיקלים וללא חומרים משמרים. 



חברת "בלדי" המתמחה בעיבוד, ייצור, ייבוא ושיווק של מוצרי בשר, בקר, עוף ודגים החלה לייבא בימים אלו את הצ'יפס ההולנדי המגיע מהיצרן האיכותיBERGIA FRITES הנוסד בשנת 1931, דור שלישי לסוחרי תפוחי אדמה. המפעל ההולנדי הוותיק מתהדר בשני מאפיינים חשובים אשר תרמו להצלחתו: 
פטנט רשום, שמייצג שיטה ייחודית הגורם לכך שהצ'יפס יהיה קראנצ'י במיוחד. 
מפעל אוטומטי לחלוטין – ללא מגע יד אדם במהלך כל תהליך הייצור והאריזה! 

הצ'יפס עובר טיגון ראשוני בשמן חמניות, הנחשב לבריא יותר בהשוואה לשמנים האחרים (דקלים, סויה). 

באופן מפתיע הצ'יפס כל כך טעים, שונה מחבריו למדף, לא סופח את השמן, קרנצי ואיכותי.



אחד הדברים שאני באופן אישי לא מוותרת עליו בארוחה שכזו זה רוטב איכותי שילווה את הסטייק שלי, הפעם בחרתי ברוטב ברבקיו מבית "מאכלי עולם"- רוטבי הברביקיו הפופולרי בארה"ב - Sweet Baby Ray's, המתמחה בייצור רטבים ומרינדות מיוחדים.


רוטבי הברביקיו מאופיינים בטעם עשיר ומעושן, והם משווקים במגוון של 5 טעמים מיוחדים: Barbeque Sauce - רוטב ברביקיו אורגינל, Honey Chipotle - רוטב ברביקיו עם דבש ופלפלי צ'יפוטלה, Hickory & Brown Sugar - רוטב ברביקיו מעושן עם סוכר חום, Honey Barbeque Sauce - רוטב ברביקיו עם דבש, Sweet 'n spicy - רוטב ברביקיו חריף מתוק עם מולסה ופלפל צ'ילי חריף.

הרטבים משתלבים נהדר בהכנת מגוון מנות בשר – עוף, בקר, המבורגרים, נקניקיות ועוד – לצלייה על האש, במחבת, בגריל, בתנור ועוד. הרטבים מתאימים להגשה כמו שהם לצד הבשר, או לשלבם במתכונים. בהכנת בשרים על האש מומלץ למרוח את הרוטב על נתח הבשר ב- 5 – 10 הדקות האחרונות לצלייה. מומלץ גם להשתמש ברטבים כמרינדות להשריית הבשר לפני הבישול או הצלייה– יש להשרות את הבשר ברוטב לפחות כשעתיים. כמו כן, אפשר לשלב את הרטבים במתכוני מרינדות. 

בנוסף, הרטבים מתאימים להגשה ולתיבול של מגוון מנות שאוהבים – ירקות צלויים, צ'יפס, לשלב בכריכי בקר ופסטרמה, נקניקיה בלחמנייה ועוד.

אני התאהבתי, טעיםםםםםםםםםם.




המרכיב האחרון שהחלטתי להוסיף לכם לכאן זהו החמוצים.
חברת "תומר", המתמחה בשיווק מוצרי מזון, מציעה לקראת יום העצמאות ול"ג בעומר 2 מוצרים מעולים להגשה לצד המנגל המסורתי:
מלפפונים מסוג קורנישון כבושים בחומץ מתובל בשמיר ושום, וזיתים שחורים מיובשים במלח, במותג TEKSEN, מתוצרת תורכיה. 



באופן אישי לרוב אני מעדיפה להכין לבד אולם הפעם הופתעתי והמלפפונים הקטנטנים הללו כל כך טעימים שחיש מהר התחסלה לה הצנצנת.

בנוסף, מציעה "תומר" לחגיגות המנגל סדרה משובחת של פלפלים מוחמצים מבולגריה, במגוון טעמים ותיבולים, בהם: פלפלים אדומים קלויים על האש עם שום, פלפלונים אדומים וצהובים חריפים בחומץ, פלפלים אדומים בחומץ, פלפל פעמון אדום חריף ועוד.


הכי חשוב שיהיה לכולנו חג עצמאות שמח!!















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה