יום שני, 13 במרץ 2017

גם לי מותר לנוח- פירה אוכל פרסי


כל השבוע אני עובדת מאוד קשה, אמא במשרה מלאה, רעיה,מנהלת שיווק במשרה מלאה, בלוגרית פעילה מאוד, וועד הורים בגן ובבתי הספר, להמשיך? השבוע שלי מטורף לחלוטין ללא זמן מיותר, כל דקה מנוצלת במלואה, על כן תמיד מחכה לשבת, ממש כבר החל מיום ראשון ואני בכוונה אומרת שבת וזאת מאחר שבימי שישי אני עובדת עוד יותר קשה.

הילדים שלי די בעייתים באוכל ועל כן לכל אחד מבשלת את הסיר שלו, כל אחד אוהב משהו אחר, אני מתחילה את הבישולים בשעות הבוקר המוקדמות מאוד (עוד שכולם ישנים) ומסיימת ממש רגע לפני כניסת השבת כך שמנוחה אין לי (איך הפולניות אומרות? "אני כבר אנוח בקבר").

שבוע שעבר היה לי שבוע עוד יותר עמוס עם מסיבת יום הולדת ענקית שארגנתי, הכנות לפורים, משימות אינסופיות בעבודה, בקיצור שבוע לא פשוט והפעם החלטתי להתפנק גם אני והזמנתי אוכל מוכן מפירה המקסימה.

פירה מכינה אוכל פרסי אותנטי ומיוחד , בעברה ניהלה מסעדה וקייטרינג פרסי וכיום עורכת סדנאות בישול ומוכרת אוכל פרסי אותנטי לפי הזמנה אישית.

פירה נולדה בפרס בשנות החמישים ועלתה לארץ לבדה בגיל 20, פרס זכורה לה כארץ יפיפיה ומיוחדת עשירה בתרבות, בנופים ובפולקלור ייחודיים- גן עדן של מראות, טעמים וניחוחות- כל אלו השאירו בה חותם של רגשות וזכרונות חיים ועמוקים שיש ברצונה לחלוק עם אחרים, דרך האוכל, הבישול והשיחה.

מניחה שכולכם יודעים כי אין ארוחה פרסית ללא אורז פרסי חם (אחד אחד) עם תחתית קריספית של תפוחי אדמה, פירה הכינה עבורנו 2 סוגים:

פולו- אורז פרסי לבן עם זעפרן- זה היה הטעם המועדף על ילדינו שלא אוהבים אוכל ירוק:


פולו סבזי- אורז פרסי עם שמיר וזה היה הטעם האהוב עלי ועל הזוגי, האורז היה מלא בטעמים ובתיבול עדין:


הפרסים אוכלים את האורז שלהם עם מבחר רטבים, אחד מהם הינו: גורמה סבזי -רוטב ירוק המבוסס על עשבי תבלין (פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, תרד) עם שעועית אדומה וקוביות בשר בקר- רוטב מעולה, מלא בטעמים וניחוחות נפלאים, נתחי בשר נמצאים ברוטב בשפע, רכים ונימוחים בפה:


חורשט בדמג'ון -רוטב אדום עם עגבניות מרוסקות, פרוסות חצילים מטוגנים וקוביות בשר בקר- גם הרוטב הזה כקודמו עשיר בטעמים וניחוחות, עם נתחי בשר בנדיבות אשר רכים ונימוחים, רוטב זה שלא כמו קודמו נזלל בהנאה גם על ידי הילדים (שלא אוהבים אוכל ירוק):


גונדי סרקה שירה- כדורי בשר ברוטב חמוץ-מתוק- כדורים קטנים של עונג, אני באופן אישי מאוד אוהבת אוכל מתקתק ועל כן התענגתי כל השבוע על המנה הזו, הזוגי קצת פחות אהב אבל היי, למי אכפת? לי נשאר יותר, חחח:


את האוכל אספתי מביתה של פירה חם חם בערב שבת, הכל היה טרי, עם ניחוחות וטעמים נפלאים, אוכל ביתי פרסי, אותנטי ומיוחד, מי שאוהב אוכל פרסי פירה היא הכתובת.

כפי שסיפרתי בתחילת הפוסט פירה מעבירה גם סדנאות בישול בהן היא מחברת בין התבשילים הפרסיים לבין הסיפורים, המנהגים והחוויות הזכורים לה מפרס.

היא מזמינה את המשתתפים למפגש מעשיר ומסוגנן שבו יבשלו יחד מאכלים פרסיים אותנטיים, במהלך הסדנא פירה משתפת בסיפורים וחוויות שקשורים לאותם מאכלים ממש, מתוך הווי החיים שלה בפרס.
בסיום חווית הבישול המשותפת יוגשו כל התבשילים לשולחן, ומשתתפי הסדנה יוכלו ליהנות מארוחה פרסית מענגת- אין לי כלל ספק כי בקרוב אלך להתנסות בסדנא לשם החוויה שנראית לי מדהימה מעין כמותה.

אז אתם עוד כאן? הרימו עוד היום טלפון לפירה 054-2234010, הזמינו אוכל לשבת ו/או לחג, התפנקו עם מטעמים מיוחדים ו/או הצטרפו לסדנת בישול.

אני התאהבתי ואתם?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה