יום חמישי, 21 במאי 2020

בואו נרים לחיים עם יקב סומק

אני והזוגי מאוד אוהבים יין, אני נמנית על חובבי היין הלבן והוא מנגד על היין האדום, אך דבר אחד משותף ביננו- לא מתפשרים על איכות היין, תמיד מחפשים את הטוב ביותר, אם זה במסעדה ואם זה בסתם ארוחה ביתית מפנקת.

לאחרונה נחשפתי ליקב שטרם הכרנו עד היום (והאמת? ממש חבל שכך), דגמנו 2 יינות מעולים מיקב סומק השוכן בזכרון יעקב.



היקב הוקם אי שם בשלהי 2002 על ידי ברק והילה דהאן ומאז עושה חייל והפך לשם דבר. 

ברק, דור חמישי לכורמים בזכרון יעקב, גדל כששורשיו נטועים עמוק במסורת המשפחתית והאהבה ליין טבועה בו מאז ומעולם. היכרותו האינטימית עם כל חלקה וגפן ונחישותו לשלב שיטות עבודה ידניות מסורתיות על מנת להפיק את המיטב מהכרמים, מביאה לתוצאות מדהימות באיכות הענבים של היקב.

הילה סיימה תואר ראשון בחקלאות מהאוניברסיטה העברית ונסעה לאוסטרליה על מנת להמשיך להעמיק את הידע היינני והמקצועי של עשיית היין והשלימה תואר שני בייננות באוניברסיטת אדלייד. השילוב בין השניים מביא ליקב מסורת, ידע וניסיון של גידול הכרמים באזור זכרון יעקב, יחד עם ידע טכנולוגי ויינני.

העבודה ביקב מתבצעת בשיתוף פעולה מלא של השניים כאשר מילת המפתח היא מקצוענות ללא פשרות והנאה בעשייה. ביקב סומק מאמינים, בכורמות בלתי מתפשרת המאפשרת לענבים להגיע לאיכויות גבוהות במיוחד ומתבטאת בכל יין, האוצר בתוכו את הטבע והטרואר האופיינים לאזור בקעת הנדיב.

כרמי היקב נמצאים באזור בקעת הנדיב למרגלות זכרון יעקב ואותן החלקות מעובדות ע"י המשפחה מאז שנת 1882. מסורת טיפוח הכרמים העוברת מדור לדור מקנה ניסיון רב בגידול ובהכרת הטרואר המקומי. הטיפול המיוחד בגפנים, זמירה קפדנית, דילול והשקיה מועטה מביאים ליבולים נמוכים ולאיכות ענבים גבוהה במיוחד.

כפי שסיפרתי מעלה אני נמנית על חובבי הייין הלבן וכאן דגמתי את - הדרך הלבנה- צבעו של היין מבריק, יין מרענן, מתקתק ומאוזן בטעמיו בדיוק כמו שאני אוהבת . בכל לגימה ניתן להבחין בארומות של פריחת הדרים, שקד ירוק, פאי לימון איכותי וקרם וניל- משתלב נפלא לצד פירות העונה, עוגת גבינה וכמובן לצד פלטת גבינות איכותית.






עוד דגמנו את יין סירה אדום בעל צבע סגול עמוק ועשיר, בעל נוכחות מורכבת וחמיצות מרעננת עם סיומת עדינה ואלגנטית, מפגין ניחוחות וטעמים של שוקולד, זעתר, פלפל שחור ופטל שחור. מי שמכיר אותי יודע שיין אדום עושה לי מאוד לא טוב, מיד יש לי ראש כבד וחולשה, אפילו את הטעם העז לא מחבבת אולם כאן מאוד התחברתי לטעמים ואף הרגשתי נפלא וקלילה, שמחה שבעלי ממש התעקש שאטעם כי ידע שיהיה לי טעים, קירור של שעה לפני ו/או תוספת של קוביית קרח כמו שאנו נוהגים לעשות מקפיצים את הטעמים הנפלאים של המשקה.




ממליצה בחום, לנו אין כלל ספק כי זה הולך להיות יקב הבית שלנו, בקרוב אף מתכננים לתאם ביקור ביקב. הביקור כולל סיור מקצועי ומעמיק המועבר על ידי הבעלים והיינן של היקב, ברק דהאן.ההשתתפות מתאימה למבקרים מעל גיל 18.

טלפון לתיאומים ובירורים:
04-6397982
050-5346491
כתובת מייל:
somekwinery@gmail.com
כתובת:
הרצל 16, זכרון יעקב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה