יום רביעי, 25 באוגוסט 2021

טבחה בסלק- סיר של עונג צרוף


שנים לא הסכמתי לאכול את התבשיל המושלם הזה, שנים רבות החלטתי שזה לא טעים עד שיום אחד בעלי הכריז שהוא רוצה שאכין עבורו את התבשיל ואז ידעתי שאין מנוס. הכנתי והתבשיל היה נראה כל כך טוב שאפילו אני שנמנעתי כל השנים התגרתי והחלטתי לטעום, טוב, תקשיבו!! זה אחד הדברים הכי טעימים שהכנתי עד היום (והכנתי המון) . אז נכון, הוא לא מצטלם יפה אבל אתם פשוט חייבים להכין את זה כי זה פשוט מושלם. מאז אני מכינה את התבשיל הזה לפחות אחת לשבועיים.

שבוע שעבר רגע לפני בישולי השבת הגיע משלוח מעוזי טעמים של בית של פייקלה - הלוא היא תמצית של עלי סלק מבושלים, כך שהמשימה להכנת הטבחה הייתה קלה מתמיד. רגע לפני שאמשיך חייבת לציין כי הטעם היה פשוט גן עדן, בתחילה חששתי שלאור העובדה שהשתמשתי בתמצית קנויה ולא כזו שאני מכינה תוריד מטעמו המושלם של התבשיל אך לא כך הדבר, הופתעתי בענק.


המצרכים:

שום כתוש

בצל שלם קצוץ דק

קילו בשר צלעות או אוסבוקו

3-4 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות גדולות

1 כוס שעועית לבנה מושרית

תבלינים: מלח, פלפל, כמון, כורכום, אבקת מרק עוף.


אופן ההכנה:

בסיר רחב מטגנים את הבשר עד לסגירה. מוציאים ומניחים בצד. באותו השמן מוספים את הבצל הקצוץ ומטגנים עד להזהבה, מוסיפים את השום כתוש ומערבבים היטב, מוספים את התבלינים ומערבבים, מוספים כוס מים חמים ומערבבים היטב. מוסיפים את הבשר, את תפוחי האדמה והשעועית לבנה , מוסיפים את תמצית הפקיילה ומוסיפים מים עד לכדי כיסוי הבשר. מביאים לרתיחה, מנמיכים ומבשלים על אש קטנה כשלוש שעות. מפזרים קצת כוסברה לקישוט ומגישים עם קוסקוס.

באופן אישי אני מכינה את זה ביום חמישי וביום שישי כשעתיים נוספות שמה על הפלטה מה שמעניק עוד יותר טעמים מושלמים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה