יום ראשון, 12 ביוני 2022

מחפשים את המתנה המושלמת לסוף שנה? ספרי ילדים עם ערכים של יפית בללי צ'אבס

את העובדה שאני מאוד אוהבת ספרי ילדים מניחה שרובכם מכירים, אני חושבת שזו המתנה המושלמת לכל אירוע ולכל חגיגה. עכשיו רגע לפני שמסתיימת לה השנה זוהי המתנה המושלמת לחלוקה לילדים כמתנת סוף שנה (וכמובן לא רק). לפני מספר שבועות קיבלתי משלוח עמוס כל טוב שכולל בתוכו ספרי ילדים עם המון ערכים מיפית בללי צ'אבס - סופרת ילדים מדהימה עם המון קסם ואישיות מיוחדת. 

ליפית ישנם כיום כ-5 ספרי ילדים שכל אחד מהם עוסק בערכים השונים, מלמד את הילדים נושאים שונים ומאוד חשובים לחיי היום יום שלהם. ישבתי יחדיו עם בני בן העשר אשר נהנה לקרוא, ללמוד ולהחכים מהספרים השונים.



אז מה היה לנו?




הספר הראשון הינו : הכלב חברו הטוב של האדם- וואו, הספר הגיע לי בול בזמן!!! הילדים שלי חופרים כבר המון זמן בדבר אימוץ כלב אולם הספר הזה המחיש לנסיך בן העשר את נושא האחריות שלהם כילדים לטיפול בכלב. הספר מעודד ערכים של נאמנות, חברות וחמלה לבעלי חיים ובפרט לכלבים. אומנם הספר לדעתי מיועד לקטנים יותר אולם הנסיך ממש נהנה לקרוא אותו ואף הקריא לאחיין בן השלוש. הספר כתוב בצורה קלילה ונעימה מאוד - חייבת לציין כי לדעתי זוהי מתנת השנה!! באמת, ספר פשוט  מקסים:


 הספר השני הינו : תיבת הרגשות- בואו נדבר על נושא סופר חשוב!! לא אחת אני נתקלת בילדים של חברים ו/או בני משפחה שפשוט לא יודעים להביע רגשות בצורה נכונה. הספר מקדם ומעודד מאוד אינטלגנציה רגשית, חושף לקשת רחבה של רגשות ומזמן לנו ההורים והילדים יחד שיח רגשי פתוח ומקרב. הספר עוסק מאוד ברגשות ומה שמסביבם, חושף את הילדים לקשת הרחבה של הרגשות תוך תיאור סיטואציות יומיומיות מחייהם . הספר נכתב על אביגיל שלא תיבת רגשות מיוחדת אותה היא שומרת מתחת למטתה. בכל בוקר היא מתעוררת עם רגש חדש עליו אנו למדים. 



הספר הבא עליו נשוחח הינו אחד הספרים החשובים ביותר שנתתי לבני לקרוא ואף העברנו לשעת סיפור בכיתתו. חברות עם משמעות- בימים טרופים אלו בהם כל יום אנו שומעים על עוד ועוד חרם במערכות החינוך זהו ספר חובה!! הספר עוסק כולו בנושא החרם, שם דגש חזק מאוד על חיזוק ערך החברות, קבלת האחר גם אם לא ממש מתאים לנו ואף מתן שיוויון הזדמנויות לכולם. הספר עוסק בסיטואציות השונות בהם נוצרים קשיים ברכישת חברים חדשים, בסיטואציות בהם ילד כזה או אחר נתקלו בחרם ואיך יחדיו מצליחים ליצור חברות עם משמעות. הספר כתוב בצורה מאוד קולחת ומנגיש לקורא ערכים חשובים מאוד בחיינו כגון: סובלנות, סבלנות, קבלת האחר, מתן שיווין הזדמנויות , לקיחת אחריות והסתכלות שונה על החברה. וואו, ספר שהצליח לרגש אותי בטירוף.



נושא עליו אנו מדברים לא אחת הינו עולם המחזור וגם כאן יפית בללי צ'אבס כתבה ספר אודות הנושא- הרפתקאות בעולם המחזור זהו שמו-הספר מלמד על איכות הסביבה וחשיבות המיחזור, מעודד לקיחת אחריות, שיתוף פעולה ועבודת צוות. נושא שמאוד מאוד חשוב במיוחד בימים אלו. הספר כולל מגנט מידע לגבי השלכת הפסולת למקומה + רעיונות לזמן איכות - יצירה מחומרים ממוחזרים. ספר שבעקבותיו נסיך הבית פשוט ביקש להתחיל למחזר יותר ויותר ואף אירגן שקיות בד בבית ובתוכם שם את המוצרים אותם החליט למחזר.





הספר האחרון הינו אי המשאלות- זהו ספר המלמד על קבלת האחר, גם הוא מדגיש את ערך הסבלנות והסובלנות, מחזק את ההבנה והערכה של הקיים. מעודד הסתכלות על חצי הכוס המלאה ולא לשפוט על פי המראה. זהו ספרה החמישי של יפית , הספר מיוחד וקסום המזמן עבורנו ההורים והילדים כאחד הזדמנות לבחון את דרך ההסתכלות שלנו על החיים. מה שביום יום נראה לנו כטריוואלי ושכיח כאן מקבל תפנית מעט שונה. בני בן העשר קרא את הספר וביום למחרת חזר אלי עם תובנות. אחד הדברים שמאוד אהבתי בספרים של יפית בללי צ'אבס אלו הם התובנות שאנו ההורים ועל אחת כמה וכמה הילדים מקבלים בעקבות הקריאה - זוהי לדעתי ההצלחה הגדולה של הספרים.



אז חברים אם גם אתם מחפשים את מתנת סוף השנה המושלמת, כזו שיש בה המון ערכים זוהי המתנה המושלמת בעבורכם, מילה שלי, הנאה מרובה מובטחת לאלו שיקבלו את המתנה. אני וילדי באופן אישי מאוד התחברנו לכלל הספרים, אהבנו ואף המלצנו ללא הרף.

אתם עוד פה? הכנסו עוד היום לדף של יפית בללי צ'אבס קבלו הצעת מחיר , הזמינו לכם ו/או ליקירכם את הספר המתאים לכם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה