ישראל ויזל מנהל פיתוח עסקי בחברות תנופורט וישפרו : "הגידול בהקיפי הקניות באתרי המסחר באונליין מאיים על התמהיל של הקניונים ומרכזי הקניות".
בדיקה שערכה של חב' תנופורט וישפרו עולה שבשנה אחרונה למעלה מ-80% מישראלים ביצעו לפחות קניה אחת באתרי האונליין מגמה שנמצאת בגידול מתמיד ומהווה איום משמעותי על ענף המסחר הפורטלי (מרכזי קניות)".
ויזל : "הסחר האלקטרוני העוצמתי והשינוי בהרגלי תרבות הצריכה מחייב את מרכזי הקניות להמציא את עצמם מחדש- ולהפוך למרכזי פנאי ובילוי לכל המשפחה".
ישראל ויזל מנהל פיתוח עסקי בחברות תנופורט וישפרו : "הגידול בהקיפי הקניות באתרי המסחר באונליין מאיים על התמהיל של הקניונים ומרכזי הקניות".
מבדיקה שערכה של חב' תנופורט וישפרו עולה שבשנה אחרונה למעלה מ-80% מישראלים ביצעו לפחות קניה אחת באתרי האונליין מגמה שנמצאת בגידול מתמיד ומהווה איום משמעותי על ענף המסחר הפורטלי (מרכזי קניות)".
עוד עולה מהבדיקה שעשו חברת תנופורט וישפרו שבשנתיים אחרונות היה גידול של כ-15% במספר הישראלים שרכשו לראשונה מוצרי צריכה במיוחד מוצרי אופנה באתרי הסחר האלקטרוני ובמגמה זו נמצאת בעלייה מתמדת.
כל חוסנו והצדק קיומו של מרכז מסחרי, מבוטא בכמות המבקרים הפיזית במתחמים ומנתון זה נגזר הפדיון, גובה השכירות ובסופו של יום נקבע ערכו של המתחם המסחרי. אתרי המסחר האקלטרוניים פועלים ומשפיעים עליו בדיוק בכיוון ההפוך, הם המתחרים שלו וככל שמתעצמים הרי זה בא על חשבון המרכזיים המסחריים. תוצאה זו מובילה לירידה לא מבוטלת במעמדן כוחן ותרומתן של הרשתות והחנויות הפיזיות בתוך המרכזים המסחריים. אותם מותגי עוגן ותמהיל עסקים המוכר מהעבר, שהיוו את הבסיס המסורתי לבניית תמהיל העסקים יציב בכל מרכז מסחרי, מאבדים למעשה ממעמדם וכושר תרומתם למתחמי המסחר. בתקופת הקורונה השילוב של המגבלות והפחדים של האנשים מחד אל מול המשך קיום הצרכים וסיפוק הגירויים מאידך, הוביל ושינוי מהותי בשני אספקטים. האחד נוגע לצרכנים מסוג אלו שעד התקופה הזו לא "התחברו מנטאלית" אל עולם הצריכה באון ליין, אבל מכורח הנסיבות הם נחשפו והתרגלו אליו וגם חוו את היתרונות. האספקט השני נוגע לצידו השני של עולם המסחר באון ליין, לעסקים עצמם וללווינים שלהם, שהמציאות החדשה הובילה באופן טבעי להשבחה קיצונית של כל שרשרת תהליך המכירה וההספקה באון ליין. החל מהידידותיות והנגישות של האתרים, דרך המגוון האין סופי (שאינו מוגבל לעלויות מגוון מלאי פיזי בכל חנות) ועד לשירות שהפך להיות יעיל ומהיר ביותר, שמשמעותו שגם יתרון תאוות המיידיות של החנויות הפרונטליות, שהוא היתרון המרכזי שלהן, נשחק.
למעשה, כבר אין חולק כי שוק המסחר האלקטרוני השתלט וסחף אליו נתח עצום מכוח הקניה העולמי, והשאלה אינה נעוצה עוד במידת ההשפעה שלו על מרכזי הקניות והחנויות הפרונטליות, אלא איך ממשיכים לקיים ולהפעיל את אותם המרכזים המסחריים בעידן של סחר אלקטרוני עוצמתי שחדר והושרש עמוק בתרבות הצריכה שלנו. , צריך וחובה להפנים שהמסחר הפרונטלי המסורתי אינו יכול להילחם בו, וודאי שלא לנצח אותו.
ויזל : "הסחר האלקטרוני העוצמתי ושינוי בהרגלי תרבות הצריכה מחייב את הקניונים ומרכזי הקניות להמציא את עצמם מחדש ".
ויזל מציין עוד: "שחייבים לנתח ללמוד ולהבין את אותו הצורך האנושי שלא יכול לקבל מענה באון ליין, ולבצע אדפטציה שתדע לענות ולמלא אחר אותו צורך. למשוך אליהם את הצרכנים מהבית ומהזירות הדיגיטליות. לכן, מרכז מסחרי עדכני צריך בראש ובראשונה להיות "מקום לצאת אליו".מרכזי הקניות צריכים להפוך את עצמם להיות בראש ובראשונה מתחמי פנאי ובילוי מותאמים לכל המשפחה לפי שעות וימים, הכוללים אטרקציות, תחושת פארקים ירוקים ואויר צח, בתי קפה וכל מה שאנחנו, הילדים, הצעירים, אוהבים ורוצים לעשות מחוץ לבית. להכניס פעילויות שעד היום היו מחוץ בית וגם מחוץ לקניון , וגם שיש בהם חנויות. על התמהיל ממוקד יותר על חנויות ועסקים שעונים על צורך חיוני/יומיומי או מוצרים שעדיין ההעדפה היא לקנות אותם בחנויות פיזיות. הצורך הוא למרכזים שיהיו ככל הניתן פתוחים ועשירים בחוויה, שיענו על הביקושים שעליהם מסחר האון ליין לא יכול לענות.
עולם המסחר בעידן האון ליין דורש הרבה יותר יצירתיות, וגיוון ונועזות הוא שם המשחק, להכניס צבע באפרוריות שנפלה עליהם. כאמור, "להמציא מחדש את גלגל המסחר".
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה