יום שני, 13 ביוני 2022

מסעדת גואטה - מאכלים טריפוליטאים ובישולים של אמא

לפני כשבועיים אבי ישב שבעה ובעת ביקור הניחומים בבית דודתי נחשפתי לספר שורשים שדודי הכין לפני מספר שנים. בהתרגשות רבה עלעלתי בספר , גיליתי המון דברים חדשים והספר עורר בי געגועים לאותם סירי ענק עם קוסקוס ומפרום שסבתי עליה השלום הכינה. באותו היום כאשר חזרתי הביתה הבטחתי לילדי שאכין לסופ"ש הקרוב קוסקוס עם מפרום. בשל העובדה שחג שבועות הגיע לא הסתדר ותכננתי להכין לסופ"ש האחרון. רצה הגורל והתוכניות שוב השתנו. בתנו הבכורה עברה ניתוח והיינו לצידה מה שהרחיק אותי מהמטבח. הכנתי שבת די דלילה אך עת קפצנו למרפאה לביקורת ידעתי מה חשקה נפשי ומיד הרמתי טלפון למסעדת גואטה אשר שם ניתן למצוא מגוון מאכלים טריפוליטאים עם טעמים של בית. 





המסעדה קיימת כבר המון שנים ולא בכדי, בני המשפחה שומרים על מסורת בישול ארוכת שנים של מטעמים טריפוליטאים שסוד הכנתם עובר במשפחה מדור לדור.לאה, אם המשפחה, היא ה''לב'' של המקום, והודות לתבשיליה הערבים לחיך וליחס החם שהיא ושאר בני המשפחה משרים על המסעדה, יצא שמה של מסעדת גואטה למרחוק כמקום שמעניק לסועדים בו חוויה אותנטית מיוחדת.

בשל העבודה שכאמור בתנו הייתה לאחר הניתוח החלטנו פשוט לעשות הזמנת אוכל הביתה ובכך כל בני המשפחה התענגו על כל ביס וביס. 




עוד רגע לפני שאספר לכם אודות המשלוח חייבת לציין שהמקום עובד כמו מכונה משומנת היטב, כל אחד יודע את עבודתו, עושים זאת בשקט, בסדר ובניקיון מופתי ועל כך שאפו ענק!! ההזמנות לא מפסיקות להגיע ובעת המתנתי שיארזו לי את הזמנתי לא הפסיקו שליחים להגיע לאסוף את התוצרת. אין ספק כי שמה של המסעדה הולך לפניה ואני ממש מבינה מדוע. הטעמים אותנטיים, המחירים נוחים והשירות ללא תחרות. 

אז מה היה לנו?

קוסקוס עם מרק ומפרום ביתי- אני מכינה מידי שבועיים קוסקוס אולם הקוסקוס של גוואטה פשוט עננים, וואו שלמות, הזכיר לי את אותם סירי הענק שסבתי עליה השלום הכינה, מדוייק ומיוחד:






טבחה בלכמון- תבשיל שעועית עם בשר ותפוחי אדמה ברוטב עגבניות וכמון. טבחה בסלאק- תבשיל שעועית עם בשר תפוחי אדמה ועלי מנגולד: אצלינו כולם אוהבים טבחות, אימל'ה כזו צלחת עם הר של קוסקוס ואנחנו מסודרים. כאן הטעמים היו מאוד מדויקים ומאוזנים, אף טעם לא השתלט מידי וכל ביס הוא פשוט חגיגה, הקטנים והגדולים התענגו על כל ביס וביס:






קיפתא ברוז-קציצות חזה עוף מטוגנות ובסטיל - קציצות תפוחי אדמה עם בשר - מזל שהקופסא הכילה רק 5 יחידות כי כולנו יכולנו פשוט לאכול עשרות כאלו, אימל'ה כמה שזה טעים, עם חלה טרייה, טחינה ביתית, מרדומה ביתית ואנחנו מסודרים:


אורז ביתי- אחד אחד:


ממולאים שכללו פלפל ממולא וכרוב ממולא- אני באופן אישי לא חסידה של ממולאים אולם הילדים מאוד אהבו ואף ציינו שהטעמים נפלאים. חשוב לציין כי הממולאים מכילים מלבד הבשר והאורז אף עדשים שזו תוספת מבורכת ומלאה בברזל ובטעמים נפלאים.



קציצות עוף ברוטב עגבניות - נסיך הבית הסופר בררן הכריז שאלו קציצות ממש כמו של סבתא, אז גוואטה שאפו גדול!! 



למשלוח התווספו מבחר סלטים: צ'ירצי, מרדומה, טחינה ביתית, מסייר, כרוב לבן- החגיגה המושלמת לכל ארוחה טריפוליטאית. 




אם חברים אם בא לכם לאכול טוב, במסעדת גואטה תמצאו אוכל אותנטי אמיתי, בלי קישוטים ובלי שמות מפוצצים, מנות גדושות ממבחר מגוון וטעים, ובמחירים מפתיעים. כפי שציינתי מעלה הכל נקי מאוד , איכותי ומפנק. אל תחשבו פעמיים קפצו לבקר במסעדה או הזמינו משלוח, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!

אגב, פרט לא פחות חשוב בקרבת המסעדה יש חניה בשפ.

ניתן לעשות אירועים בחלל המסעדה עד כ-50 אנשים, ובאולם הפרטי עד כ-25 אנשים.

כתובת:
שדרות ירושלים 6, יפו.

טלפון:
03-6813993


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה