יום ראשון, 12 בינואר 2020

קפה מסעדה נור- פנינה דרוזית בלב גולי'ס

אנחנו מאוד אוהבים אוכל דרוזי ולא אחת תרים אחר המקום שיגיש את האוכל מהמטבח הנ"ל אך בטעמיו האותנטיים ולא כחיקוי זול , שבוע שעבר עת נפשנו במלון בצפון בחרנו לסיים את החופשה במסעדת נור - פנינה קסומה ומיוחדת השוכנת בצמוד לירכא בכפר גולי'ס- אתם חייבים לבקר במקום!!!



בעלת המקום הינה בסמה אשר קראה למסעדה על שם בנה נור. בסמה שנולדה בג'וליס התאהבה לפני שנים במרסל חי'ר שנולך ביאסיף , אהבתם פרחה ולמרות שמשפחתה לא אהבה את החיבור בין השניים הם התחתנו והיא עברה לגור עימו בכפרו. בשנת 2002 מרסל נפצע קשה בעת פעילות מבצעית במהלך שירות המילואים שלו - רסיס קטן נכנס לעבר חלל המוח וחולל נזק בלתי הפיך, מרסל נכנס לקומה וגם הניתוחים הרבים שעבר לא הועילו וכעבור 13 שנים לאחר הפציעה נפטר.

כאשר קרתה התאונה הנוראית בסמה הייתה בהריון  ולאחר כמספר חודשים נור נולד (שאגב, על שמו נקראית המסעדה), לצערה של בסמה נוצר סכסוך ונתק בינה לבין משפחתו של מרסל והיא נאלצה לשוב ולהתגורר בבית משפחתה יחד עם נור, סיפור מאוד קשה ומורכב במיוחד עבור אלמנה ממוצא דרוזי. 

בסמה לא נתנה לייגונה ולאבלה לנצח אותה והחלה להעסיק את עצמה, יצאה ללמוד קונדיטוריה במכללת השף, במקביל החלה למכור עוגות ומאפים לקרובי משפחתה וחברים, חיש הבינה כי הביקוש גדל ויחד עם אחיינה פתחה את עסקה הראשון - עסק לממכר עוגות.

מאחר והעסק תפס תאוצה חיש מהר בסמה החליטה לפתוח את בית הקפה שלימים הפך למסעדה/ בית קפה שניתן למצוא בו מגוון מאכלים דרוזים, מאכלים ישראלים או סתם קפה ומאפה - הכל תוצרת ידייה המופלאות של בסמה.





המסעדה רחבת ידיים, ישנם מספר מתחמי  ישיבה - מקומות ישיבה בפנים ובחוץ על שולחנות בגדלים שונים, המסעדה מכילה כ-60 מקומות ישיבה ומאוד אותנטית, ברקע מתנגנת לה מוזיקה ערבית נעימה של אום כולתום (הזוגי אשר גדל על המוזיקה הזו בבית בילדותו התענג על כל צליל וצליל), האווירה במקום נעימה מאוד והשירות מוקפד , אדיב ואיכותי.

כאשר מגיעים למקום כזה הכי מתבקש זה לסעוד את הסעודה הדרוזית - סעודה זוגית במחיר מצחיק של 200 שקלים בלבד אשר כוללת מבחר רחב של מטעמים ערבים לחיך מהמטבח הדרוזי - הארוחה מגיעה בשלבים ולא הכל יחדיו, כך הסועדים יכולים להנות מכל המאכלים בקצב איטי ולא כמסה אחת שלמה על השולחן.



ראשית הגיעו מבחר פיתות (דרוזיות ורגילות), סלטים וחמוצים- חומוס ביתי חמצמץ בדיוק כמו שאנחנו אוהבים, באבא גנוש- חצילים בטחינה, חמוצים ביתיים, חצילונים חמוצים, זיתים כבושים, סלט ירקות פרשי עם תיבול מעולה של המון לימון וסומק, הירקות היו טריים מאוד וטעימים, סלסת עגבניות חריפה וטעימה במיוחד:








עוד לא הספקנו להתאושש והגיעו לשולחן מגדר'ה (אני באופן אישי לא נמנית על אוהבי המגד'ה אך זאת הייתה פשוט מדהימה), תבשיל בורגול, עגבניות ונענע חלומי ולחמג'ון נימוח עם בשר מדהים בתיבול מושלם:





עלי גפן דקיקים וטעימים שחיש מהר חוסלו, קישואים וחצילים ממולאים טעימים במיוחד:




חצילים ממולאים בבשר כבש אשר שחו ברוטב עגבניות חלומי- קציצת הכבש הייתה פשוט מושלמת ושילוב החצילים והרוטב העניקו טוויס חלומי למנה:



ואם חשבתם שדי ונגמרו המנות אז טעיתם, עוד לא הספקנו להתאושש וכבר הגיע מגש ענק עמוס כל טוב - מנסף אורז עם כבש (אפשרי לקבל את המנה הזו עם עוף), ירקות, שקדים, צנוברים- תקשיבו אחת המנות הטובות שיצא לנו לדגום, מנה חלומית שרק מלחשוב עליה מתחילה להזיל ריר, מנה שתגרום לכם לרצות להצפין רק בשבילה:





 כמובן שגם על הקינוח לא ניתן לוותר  והגיע לשולחננו  מגש עם קפה מהביל, תה חם וכוס עוגיות מעשי ידיה של בסמה היקרה- מעמול, עוגיית רחת לוקום ועוגיית פיסטוק- שלושתן נימוחות בפה, כאלו שמבלי שתשימו לב יתחסלו להן:




שימו לב להגשה היפיפיה של כל המנות לאורך כל הארוחה. אגב, הארוחה מלווה בלימונדה ביתית וקנקן מים.

כפי שציינתי מעלה העסק למעשה החל מקונדטוריה ובית קפה ועל כן עד היום בסמה מוכרת את העוגות והעוגיות המדהימות שלה במקום, גם לאסוף הביתה וגם לאכול במקום לצד קפה איכותי:






בסמה קיבלה תעודת הוקרה על תרומתה המרגשת למועדון מטיילים בשביל החיים והינה חברה בעמותה לקידום התיירות:



חברים ממליצים בחום רב על המקום, ראשית בשל העובדה שבסמה אישיות כובשת אשר יוצרת מטעמים חלומיים כאלו שיגרמו לכם לרצות לשוב עוד ועוד.



בוויז לרשום נור ומגיעים עד המקום.
שעות פתיחה:
פתוח כל יום מ-8:00 ועד 22:00.
טלפון להזמנות:
077-7299243


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה