יום ראשון, 12 בפברואר 2023

חלות לשבת והפעם עם תערובת MOLINO איטלקית ללא גלוטן וללא תוספת סוכר

אין ולא יהיה על ניחוח החלות בבית, בימי שישי מאוד אוהבת להתפיח חלות ולהתפנק עימן בשולחן השבת שלנו, יש בהן טעם אחר וקדושה מיוחדת של השבת! שבוע שעבר ממש רגע לפני שבת הגיע לידי משלוח עם תערובת MOLINO איטלקית ללא גלוטן וללא תוספת סוכר- קמח נהדר שכבר השתמשתי בו בעבר ודי התאהבתי בו. מדובר בקמח ברמה מאוד גבוהה. תערובת הקמח עשירה בחלבון (12%) ובסיבים תזונתיים (כ-7%) והיא מכילה 47% קמחים ובהם קמחי מקור מלאים מסוגים שונים, עשירים בטעם: אורז מלא, דוחן חום מלא, כוסמת, זרעי פשתן ועדשים.

אז קדימה, קפצו לחנות, רכשו את הקמח המעולה והתכוננו לשבת, מצרפת לכם את המתכון המושלם עם המון טיפים לקבלת חלות אווריריות, רכות ונימוחות שטרם אכלתם. מה שממש כיף בחלות הללו זה שהן ללא גלוטן כך שגם אלו שנמנעים מאכילת גלוטן יכולים להנות ובענק.

קבלו את המתכון המושלם לחלות שלי:
מצרכים:
קילו תערובת MOLINO איטלקית ללא גלוטן וללא תוספת סוכר
2 ביצים
2 כפות שמרים יבשים
6 כפות סוכר
כף מלח
2.5 כוסות מים חמימים
רבע כוס שמן


אופן ההכנה:
מערבבים יחד את המצרכים היבשים על פי הסדר הרשום
מוסיפים את המים החמימים והביצים, לשים מספר דקות עד שהבצק מתחיל להתגבש
מוסיפים את השמן ולשים 10 דקות
משמנים מעט את פני הבצק ומכסים במגבת מתפיחים עד להכפלת הנפח - בערך שעה עד שעה וחצי
לשים את הבצק מספר דקות ויוצרים ממנו את החלות בצורה הרצויה
מ ורחים על החלות ביצה טרופה מהולה במעט מים או שמן
מפזרים עליהם תבלינים לבחירה מכסים ומניחים לתפיחה נוספת במקום חמים במשך כ- 20 דקות
בנתיים מחממים את התנור לחום בינוני
אופים עד שמשחים יפה, מוציאים אותן מהתבנית ומצננים



טיפים לקבלת החלות המושלמות:


על מנת לקבל חלות אווריריות במיוחד, לאחר חלוקת הבצק לחלקים המיועדים לקליעה רדדו במערוך כל חתיכת בצק ליריעה מאורכת בעובי כחצי סנטים גלגלו כל יריעה לגליל, ועבדו אותו כך שלא יראה קו החיבור שלו קלעו את החלות מן הגלילים שהתקבלו . בשיטה זו, גם קל יותר ליצור את הרצועות - הן מתארכות בקלות


לפעמים כשאני יודעת שלא יהיה לי זמן להתפנות חלות ביום שישי בעיקר בימי החורף הקצרים, אני מכינה אותם ביום חמישי ומיד אחרי שהחלות התקררו עותפית אותן בנייר כסף ובשקית ניילון ומקפיאה שעתיים לפני הסעודה מוציאים את החלה להפשרה על השיש ולאחר שעה מניחים אותה על הפלטה עם הנייר כסף לחלופין, אפשר לאפות אותן בחום נמוך 20 דקות יוצא דנדש


הקפידו לא למתוח את הרצועות בזמן הקליעה אחרת הן עלולות להקרע בזמן האפיה


בנוסף לשומשום ולפרג המסורתיים אפשר להשתמש בסוגים רבים של תבלינים לפי הטעם וכיד הדימיון אפשר לפזר קצח, זעתר, מלח גס, שיבולת שועל, גרעיני חמניות קימל, או אפילו לפזר עליהן קמח לבן או קמח מלא .


אחרי שהחלה יצאה מהתנור, הניחה עליה מספר מגבות מטבח עד שהיא תתקרר כך החלה תישמר רכה ואוורירית.


כדאי לשמן מעט את הידיים לפני הקליעה - כמו ששמים קרם ידיים


מי רוצה לאפות בבית לחם נהדר וטעים, ללא גלוטן?

טחנת "קמח הארץ" משיקה תערובת MOLINO איטלקית ללא גלוטן וללא תוספת סוכר, 
המתאימה להכנת לחם ולחמניות





מי רוצה לאפות בבית לחם נהדר, טבעוני וטעים, ללא גלוטן? טחנת "קמח הארץ" משיקה תערובת MOLINO איטלקית ללא גלוטן וללא תוספת סוכר, המתאימה להכנת לחם ולחמניות כפריים טעימים. התערובת עשירה בחלבון (12%) ובסיבים תזונתיים (כ-7%) והיא מכילה 47% קמחים ובהם קמחי מקור מלאים מסוגים שונים, עשירים בטעם: אורז מלא, דוחן חום מלא, כוסמת, זרעי פשתן ועדשים.

מאריזה אחת של מולינו כפרי אפשר לאפות 2 כיכרות לחם במשקל 600 גרם כל אחת (לפני אפייה) או כ-12 לחמניות, במרקם אוורירי ורך ובצבע עמוק. תוצאות האפייה בשימוש בתערובת מולינו אינן נופלות מאלו של קמחים רגילים מבחינת הטעם, המראה ונוחות העבודה .התערובת החדשה מצטרפת לסדרת התערובות האיכותיות של מולינו לאפייה ללא גלוטן, המיובאת על ידי "קמח הארץ" ובהם תערובות להכנת עוגות בחושות, לחמים, פיתות, פיצות ועוד; תערובת על בסיס עמילן חיטה להכנת מאפים מסוגים שונים, ועוד.

כשרות: פרווה בהשגחת בד"ץ העדה החרדית ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

להשיג באתר טחנת "קמח הארץ", ברשתות וחנויות טבע וללא גלוטן ברחבי הארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה