יום שני, 10 באוגוסט 2015

ספרי קריאה לקטנטנים שבחבורה



בימי הקיץ כאשר חם בחוץ והילדים מבלים את רוב שעות היממה בבית מן הסתם הם מעדיפים לרבוץ מול המחשב ו/או מול הטלויזיה, לי באופן אישי מאוד קשה עם תופעה זו ועל כן משתדלת להעסיק אותם עם חוברות עבודה, דפי צביעה וספרי קריאה.

בתחילת כל חופש משתדלת למלא מאגר די גדול ומרשים מכל הנ"ל ובכל רגע שעמום חדש לשלוף את הכבודה ולהעסיקם מחדש.


שבוע שעבר נסענו לחופשה משפחתית באילת, בדרך ילדינו בילו בעיקר במשחקי חברה וקריאת ספרים- זאת הייתה הנסיעה הראשונה מזה שנים שלא שמעתי "אמא, הוא לקח לי", "אמא היא אמרה לי" וכדומה היות והיו שקועים באהבה כל אחד בספרו הוא.

אז גם לכם הורים יקרים, ממליצה בחום, אל תוותרו, העשירו את ילדיכם, נכון, זה הכי קל לתת להם לרבוץ מול המסך אך יותר מידי תועלת לא נמצא שם, ברגע שילדינו קוראים הם מעשירים את שפתם במילים יותר גבוהות ובצורת ניסוח יותר טובה ומפחיתה את שגיאות הכתיב שלהם , מפתח את הדימיון והיצירתיות.

להלן הספרים האחרונים שקראנו ואנו ממליצים בחום:


ספר חדש בסדרת "חוקרים צעירים": דינוזאורים 



הנסיך שלי בן השלוש מאוהב בדינוזאורים קשות, יש לו אין ספור בובות, סרטים ועכשיו גם ספר- במשך שבועיים הוא לא עזב את הספר רגע, כל ערב לפני השינה אנו קוראים לו מספר עמודים , מרפרפים בתמונות ואף הוא הגדיל והתחיל לספר סיפורים מעצמו- ממליצה בחום!!!

"דינוזאורים" מאת דוגל דיקסון, בהוצאת "דני ספרים", הוא ספר נוסף בסדרת "חוקרים צעירים". אוכלי עשב ענקיים, טורפים אכזריים ויצורים מעופפים – דינוזאורים אלה שוטטו בעבר הרחוק על פני כדור הארץ והיו שליטיו הבלעדיים. בואו לחקור את עולם הדינוזאורים המרתק בעזרת עובדות מעניינות, תמונות נפלאות ומסגרות חקר מיוחדות בארבעה נושאים מרכזיים: מזון וציד, טבע, חיי הדינוזאורים ומדע. 



סדרת "חוקרים צעירים" מביאה לקורא הצעיר שלל נושאים מרתקים בצורה נגישה, צבעונית ועמוסה במידע חשוב. ספרים נוספים בסדרה: כדור הארץ שלנו, בעלי חיים מדהימים, כלי רכב ומכונות, הכוכבים בחלל. 

הספרים בסדרת "חוקרים צעירים" מיוחדים בכך שלאורך כל ספר מפוזרות מסגרות חקר צבעוניות. לכל מסגרת צבע וסימן משלה, וכל אחת עוסקת בנושא מסוים. על הקורא לבחור בנושא המעניין אותו וללכת בעקבות המסגרות העוסקות בנושא זה, כדי לגלות תגליות מרתקות בכוחות עצמו. 



"חוקרים צעירים: דינוזאורים" מאת דוגל דיקסון, איורים: פטר בול ארט סטודיו, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 31 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 54 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il.




גורים של אף אחד מאת רותי שקד 

על אהבה ורגישות לחיות 



אם יש לילדי חלום שהם יודעים שכל עוד הם ילדים הם לא יצליחו להגשים זה להביא גור כלבים קטנטן הביתה, יש לי בעיה ובתור "חולת ניקיון" אין סיכוי שיהיה אחד כזה אצלינו בבית.
הפעם הפתעתי בספר "גורים של אף אחד" מאת רותי שקד בהוצאת "דני ספרים" אשר מביא את סיפורם האמתי והמרגש של שלושה גורי כלבים קטנים שננטשו לבדם בתעלה בליל חורף גשום וקר, ואת מאמצם של הילדים יואב וגילי ושל הוריהם למצוא להם בית חם. הוא מעביר מסר חשוב לילדים ומבוגרים להתייחס בכבוד לבעלי החיים. 



"לילה אחד, בחורף גשום וקר, התעוררה אמא לקול יללות של גור כלבים במצוקה. "האם זה אמתי או שאני חולמת חלום?" היא שאלה את עצמה. היא העירה את אבא. שניהם הקשיבו לקולות והבינו שזה לא חלום. גם ג'סי הכלבה התעוררה. היא הבינה שמשהו קורה. רק גילי ויואב המשיכו לישון וחלמו חלומות נעימים" (מתוך הספר) .




לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של נורית יובל, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 6-2. 


"גורים של אף אחד" ספרה הרביעי של רותי שקד, זכה להמלצה של האגודה לצער בעלי חיים בישראל. ספריה הקודמים: "פיצי קפיצי", "מסיבת ההפתעות" ו"סבא ואני" שזכה להיות ברשימת הספרים בעברית המומלצים ע"י משרד החינוך למגזר הערבי, ומופיע כיום כספר מומלץ באתר "ספרותק" - תרבות ישראלית בארה"ב. 


"גורים של אף אחד" מאת רותי שקד, איורים: נורית יובל, הוצאת "דני ספרים", 23 עמודים. כריכה קשיחה. מחיר לצרכן 48 ₪. לגילאי 2-6. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה