יום שבת, 22 באוגוסט 2015

שילב מעניקה למניקה

בסקר שנעשה ממש לאחרונה עולה כי ישנו גידול ממשי בהנקה, יותר ויותר נשים מניקות ועושות זאת באהבה מרובה הודות לחשיבות ההנקה.
אני זוכרת את אותו היום אז לפני כ-17 שנים, ילדה, עוד לא בת 20 וכבר בחדר לידה, בהפתעה גמורה ביום הראשון של חודש תשיעי הגיחה לאוויר העולם בכורתינו המקסימה והפכה אותנו לזוג הורים מאושרים ואותי לאמא מלאת חששות, פחדים והתרגשות.

עוד כשהייתי בהריון ידעתי, אני רוצה להניק!! אולם לא באמת הבנתי את חשיבות הנושא, לא התעמקתי, חשבתי לתומי היא תצמד לי לשד, תינק והכל יהיה בסדר, כשלא קרו כך הדברים ציפתה לי הפתעה גמורה ובסופה אכזבה מטורפת של כשלון.

היא נולדה כאמור ביום הראשון של שבוע 36, פצפונת, רק 2,400 ק"ג ובשחרור אף 2,200 ק"ג, ניסיתי מספר פעמים להניק ללא הצלחה!!! האשמתי את העובדה שהיא קטנה מידי ולא מצליחה לינוק, כן, הרבה דמעות ירדו באותם הימים , לא היתה שם אף אחד עבורי שתוכל להסביר לי למה, איך ומה אני לא עושה טוב ועם כל ההורמונים , הלחצים והפחדים הסתובבתי גם תחושת כשלון מטורפת!

עברו להן השנים ובלידה השניה הבטחתי לעצמי - הפעם אני לא נכשלת!! הפעם אהיה אמא טובה יותר כי אמא טובה היא אמא מניקה! לצערי בשל ניתוח חירום לאחר הלידה ראיתי את הנסיכה רק כשלושה ימים לאחר הלידה, היא כבר אכלה מבקבוק בשלושת הימים הללו ולא ממש שיתפה פעולה, אני עם כאבים מטורפים של הניתוח לא ממש התעניינתי ולא התעקשתי, באותם הימים הדבר היחיד שהטריד אותי אלו הם הרחמים העצמיים של הכאבים והאפשרות כי כמעט ומסרתי את נשמתי לבורא.

לאחר כל מה שקרה הבנתי שאמא טובה היא אמא מאושרת!!! ולא מתוסכלת!!!

לא אמשיך לספר על הכשלונות רק אספר שבלידה הרביעית החלטתי הפעם אני לא מוותרת!! הפעם אני מניקה!!! אני רוצה להעניק כי זה הטוב ביותר!!! התעניינתי, קראתי ספרים ואף לאחר הלידה פניתי ליועצת הנקה, לא ויתרתי!! מיד לאחר הלידה הנקתי באושר מטורף!! הוא הצליח ואני הצלחתי!! הצלחתי להעניק את הטוב ביותר ולהניק!!!

אז כן, נשים יקרות, זה אכן הטוב ביותר אולם אם אתן לא מצליחות וזה חשוב לכן התעניינו, התייעצו, שתפו, אל תחשבו שאתן לא טובות, שאתן נכשלות, זה לא פשוט אך בהחלט אפשרי, אין חיבור טוב יותר מאשר תינוק יונק, האושר הוא עילאי- אמא שמעניקה היא אמא מניקה!!! 

ממש לאחרונה התקיים שבוע ההנקה ובו שילב בחרה להעניק מתנה מפנקת במיוחד למניקות ואני זכיתי לפנק את תושבות שכונתי, יצאתי לטיול בגינה הציבורית ופינקתי באהבה - הן שמחו ואני מאושרת!!


אז שוב, תודה רבה לשילב!!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה