יום שלישי, 18 באוגוסט 2015

תחרות רומיקוב העולמית


הידעתם שמשחק הרומיקוב הינו פיתוח ישראלי? אני גיליתי זאת לראשונה ומאוד הופתעתי כאשר הוזמנתי לבית קודקוד להכיר מקרוב את המשחק, את מקורותיו ולשמוע על התחרות העולמית הקרובה.



רומיקוב הוא משחק הדגל של קודקוד. הוא מיוצר במפעל קודקוד בערד, סביב השעון, ומיוצא ממנו לעשרות רבות של מדינות בעולם, המשחק הינו פרי פיתוחו של אפריים הרצנו המנוח אביהם של הבעלים הממשיכים את מסורתו האחים מריאנה ומיכה הרצנו.

המשחק שפותח בשנות ה-30 ומוכר כמעט בכל בית בישראל ובעשרות מדינות בעולם הוא משחק היצוא מס' 1 של ישראל! ונתפס כאחד משלושת משחקי המשפחה המובילים, האהובים והנמכרים ביותר בעולם.

אז כאמור הוזמנתי להכיר מקרוב, לשחק, להנות ולשמוע על האליפות הארצית שתתקיים ב-10.9.15 במלון קראון פלאזה סיטי סנטר בת"א ,
בתחרות ישתתפו 60 שחקנים מקצועיים , השחקן המנצח בכל מדינה זוכה לייצג את מדינתו באליפות העולם ברמיקוב (הזכייה כוללת אירוח מלא מפנק למשך שלושה לילות).

למי שלא יודע (כמוני) תחרות רומיקוב העולמית מתקיימת כבר משנת 1991 ונערכת כל שלוש שנים.
התחרות נערכת כל פעם במקום מיוחד אחר.
בשנת 1991 השתתפו 12 מדינות בלבד,
מאז מצטרפות עוד ועוד מדינות בכל פעם, כאשר באליפות העולם שתתקיים ב: 7-10/11/15 בברלין, תשתתפנה יותר 34 מדינות.


המשחק משווק בכ-50 מדינות ומתורגם ל-24 שפות, ואהוב על צעירים ומבוגרים כאחד. הוא מופיע בגרסאות שונות וממשיך להתחדש כל העת. יש גרסאות לילדים, גרסאות קלאסיות, גרסה למאותגרי ראיה, גרסה לנשיאה, ולנוכח הביקוש למשחק במארז עץ, כמו פעם, בימים אלו יוצאת גרסת וינטאג'.



קצת היסטוריה

מפתח המשחק הוא אפרים הרצנו, אביהם המנוח של בעלי החברה היום – האחים מריאנה ומיכה הרצנו.

ההתחלה לא היתה פשוטה. אפרים הנמרץ כתת רגליו בין בעלי החנויות בת"א אשר דחו אותו על הסף. לאחר ששבע סירובים, הגה מוחו היצירתי רעיון – יש לו אישה בשלנית ומארחת מצוינת, מדוע שהוא ורעייתו לא יזמינו את הסוחרים אליהם הביתה לארוחה טובה ולמשחק רומיקוב? ואכן כך עשו. 

הסוחרים שהתלהבו מהמשחק (ומהארוחה הטעימה), החלו להזמין בכמויות גדולות, והשמועה על המשחק נפוצה מפה לאוזן, מעיר לעיר, ופשטה בכל הארץ. עד מהרה, חלחלה השמועה גם למקומות שונים בעולם; ישראלים שנסעו לחו"ל לקחו עמם את המשחק והפיצו את הבשורה שם, ותיירים שביקרו בארץ והתנסו במשחק, רכשו אותו והפיצו את שמעו מעבר לים. 

הביקוש שנוצר בחו"ל הוביל לכך שבשנות ה-60 החל ייצוא המשחק לחו"ל.

במקביל, מיכה, בנו של אפרים, יצא לארה"ב מטעם משלחת מסחרית של השגרירות הישראלית כדי לסייע לאביו בשיווק המשחק. הוא עבר בין כל תערוכות הצעצועים והמשחקים האפשריות וניסה, ללא הצלחה מרובה, להפיץ את הבשורה. עד שבן לילה הגלגל התהפך. 

פריצת הדרך הגדולה התרחשה כאשר הקומיקאי ומנחה הטלוויזיה דון ריקלס, התארח בתוכנית האירוח הפופולארית של מגיש הטלוויזיה האגדי, ג'וני קרסון. ריקליס שחזר מביקור בישראל, סיפר לקהל על חוויותיו שהתבססו כולן על משחק הרומיקוב. הוא טען שמאז שאשתו הביאה את המשחק מישראל, הם לא מצליחים לאכול או לישון, רק משחקים כל היום, זה עם זה ואף עם חברים, שנדבקו אף הם ב"חיידק".

חשיפה זו הביאה לכך שמרכזיית הטלפון בחדרון ששכר מיכה בשגרירות הישראלית קרסה מרוב פניות, ומיכה "נאלץ" לעבור למקום גדול יותר כדי לעמוד בביקוש. עד מהרה הפך רומיקוב למשחק הנמכר ביותר בארה"ב.

עם השנים, כבש משחק הרומיקוב לבבות במדינות נוספות ברחבי העולם, זכה בפרסים ובעיטורים רבים כמשחק השנה וכמשחק הפופולארי ביותר במדינות רבות. כיום, כאמור, רומיקוב משווק בכ-50 מדינות ומתורגם ל-24 שפות.

משחק הרומיקוב הפך למסורת משפחתית בקרב מאות אלפי משפחות והוא אהוב על צעירים ומבוגרים כאחד.



מידע לשחקני הרומיקוב 

ניתן לשחק חינם אונליין:




כמו כן ניתן להוריד את האפליקציה בחנויות גוגל פליי ו-אפל סטור.

אתר קודקוד - www.kodkod.co.il

פייסבוק קודקוד - https://www.facebook.com/kodkodgames

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה