יום שני, 18 בינואר 2016

לזניה חלומית עם גבינת גרנה פדנו מבית גד

רגע לפני ארוחת הערב שליח חמוד דפק בדלת ובידו צידנית עם פינוקים מבית גד- גבינת גרנה פדנו שיוצרה תחת מותג משותף עם מחלבת Latteria Sociale Mantova, הממוקמת במנטובה, בחבל לומברדיה שבצפון איטליה.

Grana Padano היא גבינה איטלקית מסורתית ואותנטית המקבילה בתכונותיה לגבינת פרמזן. מקורה של הגרנה פדנו הוא בחבל לומברדיה, היא מיוצרת בתנאים קפדניים ומשווקת בעולם כולו. 

לגרנה פדנו טעם עמוק ועשיר עם גוונים מתקתקים ומרקם מעט יותר פירורי מזה של הפרמזן, מה שהופך אותה למושלמת לגירוד. השימושים בגרנה פדנו מקבילים לאלה של הפרמזן: מגרדים או משובבים אותה על פסטות, פיצות ומאפים נוספים, משלבים בסלטים או נהנים מטעמה המשובח כמו שהיא, לצד כוס יין איטלקי טוב.


אז כפי שציינתי מעלה השליח הגיע רגע לפני ארוחת הערב, מיד עשיתי "חישוב מסלול מחדש" והחלטתי על מהפך בארוחת הערב, מלבד האופציה הנפלאה של אכילת הגבינה איך שהיא כי היא פשוט נפלאה החלטתי לצרפה למספר מתכונים חלביים והראשון שבחבורה הינו- לזניה טעימה ומפנקת מלאה בטעמים נפלאים.

המצרכים:
עלי לזניה מוכנים
1 גביע קוטג
1 גביע גבינה לבנה
1 גביע שמנת חמוצה
100 גרם גבינת גרנה פדנו מגורדת
2 ביצים
4 עגבניות מגורדות
רסק עגבניות קטן
מלח, פלפל, אורגנו
שום כתוש
100 גרם גבינת גרנה פדנו מגורדת נוספים 
חצילים מטוגנים
פיטריות טריות חתוכות
בזיליקום קצוץ

אופן ההכנה 

מטגנת את השום כתוש , מוסיפה את העגבניות, רסק עגבניות, מעט מים, תבלינים ומערבבת היטב- זה התערובת האדומה.

התערובת הלבנה: מערבבת את כל הגבינות מלבד 100 גרם גבינת גרנה פדנו מגורדת שתשמש כסיום ללזינה ,מוסיפה את הביצים, מוסיפה תבלינים.

משמנת תבנית מרובעת, מסדרת שכבה של עלי לזניה, מעליה שכבת רוטב אדומה, מעל חצילים, פטריות, זיתים ומעל שכבת רוטב לבנה , גבינה צהובה.
ואז שוב אותו דבר שכבה נוספת מכל דבר ובסוף מסיימת עם 100 גרם גבינת גרנה פדנו נוספים.

לתנור בחום בינוני כארבעים דקות.

בתאבון ובהצלחה



מוצרי גרנה פדנו:

גרנה פדנו גבינה קשה 29% שומן 200 גרם

גרנה פדנו גבינה קשה מגורדת 29% שומן 100 גרם



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה