יום רביעי, 24 באוגוסט 2016

אולימפיאדה בג'ונגל מאת רמי ארז


בצל מאורעות האולימפיאדה הגיע גם הסר הנ"ל לסקירה אישית, מאחר ואצלינו כמעט וכל המשחקים הוקרנו בבית הילדודס הבינו את המשמעות ושמחו לקרוא את הספר.

הנסיך בן העשר הקריא לזעטוט בן הארבע באהבה את הספר, הם גיחכו בין חרוז לחרוז, בין דף לדף .

אין לי כלל ספק כי זהו ספר בעל ערכים משמעותיים בו מלמדים את הילדים שאם מתאמצים ניתן להגיע לנחלה ולהצלחה ואף לגביע.




כריש, לוויתן, אולי פינגווינים – מי מהם אלוף השחיינים? ספידי, במבי או גיל הנמר – מי מהם המהיר ביותר? אולימפיאדה בג'ונגל הנה זה קורה - אף אחד לא טורף, כל אחד מתחרה. אלה רצים, אלה קופצים ואלה זורקים, כולם מתאמצים: תנין וגם היפו, נמלה וגם פיל. נקרא ונראה כיצד זה התחיל.

ספר הילדים "אולימפיאדה בג'ונגל" מאת רמי ארז בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור בחרוזים לילדים ולילדים בנפשם. בימים אלה מתקיימת אולימפיאדת ריו 2016 והחיות שומעות על קיומה וגם הן רוצות ("אנחנו ספורטאים טובים פי כמה"). מגיע הקוף דורון, יוזם המשחקים, ומביא "שלושה נשרים חכמים שמבינים בתכנונים". הנשרים קובעים חוקים וכללים למשחקים: "אף אחד לא טורף, מי שטורף לא מצטרף", "יהיה שוויון בין המינים, יתחרו בנות נגד בנים", "כולם משתתפים, אף אחד לא מחרים". החיות בג'ונגל מתנדבות לעזור: הנמלים מקימות את האצטדיון, הפינגווינים יהיו סדרנים, הקופים יארחו, האריות ישגיחו ("יהיה כאן סדר בזמן המשחקים. יודעים שאיתנו לא מתעסקים") ועוד ועוד. 

טקס הפתיחה חגיגי ומרהיב, החיות נותנות כבוד לדמויות ג'ונגל מפוארות מהעבר. בטקס הדלקת הלפיד, ברגע השיא של אירוע הפתיחה מתכבדות דמויות אנושיות מיתולוגית שהן חלק בלתי נפרד מהיסטורית חיות הג'ונגל להדליק את הלפיד: "טרזן שלנו, צריך להזכיר? טרזן שלנו מי לא מכיר, מגיע. עומד מולו "ד"ר דוליטל ממדמנה אשר בגיא השלוליות, ד"ר דוליטל הרופא של החיות". אז מכריז הקוף דורון על פתיחת המשחקים: "עכשיו למשחקים ולתחרויות ריצה, קפיצה, שחיה, כדורגל, כדורסל. דרמות, מתח, שערוריות, הפתעות".

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של איגור קוביאר, שמאיר בשלל צבעים את הסיפור והוסיף לייחודיות שלו. 

הספר מיועד לגילאי 7-3.

"אולימפיאדה בג'ונגל" מאת רמי ארז. איורים: איגור קוביאר. הוצאת הספרים "אוריון", 39 עמודים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 7-3. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה