יום שלישי, 1 בינואר 2019

ט"ו בשבט הגיע ועימו ספרים מרעננים

ט"ו בשבט הגיע, חג לאילנות...

מי שמכיר אותי יודע כבר שאני אם מאוד פעילה, בוועדי ההורים של כל ילדי, זמינה ונכונה תמיד להעביר פעילות זו או אחרת, גם בימים אלו בהם ט"ו בשבט ממש נושף בעורף אני מתכוננת להעביר פעילות מקסימה ומיוחדת לילדי כיתה א' של בני הקטן.

הפעם בחרתי להעביר להם שעת סיפור שבסיומה תהיה פעילות יצירה וקינוח מתוק, אז מה אספר אתם שואלים? ברשותי 2 ספרים מקסימים ומיוחדים שבחרתי במיוחד עבורם.

ראשית הספר המיתולוגי המקסים שכולנו מכירים: 

שישה בשקיק/ מאת לוין קיפניס 


ספר הילדים הקלאסי והמוכר "שישה בשקיק" היוצא בהוצאת ספר לכל, מתאים במיוחד לחג הט"ו בשבט. סיפורו של לוין קיפניס, המלווה דורות של ילדי ישראל, מסביר בדרך מקסימה על מבחר פירות הארץ ועל טעמם הנפלא. 
העלילה מביאה את סיפורו של שקיק שקוף ודקיק שעף עם הרוח דרך החלון הפתוח ובדרך שכב לנוח בכרם. בהמשך נכנסים לתוך השקיק תפוח, חרוב, שקד, בננה, תמר ותאנה ויש בו מקום לכולם- זהו ספר המתאים לכל הגילאים לדעתי, הן לקטנטנים שעדיין לא מכירים את כל הפירות והן לגדולים יותר אשר באמת מכירים לקבל את האחר, לפתח סבלנות וסובלנות ואהבה לסביבה. 

לוין קיפניס, (1894-1990) נולד באוקראינה, עלה לארץ ישראל בשנת 1913, והיה מחלוצי ספרות הילדים העברית. הוא כתב כ-1,500 ספרים, שירים וסיפורים, עסק בכתיבה רצופה במשך שמונים שנה, והותיר אחריו יצירות מופת רבות שעליהן גדלו דורות רבים. הוא יוצר פורה במיוחד שזכה בפרסים רבים וביניהם – פרסי ישראל ועיטור אנדרסן. 


עוד ספר עליו אספר הינו :

השתיל של מור/ מאת שרה זלוף 



הוצאת ספר לכל מוציאה לאור גם השנה את הספר "השתיל של מור" המביא סיפור על ט"ו בשבט. העלילה מלמדת את הקוראים הצעירים כיצד השקעה ארוכת טווח יכולה להשתלם, וכי השונות בין בני האדם היא חלק מהחיים. 

בחיים כמו בחיים לכל אחד יש השקפת עולם שונה משל חברו, האחד מגדל ומעצים ילד בצורה כזו או אחרת והשני בדיוק בדרך ההפוכה, כך גם בסיפורנו הפעם בו בסיפור כל ילד מקבל בהפתעה שתיל בעציץ קטנטן במתנה, וכל אחד מטפל בשתיל על פי דרכו ועל פי הבנתו- לאחד קושי גדול, לשני התמודדות קלה , בדיוק כפי שציינתי מעלה, כמו בחיים גם כאן לא כל הילדים מצליחים במשימת גידול העציץ אולם עצם הניסיון וההתמודדות מהווה עבורם שיעור חשוב לחיים. 

שרה זלוף, נולדה ב-1945 בטשרנוביץ שבטרנסילבניה על גבול רומניה ורוסיה. היא עלתה לישראל בשנת 1950 וגדלה בתל אביב. ספר הביכורים שלה, "חלום הצבעים", יצא בשנת 1985. מאז ועד היום יצאו מעל 70 ספרים פרי עטה. 

ניתן להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות
ובאתר האינטרנט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה