יום שבת, 26 בינואר 2019

סיפור ההצלחה של חלי ממן- קבוצות התמיכה לאורח חיים בריא


מי שמכיר אותי יודע שלאורך השנים עשיתי אין ספור דיאטות ותוכניות הרזיה, היו שנחלו הצלחה והרוב לצערי נחלו אכזבות רבות, אחת מהתוכניות שהיו לי מוצלחות הייתה קבוצות התמיכה של חלי ממן, קבוצה בה מלמדים אותנו חינוך לאורח חיים בריא, כן, שלא תטעו כאן לא תקבלו עידוד לרזון קיצוני ולכל הצלחה וכשלון תקבלו מענה חם, אוהב ותומך.

אז החלטתי לצאת למסע בעקבות אותה אשה שהפכה כבר מזמן לשם דבר ואימפריה אדירה, נסעתי צפונה למטה המרכזי והלב הפועם של המותג, הכרתי את אותה אשה מקסימה חלי ממן, למדנו מהיכן הכל התחיל ואיך התגלגל לאן שהתגלגל.



הסיפור האישי של חלי ממן מתחיל בגיל 12 , כשהייתה ילדה ממוצעת, לא שמנה מידי ולא רזה מידי, שבזמן החופש הגדול הגיעה למשקל של 100 ק"ג וממשיך בשנים ארוכות של משקל עודף, המלווה בפגיעה בביטחון העצמי. היא התנסתה בכל סוגי הדיאטות האפשריות, אך ללא הצלחה. 



המפנה והמודעות לתזונה הגיעו עם התובנה כי מדובר בהתמכרות לאכילה, וכי השינוי הנכסף ניתן להשגה באמצעות שינוי החשיבה, שינוי דפוסי ההתנהגות, והשתתפות בקבוצת תמיכה. לאחר למידה מעמיקה של תחום ההרזיה, הגיעה חלי למסקנה לפיה תהליך הרזיה מבוקר ונכון הוא תהליך הנבנה לאורך זמן ומתאפשר רק בהקפדה על תזונה נכונה. התוצאות המיוחלות לא אחרו להגיע והיא הפחיתה ממשקלה שלושים קילוגרמים בשמונה חודשים. 



לאחר הדרך שעברה והתובנות שאספה בנושא תזונה החלה חלי את דרכה המקצועית בשנת 2000 עם קבוצת תמיכה קטנה בסלון הביתי שלה בעכו ומאז ועד היום היא מפעילה למעלה מ-400 קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא שפזורות בכ-143 נקודות ברחבי הארץ וכוללות למעלה מ-180 מנחים מקצועיים, מאמנים, דיאטניות וצוות מקצועי. 

בעברי הרחוק השתתפתי באחת מקבוצות התמיכה של חלי ממן וחייבת לשתף אתכם מנקודת מבטי, לא מדובר בעוד מוקד הרזיה אלא בקבוצה שמלמדת אותנו על אורח חיים בריא, על צורת אכילה שונה , על הקפדה של  6 ארוחות קטנות, על שתיית מים מרובה, על חשיבות הפעילות הגופנית- כל שאלה מתקבלת בברכה וברצינות.

דבר נוסף שלמדתי רק בביקורי במטה של חלי ממן- אורח הכבוד יכול להגיע למפגשים ללא עלות כספית בשלושה תנאים: הראשון מגיע לפחות אחת לחודש למפגשים, השני לא עולה מעל 2 ק"ג והשלישי שלדעתי הכי חשוב לא יכול לרדת במשקל למעלה משלושה קילוגרמים (מתחת למשקל יעד)- וזאת מאחר שכפי שציינתי מעלה חלי ממן לא מעודדת לרזון, היא מעודדת לאורח חיים בריא ולמשקל תקין.






חלי ממן, כיום בת 44 אמא ל-4 בנות מתגוררת בבוסתן הגליל הצליחה להפוך לשם מוכר בכל בית, גם כאשר אינם עוסקים בדיאטות, והפכה את העולם המרתיע של דיאטות ותפריטים מוגבלים לנגיש לכולם ומפחיד פחות כיוון שמיועד לאורח חיים בריא ולא להרזיה נקודתית. 

אז מעבר להסברים וללמידה לעומק על התהליכים ועל חלי ממן עצמה הוזמנו לסדנאות קצרצרות בבישול ואפייה, כי כולנו יודעים שעל מנת לשמור על אורח חיים בריא צריכים לאכול אוכל מזין, טעים ויחד עם זאת קליל להכנה.

ראשית הכנו את עוגת הגבינה המושלמת של חלי ממן, עוגה אוורירית, טעימה במיוחד, מתקתקה במתינות ותתפלאו אבל בכל פרוסה יש רק 80 קלוריות (מנת חלבון) , אל דאגה דאגתי גם לכם ובבקשה מצרפת עבורכם את המתכון המעולה והקל:

עוגת גבינה אפויה- חלי ממן- מחלקים ל 12- מנת חלבון




עם שיפורים של מירי רבינוביץ עוגצפת 



המצרכים:

750 גר גבינה לבנה 5% 
3 חלמונים ביצה XL (או 4 L) 
3 כפות קורנפלור 
½ כפית אבקת וניל איכותית 
40 גר פודינג וניל (2 כפות גדושות) 
------------- 
5 חלבונים ביצה XL או 6 L 
3/4 כוס תחליף "חצי סוכר" 
אופציה: גרידה מ 1 לימון 

הוראות הכנה: 

לחמם את התנור ל 150 מעלות ולהכניס תבנית מים רותחים שמונחת על הרשת .
לשים בקערה את כל החומרים מלבד החלבונים ולערבב היטב. 
להקציף את החלבונים עם חצי סוכר לקצף יציב ומעט גמיש .
להוסיף לתערובת הגבינות בתנועת קיפול 1/3 מהכמות ולאחר מכן את היתר .
לשפוך לתבנית קוטר 20-22 מרופדת בנייר אפייה בתחתית ובצדדים. 
להכניס לתנור – בתוך תבנית המים. כעבור שעה וחצי לכבות את התנור ולהשאיר את העוגה לעוד שעתיים.



סדנה נוספת ומעולה לא פחות שצפינו בה הייתה הכנת ארוחת צהריים במיקרוגין (תנור טרקוטה קטן שעימו ניתן להכין ארוחת צהריים קלילה וטעימה במיקרוגל במינימום מאמץ וזמן).



המתכון הראשון הכיל: שעועית ירוקה, עגבניות שרי, תיבול ונתחי דג סלמון :




המתכון השני הכיל : פילה עוף, מבחר ירקות ותבלינים:








הסדנה הנוספת הייתה בגזרת הסקיני פסטה- פסטה נטולת גלוטן (בגרסה חדשה וטעימה אף יותר):




חלי לא מפסיקה לחדש ולעצב מחדש את עולם התזונה הישראלי, תוך קבלה ופרגון לקולגות שלה והעצמה נשית. בימים אלו היא משיקה שתי אפליקציות חדשות שאחת מהן היא 60 יום עם חלי ממן. 



אחת מהן היא פלטפורמת מובייל הנקראת wis2biz, המייצרת פרופיל אישי לכל משתתף, אוספת מידע רב לגביו על פני ציר הזמן, מעבדת מידע זה ומנבאת מתי הוא עתיד לנטוש ומאיזו סיבה. בהתאם לכך, מפעילה מודלים אוטומטיים של אסטרטגיית תמיכה ושימור, המותאמים אישית לכל משתתף בכל נקודת זמן. כך הפלטפורמה עוזרת לחברות לעזור ללקוחותיהם להתמיד ולהצליח בהשגה ושמירה על היעדים, דבר שמקטין את אחוזי הנטישה ומגדיל את הכנסות החברות. המערכת הוטמעה בהצלחה מזה חצי שנה בחברת ההרזיה של חלי ממן, אך אינה רק לצורך זה – היא רלוונטית לכל המערכות. לנטישה מהלימודים, מעישון, וכד'. הפלטפורמה זכתה מקום 3 בתחרות סטרטאפים ישראלית שהתרחשה בארץ. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה