לאחרונה חגגו בכיתתו של בני את פתיחת ספריית הכיתה, עשינו חגיגה גדולה, הכנו עוגה עם המון פינוקים, הפתעות, רעש וצלצולים וכל זאת על מנת לעודד את הקטנים (ואולי שמא גם הגדולים) לקרוא, אני לא יודעת עד כמה ההורים מקפידים על נושא זה אולם אצלינו בבית כולם כבר יודעים (מגיל מאוד קטן) שבשעות הערב בכל יום יש שעת סיפור, לקטנים אני מקריאה סיפור והגדולים קוראים בעצמם (נסיך הבית בן השש וחצי מקריא לנו את הסיפור ואנו עוזרים לו בבעיות כאלו ואחרות אשר נתקל בהן)- חברים!! קריאה זה חשוב!! זה מפתח עבורם את השפה, את מיומנויות הלמידה, את הבטחון העצמי ועוד אין ספור דברים טובים!! הקפידו על כך !! אמצו זאת, זה זמן איכות שלכם ושלהם ומדרבן את הילדים לקרוא, מניסיון אישי זה עושה רק טוב.
אז גם הפעם אני בוחרת לשתף אתכם בהמלצות על מספר ספרים מקסימים ומיוחדים, כאלו שגם הקטנים וגם הגדולים יתאהבו וירצו להמשיך לקרוא בשקיקה ובשמחה.
אז גם הפעם אני בוחרת לשתף אתכם בהמלצות על מספר ספרים מקסימים ומיוחדים, כאלו שגם הקטנים וגם הגדולים יתאהבו וירצו להמשיך לקרוא בשקיקה ובשמחה.
סדרה חדשה לילדים: "אני רוצה להיות"
בואו להכיר את בעלי המקצועות המיוחדים והמרתקים ביותר בעולם!
והפעם-
אני רוצה להיות כבאי מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'
אז אחרי שראינו אין ספור תוכניות של "סמי הכבאי", הרכבנו פאזלים ואף יצאנו לבקר בתחנת הכיבוי הגיע זמן הסיפור - "אני רוצה להיות כבאי" מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג', בהוצאת "דני ספרים" הוא ספר לילדים בסדרת "אני רוצה להיות".
קריאת חירום הגיעה לתחנת הכבאים – שריפה פרצה בבית הספר! פרנק הכבאי יוצא עם הצוות שלו למשימת ההצלה. כל הילדים פונו בבטחה, אבל ג'רלד השרקן נותר מאחור. האם פרנק יצליח להציל את השרקן הקטן? באותו ערב בו שכבנו במיטה אני ובני הקטן בן השש, סיפרנו את הספר בשמחה רבה, הוא חיכה בשקיקה רק לסוף הסיפור על מנת להבין מה עלה בדבר השריפה, ראיתי את הברק והניצוץ בעיניו כאשר סוף הסיפור היה חיובי, הוא פשוט הוקסם מהסיפור.
אני רוצה להיות אסטרונאוט מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'
"אני רוצה להיות אסטרונאוט" מאת אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג', בהוצאת "דני ספרים" הוא ספר לילדים בסדרת "אני רוצה להיות".
האסטרונאוטים ג'ני, צ'ן וקים יוצאים למשימה בתחנת החלל. צוות התחנה כבר ממתין להם, ואיתו גם רובי הרובוט. אבל לפתע מתקלקל הרובוט ומתחיל לעשות בלגן ברחבי התחנה. האם ג'ני תצליח לתקן אותו? גם ספר זה כקודמו בסדרה נקרא בשקיקה ובשמחה, אני חושבת שהסדרה הנוכחית מקסימה ומיוחדת, גורמת לילדנו להבין מה הם בעצם רוצים לעשות "כשיהיו גדולים" וכי מפתח אצלהם ציפיות מהעתיד, אני מאוד אהבתי וכך גם נסיך הבית בן השש וחצי.
"אוצר אגדות לכל המשפחה" מאת רוזי דיקינס
בין דפי הספר היפהפה "אוצר אגדות לכל המשפחה" מאת רוזי דיקינס בהוצאת "דני ספרים", שוכן עולם קסום, ובו גיבורים עשויים ללא חת, נסיכות אמיצות, ענקים מטילי אימה, פיות טובות וגם רעות, ושאר דמויות אגדתיות.
שנים האמנתי שאגדות הינם סיפורים שמתאימים רק לבנות, אולם עם בני מתברר שאני מגלה דברים חדשים וכי הוא מאוד אוהב את סיפורי האגדות,
בספר המוגש בפורמט גדול נמצאות ארבע אגדות אהובות וחסרות גיל, הממתינות רק לכם שתדפדפו בין דפיהן ותשקעו אל תוך הרפתקאותיהן. מותאם במיוחד גם לראשית קריאה, אותיות גדולות ואיורים מרהיבים בצבעי מים מעוררים את האגדות לחיים.
האגדות באוסף זה: היפה והחיה, מלכת השלג, הנסיך והצפרדע, הפיה בבאר.
ספר נוסף בסדרה: "אוצר אגדות לפני השינה" שכולל את הסיפורים על סינדרלה, החתול במגפיים, היפהפייה הנרדמת, שתים-עשרה הנסיכות הרוקדות.
ספר ילדים חדש: "קסם השמחה" מאת איריס דהן
לכבוד יום המשפחה הוחלט בכיתתנו להעביר פעילות הורים וילדים, הפעם בחרתי להעביר שעת סיפור עם מסר חיובי וכיפי במיוחד- קסם השמחה, בחרתי לספר לילדים את הסיפור הנ"ל ולערוך פעילות כיפית ומאתגרת לאחריו, נראה לכם שנצליח?
בספר הילדים "קסם השמחה" שכתבה ואיירה איריס דהן, ושיצא בהוצאת הספרים "אוריון", נמצא סיפורה של ילדה שעוברת מסע לגילוי הכוחות הטמונים בה. בעזרת חיבוק אוהב, חיבור לטבע, ליופי והקשבה ללב היא מגלה שוב בתוכה את קסם השמחה. בבסיס הספר האמונה כי מתוך החיבור לייחודיות שלנו ולרצון הלב נוכל ליצור את המציאות הטובה ביותר בשבילנו. הספר מעביר מסרים עמוקים על חשיבות הרצון, מהי שמחה וכיצד אנו יוצרים את המציאות שלנו.
יש משהו טבעי בשמחת החיים המתפרצת של ילדים, ממש כמו גיבורת הספר - הם מתעוררים כל בוקר ליום חדש ומצפים בהתרגשות למה שעתיד לעבור עליהם. בניגוד למבוגרים, שניסיון חייהם מוביל אותם להנמיך את הציפיות להתרגשות ביום חדש, העובדה שבשביל ילדים צעירים העולם הוא מקום שלא מפסיק להפתיע ולחשוף בפניהם את צפונותיו הופך כל מאורע לחוויה מסעירה, אך גם בחייהם יש רגעים בהם השמחה מתפוגגת. מטרת הספר ליצור חווית קריאה משותפת להורים ולילדים ולדון בדרך בה יכול הילד להתמודד עם אותם רגעים ולהשיב את השמחה.
בגווני פסטל ובאיורים נאיביים ותמימים צובעת מחברת הספר איריס דהן את סיפורה של ילדה צעירה שמאבדת את השמחה ומגלה אותה מחדש. הקוראים מלווים יום אחד בחייה של ילדה שמתעוררת לבוקר חדש ומצפה בהתרגשות לדברים שיביא עמו.
הספר כתוב בגוף ראשון מבעד לעיניה של הילדה הצעירה שפונה ישירות אל הקוראים בני גילה. הסיפור מדבר בגובה עיניהם של הילדים ומאפשר להם להיות שותפים לחוויה שלה באופן בלתי אמצעי. פנייה זאת מעוררת בילד הזדהות ויכולה להוביל לדיון עם המבוגר, שקורא באוזניו את הספר, על החוויות השונות שעבר במהלך היום ולהזכיר לו לשאול את עצמו מה הרצון שלו ולבחור במה שנכון עבורו ועושה לו טוב.
"לפיד השלום" מאת דורון ארז
צידה נפלאה וחשובה לחיים לכל ילד ו... אולי גם להורים , במיוחד בימים אלה שאנו עוברים אין ספור טלטלות פוליטיות וחוויות לא נעימות, ילדינו גדלים למציאות בה השלום הינה מילת גנאי וכי יותר מכול היינו רוצים שזו תהיה המילה ששגורה בפיהם ובחייהם.
ספר הילדים "לפיד השלום" מאת דורון ארז בהוצאת "ספריית דורון עפרון" עוסק בפתרון בעיה בדרך של גישה חיובית ומשתפת. בסיפור המתאר משחק ילדים פשוט ויומיומי מסתתר מסר שמשמש את אחד המצפנים החשובים בחיים: הידברות בדרכי נועם!
יותם, ילד חמוד משחק עם חבריו בחצר ביתם והם מדמים את עצמם לבנאים שבונים קיר למורת רוחו של בעל הבית בו גרים הוריו של יותם בשכירות. בעל הבית דורש מהם לפרק את מה שבנו וללכת לשחק במקום אחר.
יותם כמו ילדים רבים בגילו, עושה את הדבר היחיד שהוא מאמין שיסייע לו להתמודד עם הסיטואציה שנוצרה: מספר את מה שאירע לאחד ההורים. כשאביו של יותם שב הביתה מהעבודה יותם מראה לו את הקיר שבנה עם חבריו וחולק אתו את אירועי היום. אביו של יותם ניגש הביתה וחוזר עם ספר ממנו הוא קורא ליותם סיפור. הסיפור עוסק בשבטים בעלי יריבות של שנים אשר בזכות מהלך של לוחם אחד מצליחים לגשר על הפערים - הושטת לפיד שלום לראש השבט היריב. אביו של יותם מסיים את הסיפור בהדגשת המסר שעולה ממנו ויותם מחליט להשתמש במה שלמד.
יותם ניגש לרפאל ומסביר לו מדוע בנו הוא וחבריו את קיר הלבנים בשטח הבניין. הוא מספר לו שהם רוצים כשיהיו גדולים לבנות בניינים וכעת הם מתאמנים. הפנייה שלו מעוררת ברפאל זיכרונות ילדות בהם פעל בדיוק כמותם, זיכרונות אלה גורמים לו לשנות את דעתו ולהתיר להם להמשיך לשחק עם הלבנים. יותם הנרגש ניגש לאביו כשצמד המילים "לפיד השלום" קיבל משמעות נוספת.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה