יום רביעי, 30 בנובמבר 2022

מחפשים את הבילוי המושלם הבא? יקב נטופה!!

אנחנו אוהבים יין איכותי, גבינות טובות, אווירה נפלאה, חידושים ושירות מוקפד- את כל אלו יחדיו זכינו לקבל בביקורנו במרכז המבקרים של יקב נטופה עליו שמעתי אין ספור המלצות אך ממש לאחרונה זכינו להכיר מקרוב. מי שלא מכיר בעוונותיו הרבים מדובר ביקב שהוקם אי שם בשנת 2006 , אמונים על מלאכת המחשבת והיצירה הם היינן פייר מיודובניק שבאמתחתו שנים רבות של ייצור יין בצרפת, ספרד ופורטוגל וויצחק תור, אשר חי ונושם את הכרמים ואת ארץ ישראל מזה שנים רבות. שני חברים אלו ואחרים מחברים בידיהם את הרצון ליצור יין ישראלי מעולה תוך שילוב של עבודת כפיים בארץ ישראל.

צוות יקב נטופה מקצועי ואדיב מאוד, יעשה ככל שביכולתו שכל אורח ואורחת ייהנו מהאווירה, מהמקצועיות , מהיינות באיכות הגבוהה, מהשירות המוקפד. חלק מן הנוכחים במקום אף מבקרים חוזרים ונשנים ואני בהחלט מבינה מדוע. כזוג שמאוד אוהב יינות איכותיים אנו מבקרים לא אחת ביקב כזה או אחר אך חייבת לציין שהחוויה אותה חווינו כאן שונה מכל מה שחווינו עד היום, הקונספט שהמקום מציע הינו מיוחד, שונה, מפתיע ומעניין.

כאן נזכה ללגום יינות איכות אלגנטיים, המתאפיינים בגוף מעודן, ניחוחות וטעמים מורכבים. כרמי היקב, שוכנים למרגלות הר תבור בליבו של הגליל התחתון ובהם מגוון זני ענבים: סירה, מורבדרה, גרנאש, טמפרניו, טוריגה נסיונל, שאנין בלאן ורוסאן. טרואר ייחודי זה הינו סביבה אידיאלית עבור התפתחותם של זנים ים תיכוניים אלו ותורם רבות למיצוי איכויות ותכונות הפרי.









ביקב נטופה קיימות מספר אופציות לבילוי- ניתן להנות מכוס יין לצד פלטת גבינות, מאירוח של מספר טעימות יינות לצד פלטת גבינות אבל מה שלדעתי הכי הכי מדהים ומיוחד זו האופציה של: "שפת היין" – כאן למעשה נזכה לקבל חווית חיבור היין למנה- מודה שכאשר ראיתי את האופציה באתר הסתקרנתי מאוד, בשום מרכז מבקרים של היקבים השונים לא נחשפתי לקונספט הזה והוא שווה, מיוחד, מפתיע, מרענן ומפנק במיוחד. 

אז... יקב נטופה גאים להשיק חווית אירוח חדשה בעולם אירוח היקבים.

הפעילות נבנתה בשיתוף שף יניב גור אריה במחשבה להעניק לאורח חוויה ייחודית, מהנה, ומלמדת כאחד. כך נולדה ארוחת טעימות-ביס לצד טעימת יינות היקב – שילוב טעמים המוליד חוויה של טעם, והבנה לעומק של מושגי עולם היין. האורח נחשף למושגים ששמע אך טרם הבין: פירותיות, עשבוניות, אגוזיות, אדמה, תבלינים, עישון וקליה. כל אורח יכול להזמין את החוויה ולטעום חמישה סוגי יינות עם מנות ביס המתאימות להם, לקבל הסבר ולהבין לאורך התהליך מה משמעות המושגים – וכך כל אחד יכול להבין את שפת היין ! החוויה מלווה עם לחם כפרי חם ,שמן זית וזיתים- כפי שציינתי זאת חוויה שמניחה שגם אתם טרם הכרתם ונחשפתם.

הצטרפו אלינו לחגיגה קסומה ומיוחדת במינה : 

התחנה הראשונה כללה יין מסוג רוזה הטעים ביותר שלגמנו עד היום, יין עם ארומת פריחה ופרי נדיב המשתלבים עם חמיצות רעננה ומאוזנת וסיומת עשבונית ועדינה. לצד מנה זו קיבלנו סלט רענן של תפוח עם קליפת לימון המעצים את הטעמים העדינים של הרוזה וחושף בו טעמים של פרי מתפרץ ופריחה המתחברים באיזון נעים לטעמי השמן זית והפלפל החריף- שיחוק!!





התחנה השנייה כללה טעימת יין לאטור לבן- יין אשר התיישן עשרה חודשים בחביות עץ אלון, טעם אלגנטי של פרי ומינרליות המשתלבים באופן טבעי ומדויק מאוד עם מגע העץ. לצד היין הוגשו ברוסקטות עם ארטישוק וטחינת עשבים המתכתבים נהדר עם הרעננות והארומטיות המתפרצת של היין. חמיצות היין מאזנת את שמנוניות המנה ובכך היין מחליק והופך להיות רכיב סופר מעניין ומיוחד.





התחנה השלישית קללה יין תל קאסר לבן- וואו, עוד רגע לפני שאמשיך ואפרט חייבת לציין שזה יין מושלם!!! יין מדויק ומאוזן מאוד בטעמו, ממש אהבנו. היין מופק מזן הרוסאן העמוק והמורכב , לאחר כעשרה חודשי התיישנות בחבית נקבל יין עשיר בטעמים ארומטיים ומיוחדים. היין מורכב ובעל ארומות מודגשות של אגסים ומשמש מיובש. המנה מוגשת לצד אפרסמון (פרי העונה), נתח גדול של גבינה ושקדים- בזכות כל אלו מתחדדים הפן החמאתי והאגוזי של היין- התענגנו על המנה:





אלו היו שלושת היינות הלבנים המעולים שדגמנו ועכשיו עוברים לגזרת האדומים. התחנה הרביעית כללה יין תל קאסר אדום- עוד לפני שאפרט, חייבת לציין כי באופן אישי לא נמנית על חובבי היינות האדומים אולם כאן קיבלנו יין עדין מאוד, מאוזן, מוקפד, כזה שמחליק בגרון וכלל לא יבש, כזה שתלגמו מבלי לשים לב בהנאה צרופה. היין הרמוני וייחודי מאוד. בעל ארומות מודגשות של פטל ומעטפת ארומטית עדינה של פלפל שחור ושאר תבלינים. היין הוגש לצד מג'דרה בתיבול ראס אל חנות עם בצל מטוגן וגבינה מתובלת. החיבור ביניהם מדגיש רבדים שונים של חריפות, מתיקות ועומק ביין המתחדדים לצד ביס מנחם עם תבלינים עמוקים, תבלינים קלים, תבלינים חמים וחריפות הגבינה:





התחנה החמישית כללה יין מעושן וקלוי - לאטור אדום- גם כאן מדובר ביין איכותי ואלגנטי מאוד. היין התיישן במשך כ-13 חודשים בחביות ובכך נוצר יין בעל גוף עשיר ואלגנטי, טאנינים נעימים ורמזים של עשן. המנה הוגשה עם ברוסקטה עם חצילים קלויים, נענע וגבינת קורסיקה שרופה אשר העמיקו את חוויות הטעם ופך את התחושה בפה למלאה, חמה ובשרית. גם כאן התענגנו על המנה המושלמת והמדויקת לצד היין הסופר טעים:






בשלב זה היינו מבושמים מיין טעים ואיכותי, מפוצצים מארוחת נשנושים מפנקת וטעימה במיוחד אך אם חשבתם שצוות המקום ויתר לנו בקלות אז טעות בידיכם ומבלי ששמנו לב הגיע לשולחננו מגש עמוס גבינות ממחלבת ברקנית, שמן זית של ריש לקיש, זיתים, מטבלים משתנים, פירות עונתיים, אגוזים ולחם כפרי מהתנור- אימל'ה ואבל'ה, איזה פינוק מושלם, מבחינתי אני יכולה לשבת על פלטה שכזו לצד יין איכותי כל יום כל היום. השילוב בין שלל המרכיבים מדויק מאוד, מאוזן, עשיר ואיכותי. שלמות זה כאן!! חד משמעית!! עוד חייבת לציין כי מדובר בפלטה מאוד גדולה ומרשימה (בהרבה מקומות מדובר בפלטה שהיא כמחצית מפלטה זו).









אז חברים אם אתם אוהבים ומעריכים יין איכותי זה המקום בעבורכם, מבלי ששמנו לב העברנו כשעתיים וחצי ונהננו מכל רגע נתון. האווירה במקום מדהימה, הבריזה נעימה, השירות סופר מוקפד, היינות מדהימים והאוכל מושלם כך ששילוב בין כלל הפרמטרים יצרו בעבורנו את הבילוי האידיאלי. לדעתי זה המקום לכל חגיגה בכל שעה ביממה, אם זה לחגיגות יום נישואים, יום הולדת, מסיבת רווקות או סתם מפגש זוגי ו/או חברי. ממליצים בחום!! הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!




כתובת
יקב נטופה, מצפה נטופה

טלפון להזמנות:
050-566-6591
04-6786454

שעות פתיחה: 
ימים א'-ה': 10:00-17:00
יום ו' וערבי חג: בין השעות 10:00-15:00 (קבלת קהל עד 13:30)
יום שבת וחג: היקב סגור – מרימים רגליים ושותים כוס בירה.
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה