יום שני, 21 בנובמבר 2022

קפיצה קטנה להודו- מסעדת טנדורי הרצליה

כילדה קטנה אני זוכרת שביקרנו לא אחת במסעדת טנדורי המצוינת. מודה ומתוודה כילדה עם טעמים מאוד לא מחודדים לא ממש התחברתי לטעמי התיבול העזים מהמטבח ההודי, אולם בחלוף השנים חושי הטעם אצלי התחדדו עד מאוד וכיום מאוד אוהבת אוכל הודי אולם בארץ לצערי רק מסעדות בודדות יודעות להגיש את הטעמים האותנטיים המקוריים והטעימים של הודו- טנדורי אכן אחת מהן. 

מסעדת טנדורי נוסדה כבר בשנת 1983 ע"י רינה פורשקארה. המסעדה הוקמה כתוצאה מתשוקתה של רינה לבישול, לאירוח ולחוויה הכוללת בה היא זוכה לראות את כלל הלקוחות נהנים מאוכל הודי מקורי ואמיתי בישראל. הסניף הראשון של טנדורי בת"א נהפך במהירות למסעדה מהפופולריות בישראל,  מה שהוביל לפתיחת הסניף השני בהרצליה.


שבוע שעבר רגע לפני שנתפס לי הגב ונפלתי למשכב יצאנו לדייט השבועי שלנו כאמור במסעדת טנדורי השוכנת בהרצליה. שפע חניה בסביבה (כחול לבן) - התחלה טובה.

כבר שנכנסנו למקום הבנו שהגענו למקום הנכון, האותנטיות והיופי ניכרים בכל פינה ופינה, השירות מאוד מוקפד , האווירה נפלאה והעובדה כי המסעדה מלאה כמעט עד אפס מקום מעידה על כך שעוד רבים אחרים חושבים בדיוק כמוני. 

ראשית הרמנו כוס יין לחיים (חבל שלא בירכנו בבריאות טובה, הא?).



דיקסון מנהל המסעדה בחר בעבורנו בקפידה את המנות אותן הגיש, לנו נותר להתמוגג ולהתענג, אז שנתחיל?

סלט דלהי- סלט צבעוני של קוביות ירקות טריים, מתובל קלות- סלט ירקות פרשי ורענן מאוד, הוגש עם פאפאד- קרקר קריספי עשויים מבצק עדשים- הנשנוש האולטימטיבי כזה שתרצו להמשיך לנשנש אבל היי, תשאירו מקום לאוכל.






מיקס פלטה בשרית (מנה לזוג)- מגוון ממיטב המנות הראשונות: 1 יח' סמוסה כבש, 1 יח' סמוסה עוף, 2 יחידות כנפי עוף, 2 יח' דג פאקורס ו-4 יח' פאקורס ירקות- ראשית אם אתם שואלים אותי זוהי מנה שאף מתאימה לארבעה סועדים- מנה ממש גדולה. זוהי בעצם הצצה למטבח ההודי האותנטי עם נגיעה בכל מנה ומנה, כלל המרכיבים עשויים מחומרי גלם באיכות גבוהה מאוד, כולם ככולם טעימים ומפנקים מאוד, אנחנו פשוט התמוגגנו לנו:







עוד לא הספקנו להתאושש וכבר הגיע לשולחננו מגש עמוס כל טוב - טנדורי גריל מעורב (זוגי)- הצעת השף הכוללת מבחר ממעדני הטנדורי מוגשים על פלטת סיזלר רותחת: 2 יחידות עוף טיקה (אדום), 2 יחידות עוף קסטורי (לבן), 2 יחידות עוף גואה (ירוק), 2 יחידות דג טיקה ו- 1 יחידה סיקה קבב. גם כאן ראשית מדובר במנה מאוד גדולה ומפנקת. אנחנו באופן אישי מעדיפים לקבל מגש טעימות שכזה כך ניתן להנות מחשיפה רחבה יותר של טעמים, אם אתם שואלים אותי לכו על זה , כיף אמיתי. כלל המנות היו טעימות ועסיסיות מאוד, הקבב חריףףףף אך טעים בטירוף:





עוף טיקה מסאלה- נתחי עוף צלויים בטנדור ומבושלים עד שלמות ברוטב עגבניות, בצל ותבלינים מסורתיים- זוהי המנה המסורתית שתמצאו בכל מסעדה הודית- מדובר במנה מעולה, טעימה וחריפהההה מאוד, הזוגי חובב החריף התענג לו על כל ביס וביס, לי זה היה מעט קשוח אך טעים מאוד:



אלו גובי מסאלה- פרחי כרובית צעירה וקוביות תפו"א מוקפצים קלות בתבלינים וזרעי כמון- וואו זאת אחת המנות המוצלחות שדגמתי בגזרת הירקות, מדובר במנה קלילה אך טעימה בטירוף, מילה שלי אל תוותרו:





ירקות פארדה ביריאני- אורז בשמתי עשוי בבישול ארוך עם תערובת ירקות, זעפרן, אגוזי קשיו וצימוקים, מבושל בקדירה סגורה בבצק דק לאידוי פנימי והפרשת טעמים- חד משמעית המנה הטעימה ביותר שאכלתי עד היום!! וואו!! אני לא נמנית על חובבי האורז והתענגתי על כל ביס וביס, הרעיון של כיסוי הקדירה בבצק דק יוצרת אורז דביקי, טעים ומלא בטעמים ארומטיים, אל תוותרו על המנה:




ו... קבלו הצצה על כל השולחן עם המנות העיקריות:




הידעתם ? למתוקים בהודו יש משמעות סימבולית עמוקה הטומנת בתוכה מחווה של רצון טוב וחברות "הבה נמתיק את פיך"!  הפעם דגמנו טרופי מנגו (פרווה)- על מצע של מרנג אגוזי לוז קרם מנגו, קרם וניל בציפוי רוטב מנגו מרענן- קינוח קליל, מרענן ומפנק מאוד:



לסיכום זה היה ערב מהנה מאוד, אותנטי ומלא בטעמים, ניחוחות, מרקמים, שירות מאוד מוקפד ואיכותי, סובלני וסבלני. התענגנו על כל רגע ורגע , אתם עוד פה? רוצו והזמינו מקומות, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!




כתובת:
משכית 32
בנין מרכזים, א.ת הרצליה פיתוח

טלפון להזמנות:
09-9546702

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה