יום שלישי, 29 בנובמבר 2022

סומאק- מסעדת שף כשרה שאתם חייבים להכיר

כבר סיפרתי לכם כי לאחרונה ביקרנו במלון וילה גליליי השוכן בצפת. את ארוחת הערב בחרנו לסעוד במסעדת סומאק השוכנת במלון. למעשה מדובר בביסטרו גלילי כשר, עם תפריט עשיר ומגוון המתבסס כולו על התוצרת הגלילית שכולנו אוהבים. למסעדה נוף עוצר נשימה המשקיף אל הר מירון ומוסיף למבחר המנות היצירתיות- את אווירת הגליל הקסומה. כבר כאשר נכנסים למסעדה בשעת ערב מבינים שהגענו למקום הנכון. המקום הופך לרומנטי עד מאוד וכל זאת בזכות הנרות, האווירה, העיצוב המוקפד ולא פחות חשוב חברים- השירות המדהים!! 

המסעדה פתוחה בין השעות 19.00-22.00 ומציעה תפריט מוקפד, איכותי ומפתיע מאוד. אנו הסועדים נקבל ארוחה מופלאה עם טאצ' ונגיעה בכל מנה של שף המסעדה גדי אולשנסקי. הכל כאן מוקפד מאוד. המחירים במקום גורמים לנו להבין כי החוויה והטעם מופלאים אך המחירים סופר שווים לכל כיס. כאשר הגענו בשעת בן ערביים המסעדה הייתה מלאה כמעט עד אפס מקום, לא בכדי שמה הולך לפניה היא פשוט מדהימה.





כאורחי המלון על בסיס חצי פנסיון יש תפריט בו הסועדים יכולים לבחור מבחר של כ-4 מנות מזה , מנת ביניים אחת, 2 מנות עיקריות וקינוח אחד- סופר סופר שווה וטעים, מילה שלי- לכו על זה!!

אז מה היה לנו? בגזרת מנות ה"מזה" בחרנו ב:

טאבולה בורגול, עשבי תיבול, משמש אוזבקי ופיסטוקים- סלט רענן וקליל, פתיחה מצויינת לארוחה:





״סיגר״ קריספי במילוי פרגית קצוצה, בהרט ונענע טרייה. טחינה מקומית וקצת חריף- סיגר קריספי , מוגש חםםם עם מילוי מפתיע אשר משתלב לו בהרמוניה מופלאה וגורם לחוויה מדהימה בחיך. מודה, התבאסנו שנגמר לו כל כך מהר, זה טעים בטירוף.



סביצ׳ה דג ים, סלסת פירות העונה, סומאק, שמן זית ברנע , זעתר טרי ולימון כבוש- במילה אחת וואו!!! איזה שיחוק של שילוב טעמים מופלא ומאוזן מאוד, עונג שמימי פשוט, לונה פארק שלם של טעמים לחיך, יכולה לאכול מנה כזאת כל יום כל היום- שלמות זה כאן! 





למנת ביניים בחרנו בנתח קצבים -צלוי ופרוס, פטריית מלך היער צרובה, עשבי תבלין ויין אדום- נתחיל בנתח הטרי והאיכותי אשר הוגש במידת העשייה המדויקת, נמשיך ברוטב המ-ו-ש-ל-ם אשר צומצם נפלא ונסיים בפטריית היער הנפלאה- מי שעוקב אחרי באופן קבוע יודע לזהות כבר מתי אני נפעמת ממנה וזו הייתה פשוט מדהימה.




הזוגי חובב המרקים בחר במרק הבית והפעם מרק אפונה (מי שמכיר אותי יודע שאין סיכוי בעולם שאטעם מרק אפונה על כן סמכתי על מילתו ) , הוא התענג על כל ביס ובכל ביס ניסה לשכנע אותי לטעום את המרק - מבחינתו זוהי הפתיחה המושלמת לכל ארוחה:



למנה עיקרית הזוגי בחר בסטייק אנטריקוט -מיושן במקום, פירה כפרי עם שום קונפי, חרדל, בצל מטוגן וירקות שורש צלויים- גם כאן הוגש נתח עסיסי , משוייש ואיכותי, הוגש במידת העשייה המתבקשת וטעים במיוחד. לא אחת כאשר אנו מתארחים במסעדות כשרות הנתחים מעט יבשים, פחות עסיסיים ולעיתים רחוקות גם ממש לא טעימים, כאן הנתח כאמור היה סופר עסיסי, טעים ואיכותי, קרניבורים יחגגו כאן בענק:





אני בחרתי בדג היום -(אני בחרתי בדניס) אפוי עם רוזמרין ולימון כבוש על מג׳דרה עדשים ובורגול. כמו כל שאר המרכיבים בארוחה -כולם ככולם באיכות הגבוהה ביותר, טריים, איכותיים עד מאוד. גם כאן הדג היה עסיסי (למרות שנאפה בתנור), סופר איכותי, טעים ומפנק. באופן אישי לא אוהבת עדשים ולכן ויתרתי על התוספת ובמקומה בחרנו בפירה קטיפתי ונימוך למרות היותו בחזקת פרווה. שילוב בין הדג לבין הפירה יוצר חגיגת טעמים אמיתית, התענגתי לי על כל ביס וביס למרות שכבר הייתי מפוצצת. אם אתם נמנים כמוני על אוהבי הדגים אל תוותרו על המנה.





בשלב זה כבר לא ממש הצלחנו לנשום אך כידוע לכם לקינוחים ישנה קיבה נפרדת. מודה ומתוודה ! כל כך מאושרת שכך מאחר והקינוח הבא שאציג הינו הקינוח הטעים ביותר שדגמתי עד היום!!! מי שעוקב אחרי יודע שאני חסידה גדולה של מתוק ואת התפריט אני מתחילה מבדיקת הקינוחים כך שמבינה דבר או שניים בקינוחים אך זה הפתיע האותי בשיחוק הטעמים, בדיוק, באיזון , במרקמים- אימל'ה איך מתחשק לי שוב!! לא אעמיס אתכם בעוד פרטים אלא פשוט אסביר אודות הקינוח- קטאייף קשטה ואגוזים חביתיות במילוי קרם וניל ולימון , אגוזים וסירופ דאבס ורימונים- אל תוותרו!! עשו לעצמכם טובה ופשוט אל תוותרו:




עוד הגיע פינוק מידי השף - סופלה שוקולד- חמים, נמסס וטעים בטירוף, אפילו אני שלא נמנית על עוגות שוקולד למיניהן התענגתי על כל ביס וביס, לא מתוק מידי, קליל ומהווה סיום מושלם לארוחה מושלמת:




אז.. חברים כפי שבוודאי הבנתם נהננו מהארוחה מאוד, הן מהאווירה הקסומה במקום, ממוזיקת הרקע שהתנגנה לה בנעימות, מהשירות הסופר מוקפד ומהאוכל המושלם!! פשוט מושלם!! שהוגש לאורך כל הסעודה. לא בכדי המסעדה מלאה כפי שציינתי מעלה, באמת מדובר במסעדת שף מדהימה ומפנקת. המחירים נוחים וכאמור נופשי המלון זכאים להנות מאירוח על בסיס חצי פנסיון מה שמשדרג את הבילוי. כמובן שגם שאר הסועדים נהנים מארוחה נפלאה ובמחירים נוחים לכל כיס. עשו לעצמכם טובה, הזמינו מקומות עוד היום, הנאה מרובה מובטחת לכם!! מילה שלי!!


כתובת:
הגדוד השלישי 106, צפת

טלפון להזמנות:
073-3746163

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה