יום שבת, 3 בפברואר 2018

חגיגה מקסיקנית עם טרז פזוס

בשנים האחרונות אני נחשפת לעוד ועוד טעמים, אחד מהם הינו המטבח המקסיקני שדי התאהבתי בו, יש בו בדיוק את מה שאני אוהבת- נועזות! שילוב עז של תבלינים, ריחות, טעמים והמון חריף! כן, המטבח המקסיקני עתיר בטעמים חריפים (טוב, לאלו אשר מפחדים רק מהמילה חריף ניתן להמעיט במרכיבים).

אז יצאתי בבוקר יום שישי (כן, הצליחו להוציא אותי מהמטבח) לסיור במפעל טרז פזוס השוכן בחולון ומנוהל על ידי שני שותפים מקסימים -השף איתמר דוידוב ורענן סלומון- בשיחה שניהלתי במשך כשעה וחצי עם איתמר ניכר הניצוץ בעיניו - הוא מאוהב במטבח המקסיקני, במפעל הצומח ומתפתח, באנשים, בעשייה, במקסיקו עצמה וכי יכולנו להמשיך ולשוחח עוד שעות רבות אודות מסעו הארוך- אין ספק כי כאשר אתה אוהב את מה שאתה עושה אתה עושה אותו עוד יותר טוב.



אז עוד רגע לפני שאמשיך לספר על המפעל ואתן לכם טיפים, רעיונות ומתכונים אספר איך בעצם הכל התחיל, חברת טרז פזוס הוקמה אי שם בשנת 1994 על ידי השף איתמר דוידוב ורענן סלומון כמפעל קטנטן לטורטיות ברמת גן וחיש מהר העסק התגלגל ותפתח והחבר'ה הביאו לארץ את בשורת המטבח המקסיקני – סוער, צבעוני ומלא גוונים וטעמים.



במפעל החברה בחולון מיוצרים מידי יום מבחר גדול של מוצרי מזון מקסיקניים: טורטיות מקמח חיטה במגוון גדלים, צורות וטעמים וכן טורטיות טריות מקמח תירס. רטבים, סלסות טריות, טורטייה צ'יפס (נאצ'וס),ממרחי אבוקדו (גואקמולה), ממרחי שעועית (פריחולס וריפרייד בינס), עלי קקטוס (נופאלס) כבושים, ופלפלי צ'ילי חריפים במגוון שימושים.




בסיור במפעל זכיתי לצפות בתהליך הכנת הטורטיות (אין על טורטיה חמה ישר מהתנור)- המפעל מדוגם, מצוחצח וניכר כי העובדים עושים את עבודתם באהבה גדולה.

בחנות המפעל נמכרים גם ירקות מקסיקניים טריים (פלפלים מסוגים שונים, טומאטיות (עגבניות ירוקות מקסיקניות), בהתאם לעונה) כמו כן ניתן להשיג כלי בישול והגשה ממקסיקו, ספרים וחוברות בישול וכן כלי מטבח מקסיקניים אותנטיים המיוצרים במקסיקו בעבודת יד על ידי תושבי הכפרים המקומיים, פריטים למסיבות, אלכוהול מקסיקני ועוד ועוד.



החברה שוכנת באזור התעשייה בחולון במפעל ששטחו 700 מ"ר. במפעל מועסקים 30 עובדים, והוא פועל ברישיון משרד הבריאות ובהשגחת רבנות חולון. כל מוצרי הבצק המיוצרים במפעל הינם כשרים למהדרין. המפעל משווק את תוצרתו המגֻוונת בכל רחבי הארץ, הן באופן עצמאי והן באמצעות משווקים שונים וכן במכירה במישרין ללקוחות בחנות המפעל בחולון (גם היא באזור התעשייה של חולון).



אז כפי שהבטחתי בתחילת הפוסט מצרפת לעיונך מספר מתכונים אשר ניסיתי אותם וממש עפנו עליהם:

מגדל נאצוס חלומי:
המצרכים:

2 חב' (360 גר') נאצ'וס תירס טרז פזוס בטעם טבעי
150 גר' גבינת צ'דר
2-3 כפות פלפל חלפניו כבוש ופרוס
1 כוס סלסה מקסיקנה(אדומה)
1 כוס פריחול'ס מוכן
3 כפות כוסברה טריה קצוצה



אופן ההכנה:
1. בסיר קטן, מחממים את הפריחול'ס.
2. מניחים בתחתית קערה חסינת אש, (בערך בגודל קערת מרק שטוחה) חופן משולשי , מטפטפים 3-4 כפות סלסה, מוסיפים 3- 4 כפות מהצ'ילי, מהפריחול'ס, ומכסים בחופן נאצ'וס תירס טרז פזוס .
3. מטפטפים מעל 2 כפות סלסה נוספות, צ'ילי, כוסברה וגבינה. מכסים בחופן נוסף של נאצ'וס תירס טרז פזוס.
4. חוזרים על התהליך עוד שלוש פעמים ולסיום מכסים בגבינת צ'דר מגורדת (אנחנו באופן אישי הוספנו עוד מעט גם לאחר האפייה בתנור).
5. מכניסים לתנור אפיה שחומם מראש ל-120 מעלות ואופים עשר דקות.
6. מעל הכל הוספתי סלט שכלל: קוביות עגבניות, קוביות בצל, פלפל חריף, הרבה שום ופיטרוזליה מתובל במעט מיץ לימון.


וכמובן שניתן לנשנש נאצ'וס עם סלסת עגבניות וממרח גוואקמולי- נשנוש נפלא לצד השתייה החריפה- פתרון מושלם למסיבות.





טורטיות ממולאות בכל טוב:

המצרכים:
חבילת טורטיות
פרוסות דקיקות של סטייק סינטה (אנחנו השתמשנו בבלדי)
סלסת עגבניות
ממרח גוואקמולי
תוספות ירקות לפי ראות עינכם.



אופן ההכנה:
להכין את הסינטה.
את הטורטיות לקלות מעט על המחבת ולשמור במגבת לחה.
למרוח גוואקומולי, סלסת עגבניות, להוסיף חלפיניו, ירקות ואת הבשר, לגלגל ולהתענג.




צורוס מקסיקני חמים וטעים:

חבילת צורוס מקסיקני
שמן לטיגון




לרוטב שוקולד:
2 כפיות שוקו מקסיקני
רבע כוס שמנת מתוקה



לטגן את הצורוס בשמן עמוק עד להזהבה.
את רוטב השוקולד לערבב היטב במיקרו לשלושים שניות.
לפזר אבקת סוכר , להגיש חם ולהתענג!!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה