יום רביעי, 23 במאי 2018

קציצות חלומיות שטרם טעמתם

ילדיי גדלו ועל כן בשעות הצהריים אינם במסגרות החינוך- כל יום נשאלת השאלה הקבועה: "מה תרצו שאכין למחר לארוחת הצהריים" , ישנן מספר אופציות שדי חוזרות על עצמן אחת מהן אלו הן הקציצות הנ"ל, שכל פעם בשינוי קטנטנן מקפיצות את עצמן מחדש ומפתיעות את הילדים, הסיר נראה אומנם אותו הדבר אך תוכנו שונה בכל ביס.

הפעם בחרתי להוסיף לקציצות ממרח לימון כבוש- תקשיבו טרם אכלתם כזה ממרח טעים והוא העניק לקציצות טוויסט מעניין במיוחד, אני באופן אישי לא הצלחתי להפסיק לזלול, רבע מן הצנצנת זללתי בהנאה ואת שארית הצנצנת הוספתי לקציצות, אשתף אתכם במתכון מעולה לקציצות שלא תרצו להפסיק לזלול (מקור המתכון חברתי האלופה זהבה שומרי):

סוד המרקם של הקציצות האלה טמון בחצילים. נכון, זה מוסיף שלב לתהליך ההכנה, אבל המאמץ המתון שווה את התוצאה. באחריות.



המצרכים:
2-3 חצילים בינוניים
חצי קילו חזה עוף טחון
רבע קילו בקר טחון
1/2-3/4 צנצנת ממרח לימון כבוש בלאדי של נפטון 
2 פרוסות לחם לא טרי
3 ביצים
כוס וחצי פירורי לחם
שמן לטיגון
עלים מראש סלרי אמריקאי
חצי כוס שמיר קצוץ
מלח ופלפל שחור גרוס
1 כפית שטוחה קינמון


לרוטב:
1 בצל גדול קצוץ
4 שיני שום קצוצות
הגבעולים של ראש הסלרי, קצוצים דק
2 שורשי פטרוזיליה
1 כף כורכום
1 כוס מרק בשר (ברור שמאבקה) 
2 כפות ממרח אריסה וזיתי קלמטה של נפטון

אופן ההכנה 
דוקרים את החצילים בכמה מקומות במזלג. מניחים בתבנית וקולים בתנור חם מאוד תחת הגריל. מסובבים מדי פעם וממשיכים לקלות עד שהקליפה משחירה ונחרכת והמטבח מתמלא ריח טוב של חצילים שרופים. מוציאים ומעבירים לשקית ניילון, שסוגרים ברפיון. מניחים לעשר דקות לצינון.

חוצים את החצילים ומוציאים את בשרם הרך בכף לקערה. מוסיפים מעט מהקליפה החרוכה ומועכים היטב היטב במזלג. נפטרים מהנוזלים שהחצילים הפרישו.

מרטיבים את הלחם וסוחטים היטב. מגררים לקערה בפומפייה גסה. מוסיפים את שני סוגי הבשר, ביצה אחת, עלי הסלרי (קצוצים דק), השמיר, חצי כוס פירורי לחם, ממרח לימון, מלח, פלפל וקינמון. לשים היטב בידיים ליצירת תערובת אחידה. 

יוצרים מהתערובת כעשרים וחמש קציצות. טורפים את שתי הביצים הנותרות וטובלים את הקציצות בביצים ואחר כך בפירורי הלחם שנותרו. מטגנים במחבת גדולה ורחבה משני הצדדים עד להזהבה בשמן בעומק של כחצי ס"מ. מוציאים לצלחת מרופדת בנייר סופג.

כשכל הקציצות מטוגנות מוסיפים לשמן שבמחבת את הבצל הקצוץ ואת הסלרי. מטגנים שלוש-ארבע דקות.

קולפים ומגררים את שורשי הפטרוזיליה ומוסיפים למחבת. קוצצים את שיני השום ומוסיפים, מוסיפים את האריסה וממשיכים לערבב. 

מערבבים את המרק והכורכום ומוסיפים למחבת. מערבבים היטב. שמים את הקציצות במחבת בצפיפות כך שתהיינה טבולות כדי שני-שליש ברוטב (אם חסרים נוזלים מוסיפים עד כוס מים חמים). מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה, מכסים ומבשלים על אש קטנה עשרים דקות. 

מעל הקציצות בעת ההגשה רצוי להוסיף כמה גבעולי ועלי סלרי.

עכשיו אתם בוודאי סקרנים לדעת מהם הרטבים עליהם דיברתי, אז חייבת לשתף כי אתם כבר מכירים אותי דברים טובים אני אוהבת לשתף והפעם אחרי שטעמתי מהטעמים הנפלאים הללו חייבת שתטעמו גם.

הרטבים הנפלאים הללו הינם של חברת נפטון - נפטון מוצרי מזון בע"מ היא חברה משפחתית אשר הוקמה בשנת 1981 מתוך אהבה לאוכל בכלל ולתבלינים בפרט. חיבורה של המשפחה לאוכל, ולרצון להשביחו באמצעות טעמים חובקי עולם, נטוע אי שם, בהודו הרחוקה, שם סחרו אבות המשפחה בתבלינים, והתמקצעו בתערובות תיבול שסודם שמור עד היום.

לאחר למעלה משלושה עשורים של וותק בשוק התבלינים העולמי, וארבעה דורות של עשייה, חברת נפטון היא אחת מיבואניות הגדולות בישראל של תבלינים וחומרי גלם לענף המזון. היא מייבאת, מייצרת, משווקת ומייצאת לשוק המוסדי והקמעונאי מגוון תערובות תיבול ייחודיות, תבלינים איכותיים, עשבי תיבול, מבחר רחב של רטבים וממרחים משובחים, תערובות תיבול עשירות לאורז ומוצרים נוספים.

במפעל, אשר גדל מ- 400 מ"ר ל- 2,800 מ"ר וממוקם היום בבאר שבע, מועסקים עשרות עובדים תושבי האזור. העובדים – בהם רואה יונתן משפחה אחת גדולה – מסייעים לשמר את הידע, לתרום לחדשנות ולהקפיד על האיכות, עקרונות העוברים במשפחה מזה ארבעה דורות.

לחברה יש מגוון רחב של מוצרים: רטבים, ממרחים, תבלינים, תערובות לאורז, תערובות לתיבול, מטחנות ועוד... כל המוצרים באיכות גבוהה.

ממליצה בחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה