יום רביעי, 30 במאי 2018

ייון זה כאן! מסעדת פאראקאלו- בבקשה הצטרפו אלינו



שגרת החיים שלנו טרודה ועמוסה עד מאוד, לעיתים אני רוצה לעצור את הרכבת ולרדת להתרעננות קצרה, בשבועות האחרונים אני ממש מרגישה את הלחץ והעומס הממאנים להפסק , מצד אחד מסיבות סוף שנה, מצד שני ההכנות לטיסה הקרבה, מצד שלישי העבודה שלא פוסקת והכי חשוב המשפחה הקרובה שטרדות ומטלות היום יום לעולם לא פוסקים! השבוע יצאנו לדייט מיוחד אני והזוגי-למסעדת פאראקאלו השוכנת על שפת הים, עם בריזה חלומית, שקיעה ענוגה, אוכל מצויין וקוקטיילים מרעננים ומפנקים- כל זאת לצד הופעת זמר יווני שגרם לנו לפזז ולענטז.



מי שכמוני בעוונותיו הרבים לא מכיר את מסעדת פאראקאלו (אגב פירוש המילה פאראקאלו הינה "בבקשה" ביוונית) אז אתם חייבים להכיר, מדובר במסעדה קסומה, רחבת ידיים השוכנת  על חוף הים של יפו, בימים אלו פותחת את עונת הקיץ עם מנות חדשות ותפריט קוקטיילים לצד סדרת הופעות באווירת טברנה יוונית. 



פאראקאלו מרחיבה את השמחה היוונית וחוגגת שלוש פעמים בשבוע טברנה יוונית סוחפת במהלכה שוברים צלחות, מנשנשים מאזטים לצד סופלקי, אוזו נשפך כמו מים וצלילי הבוזוקי של הלהקה האותנטית מצלצלים ברקע. יאסו! 



מסעדת פאראקאלו משלבת בין יפו העתיקה, יוון הקייצית והאירוח הישראלי, מציעה קלאסיקות מהמטבח היווני, עיצוב כחול לבן נוטף שיק יווני, מוזיקה יוונית מעוררת ולוקיישן חלומי שמכניס את הסועד ברגע לאווירה משוחררת ושמחה. 




אז רגע לאחר שהגענו כבר התחילו לזרום לשולחננו מבחר מנות מזאטים מפנקות ומוצלחות, כל אחת טובה ואיכותית מקודמתה, כל המנות טריות, פרשיות ומרעננות.

מיקס זיתים בתיבול יווני- איכותיים וטעימים:



ממרח שום- ממרח קטיפתי וחלומי, כזה שיגרום לכם לרצות להמשיך ולנגב את הצלחת:




סלט תפו``א-עם שמיר, בצל סגול, מיונז וחרדל- סלט קר, מרענן ומהנה:




כרובית צלויה עם גבינות ועשבי תיבול - מנה מצויינת, קלה לעיכול (ולמשקל), טעימה מאוד, שילוב הגבינות ועשבי התיבול הטריים יצרו שלמות בצלחת:


ציזיקי-מלא בשמיר, אורגנו ושום טרי- עשיר בטעמים נפלאים, השימוש באורגנו טרי מעניקים למנה טוויסט מעניין:



חצילים בתחמיץ-חצילים במשרה של שמן זית, לימון, עשבי תיבול ושום- מנה מושלמת, כביכול מאוד פשוטה אך שילוב מדוייק של כל המרכיבים יצרו לונה פארק של טעמים בחיך:



עלי גפן-מוגש עם יוגורט ועגבניות- אני מאוד אוהבת עלי גפן ונוטה להכין לפחות אחת לחודש, בדרך כלל במסעדות נמנעת ממנה זו מאחר ולרוב המנה פשוט נוחלת אכזבה וכאן "עפתי" על המנה, שלמות זה כאן! המנה מגיעה חמימה, המילוי מושלם, העלים חמצמצים ושילוב ביוגורט המצורף יוצרים מנה חלומית- אל תוותרו!!




חציל פטה-חציל אפוי בתנור עם שמן זית, עשבי תיבול וגבינת פטה מפוררת- גם כאן כביכול מנה פשוטה אך מעניינת מאוד:



פאווה-ממרח אפונה צהובה, מוגש עם פלפל חריף קלוי, שמן זית ושום- "חומוס יווני"- ממרח טעים, מפנק ומענג:



סלט עדשים וסלק-רוקט, עדשים שחורים, סלק אפוי, עשבי תיבול ושומשום- אני לא נמנית על חובבי העדשים כך שלא טעמתי את הסלט אך שותפי לשולחן מאוד אהבו:



ואיך אפשר ללא סלט יווני-עגבניה, מלפפון, פלפל אדום, בצל סגול, צלפים, זיתי קלמטה, זעטר טרי וגבינת פטה- הירקות טריים, רעננים, טעימים וקוביית גבינת הפטה האיכותית יצרו סלט נפלא:



את כל המנות ליוונו עם סלסלת לחמים נפלאים, פריכים, טריים, חמימים וטעימים:



למנה עיקרית הגיע מגש עמוס כל טוב-סופלקי פרגית, סופלקי קבב וגרוס שווארמה פרגית מוגש על פיתה שטוחה עם צ׳יפס וסלט עגבניות ובצל- מנה מדהימה, כל הבשרים איכותיים, טריים, טעימים, מתובלים במידה המדוייקת, מנה מושלמת:




מוסקה בפאראקאלו- תבשיל אפוי מחצילים, תפו"א, בשר, עגבניות, גבינות ושעועית - את המנה הזו לא טעמתי אך שותפי לשולחן מאוד אהבו:



בשלב זה אף אחד כבר לא נשם אך בוודאי שאי אפשר לסיים ארוחה נפלאה שכזו ללא קינוח, לשולחן הגיעו חיש מהר מבחר קינוחים מפנקים וטעימים:

בקאלווה אגוזים, סולת וגבינה:



בסבוסה יוונית:



סברינה עם קרם יוגורט:



ההשראה למסעדה יוונית, בבעלות הני ונלי גרבלי, זוג בחיים, הגיעה מילדותו של הני, שנהג לפקוד את אתונה בביקורים משפחתיים. את טעם הסופלקי שאכל בגיל 9 הוא לא ישכח לעולם ושם נולד החלום לשחזר טעמים בלתי נשכחים עם פרשנות עכשווית.



פאראקאלו – היוונייה החדשה. נחום גולדמן 6, ת"א יפו. 03-6816918 

שעות פעילות: 
א'-ה': 10:00 ועד חצות. 
שישי, שבת: 09:00 עד חצות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה