יום ראשון, 6 בספטמבר 2020

עטרה מגיעה לכפר סבא


אני מאוד אוהבת לחלק את הקניות שלי- ירקות לירקן מתמחה, בשרים לקצב, מאפים במאפייה וגבינות במעדנייה, הגם אתם נוהגים כמוני?


ממש לאחרונה נפתחה החנות הראשונה של עטרה בכפר סבא ואני כמובן קפצתי לבקר. עטרה הינה רשת קמעונאית חדשה לפירות וירקות אשר בימים אלו כאמור פותחת את החנות הראשונה בכפר סבא, החנות המתפרסת על שטח של כ-300 מ"ר, רחבת ידיים ומזמינה מאוד. החנות ממוקמת באיזור סופר מרכזי (צמוד למתחם G, רמי לוי ועוד), ישנה חניה בשפע במקום ללא עלות.




מי שכמוני לא מכיר את המותג אז נעים מאוד להכיר, חברת עטרה נחשבת כיום לאחת מחברות השיווק וההפצה הדומיננטיות בתחום פירות וירקות, מעסיקה כ-100 עובדים ונמצאת בתנופה. למותג מרכז לוגיסטי רחב מימדים השוכן בצפון הארץ.





כבר כאשר נכנסתי לחנות אורו עיני, בדיוק מה שאני אוהבת, ראשית מאוד נקי, מסודר ואסתטי, ישנם קטגוריות שונות והכל מסודר בסדר מופתי. כמובן שגולת הכותרת היא הפירות והירקות אולם כאן נמצא גם מבחר של מוצרים משלימים מעולמות הקולינריה השונים לבישול ואפייה, כלי בית, לחמים, גלידות, ממרחים ועוד.





חברת עטרה שיווק פירות וירקות נוסדה ב- 1994 על ידי בני משפחת עטר, חקלאים מעמק יזרעאל מ- 1951. החברה מתמחה בגידול וקניית תוצרת ממאות חקלאים שונים, איתם הם נמצאת בהתקשרות מתמשכת, ושיווקם ללקוחות החברה. הקו המנחה את חברת עטרה הוא מתן פתרון למגוון לקוחות החברה תוך שימת דגש לאיכות, טריות ושירות. מנכ"ל החברה הוא עופר עטר, הבכור מבין חמשת האחים. יתר האחים משולבים בתפקידים בכירים נוספים בחברה ובמשק החקלאי של המשפחה. 





חברת עטרה נחשבת היום לאחת מחברות השיווק וההפצה הדומיננטיות בתחום, ומעסיקה מעל 100 עובדים. קהל הלקוחות של חברת עטרה מונה סוגים שונים: סופרמרקטים, מינימרקטים, רשתות שיווק, מרכוליות קיבוציות ופרטיות, ירקניות, מטבחים קיבוציים ופרטיים, בתי מלון, בתי חולים ובתי אבות, חברות קייטרינג, חברות ספנות, ארגונים ממשלתיים, מפעלי סלטים, מסעדות, בתי קפה ועוד. 


בשנים האחרונות עטרה נמצאת בתנופה עסקית משמעותית: לפני כ- 5 שנים, הקימה החברה מרכז לוגיסטי גדול ומתקדם, מבוקר טמפרטורה. המרכז שוכן באזור התעשייה מבואות הגלבוע שבעמק יזרעאל. למרכז הלוגיסטי, הפועל בסטנדרטים בינלאומיים, מגיעה התוצרת בכל בוקר, והיא מחולקת כבר באותו יום כשהדגש הוא על טריות ואיכות הירקות והפירות ישר מהשדה. ההפצה נעשית על ידי חברת עטרה באמצעות צי משאיות חדשות מבוקרות טמפרטורה. שטחו של המרלו"ג הוא 7,000 מ"ר, ובהקמתו הושקעו למעלה מ 20 מיליון ₪. 


אז כאמור הגעתי ממש רגע לפני שבת לחנות, סקרתי וסקרתי וקיבלתי רעיונות לבישולי השבת, העמסתי חיש מהר את העגלה בפירות וירקות טריים (הידעתם לדוגמא שלמלפפון שנקטף באותו היום יש עדיין פרח קטן צהוב? אני לא ידעתי והחכמתי שבוע שעבר עת ביקרתי במקום מאחר וזה מה שנחשפתי לו).




החנות בכפר סבא תפעל 6 ימים בשבוע, בימי ראשון עד חמישי בין השעות 09:00-21:00, ובימי שישי בין השעות 8-15. בחנות יפעלו קופות בשירות עצמי לנוחיות הצרכנים. כמו כן החנות תשמש לקוחות עסקיים הרוצים לחוש את התוצרת מקרוב ולבחור אותה בעצמם. 



בתמונה:איציק עטר, מנהל פיתוח עסקי וחדשנות.

בוחרת לשתף אתכם במתכון שהכנתי מדלעת הערמונים שרכשתי במקום (אמל'ה איזו טעימה), מוכנים?

המצרכים:

5 דלעת ערמונים

מעט שמן זית

למילוי הבשר:

בצל קצוץ דק

2 שיני שום קצוצות

5 פיטריות קצוצות דק

חצי קילו בשר טחון

צנוברים, צימוקים, שקדים

תבלינים: מלח, פלפל, מעט פפריקה מתוקה, מעט כמון, מעט אבקת מרק עוף.


אופן ההכנה:

את הדלעות להכניס לפולסים קצרים במיקרו, כל פעם 5 דלעת ערמונים וכ-5 דקות, כך בערך 4 סיבובים עד לריכוך חלקי של הדלעת.

במקביל, לטגן את הבצל עד לשקיפות, להוסיף שום ולערבב היטב.

להוסיף את הבשר ולערבב עד שמשנה צבעו, להוסיף את הפיטריות, לתבל ולערבב היטב, להוריד מן האש ולצנן.

להוריד את ראש הדלעת ואת התחתית (על מנת שהדלעת תעמוד כמו שצריך). לרוקן את תוכן הדלעת (בזהירות לא לפצוע אותה).

לשמן מעט את הדלעת, להמליח ולמלא בתערובת הבשר.

לכסות עם ראש הדלעת , לעטוף בנייר כסף ולאפות בחום בינוני כשעה.


להגיש עם טחינה ופיטרוזליה קצוצה.




בתאבון





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה