יום ראשון, 6 בספטמבר 2020

לונא ביסטרו- חוויה אותנטית ומיוחדת

רגע לפני שאנחנו יוצאים לחופשה אני יושבת ומחפשת את המסעדות הממולצות והמיוחדות ביותר באיזור בו אנו עתידים לשהות, כך היה גם טרם נסיעתו צפונה לחופשה משפחתית מיוחדת שבה שולבה המון קולינריה. עת שיטוטי ברשת מצאתי את מסעדת לונא ביסטרו השוכנת בנצרת, עליה קראתי כל כך הרבה המלצות.

תמיד אבל תמיד לפני שאנחנו מגיעים למסעדה אני אוהבת לעבור על האתר, להציץ בתפריט , להתרשם מהמסעדה ומהמנות, לקרוא את חוות דעת הסועדים ואת הביקורות שיש ברשת. כך קרה גם רגע לפני שפניתי למסעדה להזמין מקומות, ראיתי את שפע הביקורות הטובות שיש ברשת וידעתי שמצאתי את אשר חשקה נפשי, כאן גם המבוגרים וגם הילדים ימצאו את מבוקשם. 

לונה ביסטרו הינה מסעדה ערבית אשר מציעה תפריט של  בשרים, תבשילים, סלטים ומאפים מהמטבח הנצרתי אותנטי. כבר כאשר נכנסים למסעדה ניכר כי הגענו למקום הנכון, האווירה מושלמת עם מוזיקת רקע נעימה, צוות מלצרים חייכני, אדיב, סובלני וסבלני מאוד, העיצוב מוקפד ויפיפיה עם פריטי וינטג' מקסימים,  טאבון רחב ידיים נמצא באמצע המסעדה ולונא אחת קסומה ומיוחדת המסתובבת בין הסועדים ודואגת שכל אחד ירגיש בבית. 






ישבנו לשוחח עם לונא ומודה הוקסמתי מהאישיות המדהימה שלה, מסתבר כי הכרתי אותה עוד מגילגולה הקודם ברשת קפה קפה (השוכנת גם היא כאן במתחם BIG נצרת) גם אז הוקסמתי מהאישיות המיוחדת שלה ומהמטעמים שיצאו תחת ידיה. לפני מספר שנים לאחר שהסתיים לו הזיכיון כאמור ברשת קפה קפה היא החליטה לפתוח את הבייבי שלה והקימה את לונא ביסטרו- כאן היא מעניקה לסועד חוויה אותנטית עם מאכלים מהמטבח הנצרתי- מידי יום מגיעות נשים מקומיות למסעדה מגלגלות את עלי הגפן, מכינות את השושברק - אותם כיסונים קטנים שנמוגים ברוטב יוגורט נצרתי מענג, מכינות את מגוון הסלטים האותנתטיים והמיוחדים ואת שאר המאכלים המושלמים. כאן כל המרכיבים הצמחיים והטבעונים ידועים בסגולותיהם הבריאותיות , הכל טרי, איכותי, רענן וטעים.




התפריט מלא בסיפור שמתחיל ממזטים קטנים, שכל משפחה נצרתית מכירה, עם ערק, לבנה וכרובים שלוקחים חלק נכבד מהם; העלים הירוקים שהביאו החגות מההרים הסובבים; מנות ירוקות טריות בצלחת נועזת (למשל שקדים ירוקים פרוסים ליד פרחי זעתר שמסמיקים בבישנות מהסומאק), או סלט פטוש למלכים עם קרעי לחם טעימים.

אז שנתחיל? בהתייעצות עם לונא החלטנו כי נפתח את הארוחה עם מבחר מזטים נצרתיים מקומיים ומפתיעים, חיש מהר הגיעו לשולחננו צלוחיות קטנות מלאות בטעמים קסומים ומיוחדים:



עלי ליקוט מקומיים מהחג'ה- עולש מוקפץ עם שום, לימון, בצל קריספי וצנונית בצד (טבעוני) - אנחנו מאוד אוהבים סלטים מהמטבח הערבי והסלט הזה כיכב בענק, שילוב של מרכיבים מושלמים יצרו מנה נפלאה:




באמיה מוקפצת-עם שום, בצל ,שמן זית, עגבניות ושקדים מעל (טבעוני)- מי שמכיר אותי יודע שאין מצב שאני אטעם באמיה אולם כאן בשל העובדה שזה הגיע כסלט וכמנה מוקפצת החלטתי לנסות ודגמתי את המנה, תקשיבו !! זה מושלם!! אימל'ה איזה טעמים נפלאים- אל תוותרו:




פרחי כרובית- על מצע לאבנה ומתובלת בשום, נענע ואגוזים. ברוטב סילאן רימונים- מנה נהדרת, כביכול לא יומרנית אך טעימה וזאת בזכות שילוב טעמים מדוייק ונהדר:




באבא גנוש- חציל צלוי בטאבון מוגש עם פלפלים כבושים, טחינה, קרעי לחם קריספי ונגיעות של לאבנה (למנה טבעונית- ניתן להוציא ללא הלאבנה)- וואו, איזה טוויסט מושלם של טעמים, ממש לונה פארק של טעמים לחיך:




ילנג'י- עלי גפן ממולאים באורז, שמן זית, גרגרי חומוס, עגבניות, עשבי תיבול. אומנות יומית של נשים נצרתיות. מוגש לצד יוגורט (טבעוני)- אחת המנות שאני ובני משפחתי הכי אוהבים ופשוט התמוגגנו על כל ביס וביס:




סלט לונא-  עלי רוקט רעננים, נענע טריה, גזר,חמוציות, שקדים, צנונית וגבינת עיזים,(למנה טבעונית - ניתן להגיש ללא הגבינה)- סלט טרי ורענן מאוד, תיבול מושלם ושילוב כדורי גבינת העיזים המגולגלים בפיסטוקים יצרו שילוב מרענן ומפתיע מאוד:






משולשי סיגרים במילוי גבינה ערבית (אימל'ה איזו שלמו) ובמילו פלאפל:




מאחר והיינו עם 2 ילדים קטנים בחרנו בעבורם ארוחת ילדים- האחת עם שניצל וציפס והשניה עם פרגית וציפס, 2 המנות טריות, טעימות שחוסלו חיש מהר עד תום:




למנות עיקריות בחרנו במנות אותנטיות מיוחדות שלא מוצאים בכל מקום וההחלטה הייתה סופר נכון, הראשונה להגיע הייתה ספיחה- מאפה מהטאבון עם תערובת בשר כבש ועגל,עגבניות, בצל ופלפלים צרובים- וואו איזו מנה מיוחדת, נתחיל מהמאפה עצמו, קריספי וטעים מאוד שעטף לתוכו תערובת בשר מושלמת בתיבול סופר מדוייק וטעים, מנה שגם הילדים וגם המבוגרים מאוד אהבו:






אל מעשוקה- כדורי בשר עם בצל מקורמל, ג'ינג'ר, תמרים, מי ורדים ופיסטוק חלבי. מוגש על מצע של פירה- אנחנו בחרנו בתוספת פריקי (לא מערבבים בשר עם חלב והפירה חלבי), ראשית כדורי הבשר היו נימוחים וטעימים במיוחד עם תיבול ערבי אותנטי ומיוחד מאוד, שילוב מי הורדים, הפיסטוק והתמרים יצרו ארומה מיוחדת מאוד (התיבול בתמרים עז אז אולי לא מתאים לכל חיך אבל שאר מרכיבי המנה היו פשוט מושלמים) והפריקי עליו ישבו כדורי הבשר היה מדהים, זו מנה שאני מאוד אהבתי וכך גם יתרת המבוגרים שבשולחן:



המנה האחרונה שהגיעה לשולחננו היתה מקלובה עם עוף- מנה חגיגית אותנתטית מהמטבח הערבי, מנה שאנחנו מאוד אוהבים ואני אף מכינה המון בבית, כאן המנה הייתה פשוט מושלמת, מאוד מדויקת בטעמיה , מאוד מאוזנת ולכן לדעתי מתאימה לכל חיך, שלמות בצלחת. המנה מוגשת עם יוגורט לאלו שאוהבים:




קינחו בכנאפה פיסטוק חלבי- מהטאבון עם גבינה בלאדי ומי ורדים- אחד מהסועדים לא טעם מימיו כנאפה כי חשב שזה קינוח פחות מוצלח, הפעם התרצה וטעם ופשוט התאהב, חיסל לנו כמעט את כל המנה, זו הייתה הכנאפה הטובה שדגמנו עד היום, אתם חייבים להזמין את המנה הזו:





אושטה - עם ריבת תאנים ואגוזים- וואו, זה קינוח שמעולם לא אכלתי, טעים ברמות מטורפות, מזכיר מעט בטעמו את חטיף החלביצה אך עם מרקם נימוח ומושלם, שילוב טעמים מדהים ומיוחד מאוד, זה בהחלט קינוח שאתם חייבים להזמין כי לא תמצאו אותו במקום אחר, פרי עטה של לונא :



זו הייתה אחת הארוחות המושלמות שחווינו, כולם ככולם, הן המבוגרים והן הצעירים נהננו מאוד, ממליצים בחום. כאן מלבד אוכל אותנטי, טרי, איכותי וטעים מאוד מקבלים חוויה כוללת של אירוח נפלא, אווירה נפלאה, נוף מהפנט שחובק בתוכו את כנסיית הבשורה, המסגדים, בתים עתיקים עם גגות רעפים ועצים ירוקים- שלמות כבר אמרתי?


לונא ביסטרו:
מתחם BIG נצרת
טלפון להזמנות:
טלפון: 04-8888626
שעות פעילות:
יום א'-ש' , 12:00-23:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה