יום שישי, 9 בספטמבר 2022

מפרום והפעם עם "בשר טחון טבעוני"


יש לבת שלי חברה טבעונית, בכל שישי שהיא מגיעה אלינו לביקור היא מתקרבת לגז, בוחנת את הסירים, מריחה את הניחוחות ומתבאסת שהיא לא יכולה לטעום מהמטעמים שלי. היא הפכה לטבעונית בעקבות אגנד'ה שהיא פשוט לא מוכנה לאכול כל דבר שקשור לבעלי החי. לא אחת אני מתבאסת שהיא לא יכולה לטעום ממטעמי (היא טבעונית רק כשנה כך שמכירה את הטעמים שלנו).

כאשר הגיע רגע לפני שבת המשלוח מ"עתיד ירוק" אשר משיק בימים אלו סדרת מוצרים חדשה לטבעונים ידעתי מיד שאני משפילה שרוולים, קוראת וחוקרת קצת ומכינה לה את מה שהיא הכי אוהבת- מפרום!

אז כאמור מותג המזון "עתיד ירוק" משיק סדרה טבעונית חדשה: "רצועות עוף טבעוניות" ו"בשר טחון טבעוני", ללא צורך בהקפאה או קירור. כיום אפשרי  להכין בבית, בפיקניק או בטיול ואף בחופשה בחו"ל – רק להוסיף מים, לסנן ולתבל לפי הטעם שאוהבים הסדרה משווקת בידי חברת "רוצים את הטבע", המתמחה במוצרי מזון מהטבע.

מרצועות העוף הטבעוניות אפשר להכין מגוון מנות: שווארמה, מוקפץ, תוספת לסלט, מאפים ממולאים ועוד. מהבשר הטחון אפשר להכין לזניה, בולונז, עראיס, ממולאים, פאי רועים ועוד. כל אריזה קלת משקל (120 גרם), ומתאימה להכנה של 4-2 מנות.





אז כאמור החלטתי להכין מפרום עם "הבשר טחון טבעוני", השרתי את תוכן השקית כחצי שעה בשתי כוסות מים קרים, שטפתי היטב, סיננתי והמשכתי את התהליך בדיוק כמו שאני עושה עם בשר טחון אמיתי. חייבת לציין שעם התיבול ועם הרוטב זה כמעט ולא הרגיש כמוצר טבעוני , מי שלא ידע שהסיר טבעוני התמוגג ממנו כתמיד.

אז קדימה, הצטרפו אלינו, הפשילו שרוולים וייאלה קבלו מתכון:




מצרכים למילוי הבשר
1/2 ק”ג בשר טחון טבעוני של עתיד ירוק (מושרה ומסונן)
שתי פרוסות לחם או חלה מושרות במים וסחוטות
חצי צרור פיטרוזיליה קצוצה
בצל קצוץ דק
רבע כפית כורכום
כפית תבלין למפרום (מוכרים בחנויות תבלינים)
מלח,פלפל
מעט אבקת מרק עוף

מצרכים לטיגון:
קערה עם קמח
קערה עם תערובת של 2 ביצים, 2 כפות רסק עגבניות, כף פלפל צומה או אריסה, מעט מים ומלח
שמן לטיגון חצי עמוק

מצרכים לרוטב:
רבע כוס שמן
בצל קצוץ+ כמה שיני שום כתושות
שתי כפות רסק עגבניות
2 כפות פלפל צומה
מלח, פלפל, כפית תבלין למפרום
שתי כוסות מים

אופן ההכנה:
מערבבים את כל חומרי הבשר ונותנים לנוח במקרר כשעה.
פורסים את הירקות דק דק, ככל שנפרוס דק יותר זה יתבשל לנו טוב יותר וניתן יהיה להנות ממפרום גם ללא רוטב, כדי שיהיה להם ”פה גדול” נוח למילוי, ממלאים את הירקות בעדינות, טובלים כל ירק בקמח, לאחר מכן בתערובת הביצים ומטגנים מכל הכיוונים.

להניח בסיר פרוסות גזר,תפוחי אדמה, חצילים בשכבה מסודרת יפה ומעליהם להניח את המפרום.

מבשלים בסיר רחב את הרוטב על אש קטנה 20 דקות ואז לשפוך על המפרום המסודרים בסיר (כך זה שומר על הצורה היפה של המפרום). מבשלים שחצי שעה על אש בינונית או עד שהתפוח אדמה רך.


המוצרים עשויים מחלבון סויה מרוכז שאינו מהונדס גנטית, ללא חומרים משמרים. הם גם מכילים כמות יפה של חלבון: רצועות העוף הטבעוניות מכילות 47 גרם חלבון ב-100 גרם, והבשר הטחון הטבעוני מכיל 49 גרם חלבון ב-100 גרם.

כשר פרווה בהשגחת הרבנות ירושלים ובד"ץ העדה החרדית.

מחיר: 21.90 ש"ח לכל אחד מהטעמים, לאריזה במשקל 120 גרם.

להשיג ברשתות: שופרסל green, ניצת הדובדבן, טבע קסטל, עדן טבע, אניס, בוטיק טבע, זמורה אורגני, וחנויות הטבע ברחבי הארץ.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה