יום רביעי, 14 בספטמבר 2022

מסעדת לוצ'נה- פנינה איטלקית קסומה


את 24 השעות הקסומות שהיו לנו בעיר האהובה עלינו בעולם - הלוא היא ירושלים בחרנו לקנח במסעדת לוצ'נה עליה שמענו אין ספור המלצות (זוכרים שאני עושה שיעורי בית טובים טרם יציאתנו לאיזור כזה או אחר כן?). המסעדה שוכנת במבנה אשר נבנה במקור עבור משפחת הרברט קלארק האמריקאית - בנייה מיוחדת, מוקפדת , יוקרתית ומפוארת. 




במרוצת השנים הפך המקום המיוחד לביתה של מסעדת לוצ'נה, שבה מוטיבים ארכיטקטוניים של פעם משתלבים בהרמוניה עם עיצוב בקווים מודרניים. אנו האורחים מתקבלים ברוב פאר והדר, עם קשתות וחלונות פארסה, קירות שעשויים משורות של אבנים אדומות וריצוף מחודש משיש קרארה, תפאורה של עצי שלכת, גפנים וכרמים מוריקים עוטפת את המסעדה ומשלימה אווירה שמרחיבה את הלב. אנחנו באופן אישי פשוט התאהבנו בעיצוב של המקום ובמשך כל שהייתנו במקום התפעלנו ללא הרף מהעיצוב מושך העין, מהפריטים המרהיבים (לא יכולתי לצלם יותר מידי מאחר והמסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום).



המסעדה כשרה למהדרין ומבוססת על תפריט חלבי אשר מציע מגוון רחב של טעמים איטלקיים משובחים, בניהם פסטות טריות, דגים טריים, סלטים מיוחדים וקינוחים תוצרת בית המשמחים לבב אנוש. הטעמים במסעדה משתלבים עם האווירה הציורית ויוצרים חוויה מיוחדת במינה.

אז מה היה לנו? הגענו בשעת צהריים ולמרות כך המקום המה אדם (מזל שהיו לנו מקומות מוזמנים מראש), האווירה במקום שוקקת חיים והניחוחות עטים למרחוק. רגע לפני שהמנות הגיעו לשולחננו הגיעה סלסלת לחמי מחמצת טעימים (עם זיתים ו/או עם אגוזים) עם חמאה וזיתים:




למנות פתיחה בחרנו בהמלצתה של המלצרית המקסימה שלנו פולנטה אשר הוגשה עם פטריות ופרמזן- מנה סופר מדויקת, קרמית וטעימה , הפולנטה בדיוק כמו שאני אוהבת דלילה אך מלאה בטעמים, צלילה עם כף ואתם בגן עדן. הפטריות אשר נצרבו על האש טעימות ונותנות טוויסט מיוחד למנה, אימל'ה כזו מנה אני יכולה באהבה לאכול כל יום, כל היום:





סשימי טונה- מוגש עם יוגורט, עגבניות שרי, אבקת זיתים, חציל קלוי, צנונית, בצל וכוסברה- טוב, עצרו הכל!! עוד לא אכלנו מנה כזו מפתיעה. ביס אחד עם כלל המרכיבים יוצרים לונה פארק שלם של טעמים בחיך, וואו, איזו שלמות, איזה שיחוק של מנה, שילוב מפתיע ומיוחד מאוד. מעבר לטעם הנפלא שימו לב לפרזנטציה המדליקה של המנה:






הזוגי חובב הריזוטו הבין שהגענו למקום הנכון והזמין ריזוטו פטריות ופרמזן. פה אני חייבת לעצור ולהגיד את דעתי האישית על ריזוטו בארץ- לצערי ברוב המקומות בארץ פשוט לא יודעים להכין ריזוטו טוב. הריזוטו הטעים שאנחנו באמת אוהבים לאכול נמצא אי שם באיטליה אולם מאחר והזוגי מאוד חובב הזאנ'ר הוא תמיד מנסה להזמין עוד ועוד בארץ. בביס הראשון שדגמנו לרגע חשבנו שהעברנו את הדרכון שלנו במשטרת הגבולות, תקשיבו!! אימל'ה!! זה ריזוטו אמיתי, אותנטי ומלא בטעמים. בדיוק כמו שאכלנו באיטליה, כמה שהוא היה טעים, קרמי, עשוי בדיוק כמו שצריך להיות ומדויק- אם גם אתם נמנים על אוהבי הריזוטו אסור לכם , פשוט אסור לכם לפספס את המנה הזו:






אני בחרתי בהמלצתה של המלצרית במנת הספיישל- דג לברק על מצע של ניוקי ברוטב שמנת. גם כאן המנה הפתיעה ובענק, נתחיל בענני הניוקי המושלמים, עננים קטנים של עונג בצורת ניוקי אשר אותם עוטף ברכות רוטב קטיפתי שמנתי וטעים מאוד. עליהם נחו להם 2 פילטים של דג עסיסי ונימוח, מדויק בתיבולו וטעים באופן מעורר השראה. 






כאשר הגיע שלב הקינוח נעמדנו חסרי מילים מול מקרר הקינוחים וממש לא ידענו במה לבחור- הכל אבל הכל נראה פשוט מושלם, התלבטות קשה , התייעצות עם המלצרית וקינחנו בצי'ז קייק - עוגת גבינה לימונית במעט, קרמית ומפתיעה, בהחלט הסיום המושלם לארוחת מלאכים. 





תקשיבו!! נהננו בארוחה מכל ביס וביס- חברים אם גן עדן נראה כך כנראה שהגענו אליו- זו באמת הייתה אחת הארוחות המוצלחות שדגמנו בחזקת התפריט החלבי. זו הייתה ארוחה שנהננו מחוויה סופר מושלמת, הן מבחינת הלוקיישן, הן מבחינת העיצוב, הן מבחינת השירות הסופר מוקפד, מקצועי וסובלני והן מהאוכל הטעים ברמה גבוהה. אין לי כלל ספק כי נחזור לכאן ממש בקרוב שוב.

אם אתם מתכננים ביקור בירושלים בקרוב אתם חייבים להגיע לכאן, הנאה מרובה מובטחת לכם, מילה שלי!!!




כתובת:
ממילא 8, קניון ממילא
ירושלים 

טלפון:
02-5021000

שעות פתיחה:
א’-ה’ 23:00-10:00 
ו’ 09:00 – 16:00
מוצ”ש שעה אחרי צאת השבת – 24:00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה