יום רביעי, 8 בפברואר 2017

לדבר על מין עם ילדינו

אני לעולם לא אשכח את אותו אחר הצהריים ארור ב-9.4.88, זוכרת אפילו מה לבשתי, באותו אחר צהריים מקולל יש לומר ביקרתי אצל חברה טובה, שיחקנו, נהננו ואז זה קרה נכנסתי לחדר השירותים וחשכו עני, לראשונה בחיי, ילדה שטרם מלאו לה 11 שנים קיבלתי מחזור, לא היה לי מושג וחצי מושג מה זה הדבר הנוראי הזה, מה הם כתמי הדם שלא נפסקים, רצתי באמוק הביתה, בטירוף מאין כמותו, הגעתי באותו אחר הצהריים למסיבת יום הולדתו של אחי, כל מה שרציתי היה רק להעלם, הלוא קרה לי דבר נוראי, נכנסתי לחדר האמבטיה בוכיה ונסערת, בלי שום ידע מה קרה , לאחר כשעה של בכי היסטרי נפתרה התעלומה- זה רק "מחזור"- מה זה מחזור? שאלתי, קיבלתי הסבר קצר ולא מעמיק בנושא, אמי נשלחה כלאחר יד לקנות תחבושות ובכך הסתיימה סאגת המחזור.

אם אתם חושבים שמאז אמי השכילה והתחילה לשוחח בפתיחות על מין, מיניות, נשיות ועוד אתם טועים טעות מרה, מעולם, אבל מעולם לא ניהלנו שום שיחה בנושא.

כשאחותי הקטנה הגיעה לגיל 10 אני רכשתי עבורה את הספר "איילת מקבלת" וישבנו לשוחח על הנושא, מאז עברו המון מים בנהר אך באותו אחר הצהריים המקולל נשבעתי לעצמי שלבנותיי זה לעולם לא יקרה.

בהגיעי לגיל 13 הייתי ילדה כל כך נאיבית ותמימה, אני לא אשכח את הסרט "תראו מי שמדבר" לעולמי עולמים, מי שלא מכיר בתחילת הסרט רואים את הזרעונים נעים להם בחצוצרות לעבר הביציות - בתמימותי הייתי בטוחה כי אלו סך הכל בובות קטנות ולא ברורות - רק שנים לאחר מכן הבנתי כי ככה בעצם נולדים ילדים.

אז נכון, כולנו יודעים כי לשוחח עם ילדינו בפתיחות בנושאי מין ומיניות זה לא דבר קל, רובנו נאלמים דום אך הלו!! תתעוררו הורים!! ילדינו מדברים, מתבוננים ולומדים על מין מידי יום וכדאי ורצוי שזה יעשה על ידינו ולא בסרטונים ובתמונות שניתן לצפות באינטרנט, 

החינוך המיני הנפוץ בבתי הספר- המציג את יחסי המין והשלכותיהם כדבר מסוכן לדעתי רק מחריף את המצב. בני הנוער נותרים חסרי ידע בסיסי הנדרש כדי לקבל החלטות מבוססות, דיבורים על מה שאסור לעשות אינם מספקים הדרכה ליצירת חיי מין מוצלחים ומאושרים.

לאחרונה קיבלתי לעיון את הספר "לדבר על מין עם ילדינו" - למרות ניסיוני עם 2 בנותיי שמחתי מאוד לקבל את הספר וקראתיו בשקיקה, הספר פונה אלינו ההורים בשפה קלילה, ברורה והאמת די מצחיקה. הוא מספק לנו עצות מעשיות איך לשוחח עם הילדים, איך לעזור להם לפתח מיניות בריאה ולצאת אל העולם כשהם בטוחים בעצמם, ללא היסוסים, ללא סחור וסחור, ללא שאלות ללא השארת נושאים לא פתורים בחלל האוויר.



הספר כיפי לקריאה , מכיל עצות רבות ומציע לנו ההורים (במיוחד לאלו המתקשים) דרך חדשה לחשוב על מיניות של מתבגרים, מציע לנו לזנוח את הפחדים שלנו, את השיפוטיות שלנו ואת המעצורים ולעזור לילדים לנווט בבטחה בשנות העשרה שלהם.

זה לחלוטין המדריך הטוב ביותר שקראתי, כתוב ברהיטות, מצחיק, קל ומהנה אך עם זאת עוסק בנושא ברצינות יתרה.

אל ורנקיו הוא מורה לחינוך מיני שמלמד בתיכון בפנסילבניה מעל עשרים שנים, הוא בעל תואר שני בחינוך למיניות האדם, מעביר סדנאות והרצאות ברחבי ארצות הברית ובעל הבלוג For Goodness Sex, הופיע ב-TED וזכה למיליוני צופים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה