יום שני, 6 בפברואר 2017

מלון יערים- פנינה קסומה

שבוע שעבר בכורתנו התגייסה לצבא, רגע לפני שנתחיל עם תורנויות השבת יצאנו לחופשה זוגית נטולת ילדים ודאגות בפנינה קסומה ומיוחדת במינה- במלון יערים (לשעבר מלון מעלה החמישה) אשר ממוקם בראש אחת הפסגות הגבוהות בהרי ירושלים, אל מול נוף הרי יהודה ויערות ירושלים.








ייחודו של המלון בקונספט ארצישראלי הבא לידי ביטוי בנוף, בהיסטוריה של המקום, ובאווירה- מעין מסע קסום אל מחוזות רחוקים של ארץ ישראל היפה.



הגענו למלון בסופ"ש סוער במיוחד וכבר בכניסה למלון ניתן לחוש בחמימות, בנקיון ובאלגנטיות - בלובי מבחר פינות ישיבה, ספריות עם מבחר ספרים שניתן להשאיל לקריאה, אח חמימה שיוצרת אווירה נעימה, מבחר ריהוט עץ מיוחד ביופיו:








עוד מציע המלון כ-13 אולמות כנסים בגדלים שונים המאפשרים קיום כנסים גדולים ובינלאומיים, אירועים עסקיים, סמינרים וימי עיון, ימי חברה, תערוכות, השקות מוצר ואירועים פרטיים. האולמות תוכננו באופן מיוחד לאירוח כנסים ואירועים ומאפשרים לאורחים ליהנות ממערכות הגברה מתקדמת, מיקרופון, מסך מקרן. 

את קבלת הפנים החמימה קיימנו באחד מאולמות הכנסים עם כיבוד עשיר ומפנק במיוחד, מבחר מטעמים מלוחים, מתוקים, חמים לצד קרים, קינוחים ופירות, אז אם גם אתם צריכים לערוך כנס ו/או אירוע זה בדיוק המקום עבורכם:







הגעתם עם הילדודס? אל דאגה, גם להם דאגו כאן, במלון ישנו מועדון ילדים קטן- סברס המציע משחקי מחשב, טלוויזיה, משחקי קופסא, מטבח ועוד.



במלון ישנם כארבעה מבנים: מבנה מרכזי, פפרמן, שקד ואלון ומכיל  כ- 212 חדרי סופריור שמצוידים במיני-בר, כספת, טלוויזיה עם כבלים, פינת קפה, אמבטיה מאובזרת ומרווחת במיוחד, יתרון בולט מאוד שבחדר יש פרקט ולא שטיח מקיר לקיר כנהוג בבתי מלון כך שתחושת הניקיון שוררת כאן בגדול, כמו כן נמצא בחדרים אינטרנט אלחוטי ללא עלות. ו-18 חדרי דה-לוקס, חלק מן החדרים עם מרפסת צמודה פונה אל נוף מרהיב, ואחרים עם גינה פרטית המשקיפה אל נוף ירוק המזמין את אורחיו לנשום אוויר פסגות צלול- אלמנט בולט שתמצאו כאן הינו הרצון לשרת בכיף ולפנק בלי סוף. 













 

כפי שבוודאי ראיתם מעלה לקולינריה תפקיד מרכזי במלון, המטבח כשר וערוך להגיש כ-3 ארוחות ביום טעימות ומגוונות במיוחד, רגישים לגלוטן? טבעונים? צמחונים? כאן שף המלון וכ-13 טבחים יתנו מענה לכל שאלה ו/או בעיה- כולם בעלי הכשרה מקצועית, ידע וניסיון רב.

חדר האוכל גדול , מרווח ומזמין.



בהתאם לקונספט הארצישראלי של המלון, כך גם המטבח מבוסס על תוצרת מקומית, איכותית וטרייה, המהווה חומר גלם למבחר עשיר ומגוון של מנות איכות מזינות המצטיינות בטעמים, מרקמים וניחוחות משובחים, לצד הגשה מוקפדת, אסתטית והיגיינית- כאן נמצא שפע לחמים ומאפים טריים, מנות עיקריות, סלטים, תוספות וכמובן קינוחים, בארוחת הבוקר מבחר רחב של גבינות, מאפים והפתעות נוספות כך שכל אחד ימצא את מבוקשו בקלילות.















בשנת 2015  עבר המלון שיפוץ מאסיבי בהשקעה כוללת של מעל 40 מיליון ₪. כל חדרי המלון שופצו מהיסוד, וכך גם חללי המלון ובהם הלובי וחדר האוכל. על השינוי אמונים המשרד המוערך "רן ומוריס אדריכלות ועיצוב". קונספט המלון אשר מושתת על ארץ ישראל, דרש מהמעצבים התייחסות ופיצוח מבלי להיותת קיטשיים או מובנים מאליהם, תוך שמירה על פשטות אך גם על אלגנטיות. המוטיב הארצישראלי בא לידיי ביטוי בבחירת האלמנטים הייחודיים בלובי, ולשם כך נרקם שיתוף פעולה עם האמן לובקה לב. גם חדר האוכל זכה לשינוי משמעותי, בו יצרו חלל שמח ומזמין עם 4 צבעים עזים שונים של כיסאות ישיבה, עיצוב הדלפקים בהשראת שוק צבעוני ואמנות מקור של סטודיו YUGO.



מדי חודש עורך המלון סופ"ש תרבותי של חגיגה ארץ ישראלית, עם אמנים, זמרים, נגנים, מרצים והמון שירה, כאשר בכל פעם נושא הסופ"ש משתנה. החל מסופ"ש בסימן הזמר העברי עם יוצרים בולטים כגון: יורם טהרלב, דלית כהנא ורדינה כהן, ענת בר נוי, קובי אושרת ודן אלמגור וכלה בסופ"ש שכולו הומור וצחוק בהנחיית הקומיקאי אסף אשתר, יוסי וידר (המוכר מהטלוויזיה כחקיין בכירי המדינה) ולני רביץ.

בסופ"ש בו אנו ביקרנו היו מבחר פעילויות כגון: סדנת יין, סדנת הכנת בקלאוה (בהמשך אפנק אתכם במתכון מוצלח במיוחד) , ערב שירה בציבור, סיור מודרך בקיבוץ מעלה החמישה הכולל את חממת הסחלבים של הקיבוץ, סקירה היסטורית, חליבת הצהריים ברפת, הצצה אל חדר האוכל הסגור וביקור בבית העם שבו מוצג פרסקו ענקי משנת 1953 (ציור הקיר משתרע על פני יותר מ-15 מטרים והוא מתאר את רצח החמישה, על שמם נקרא הקיבוץ, ואת הקמתו של הקיבוץ לפני שבעים שנה).

עוד מציע המלון: בריכת שחייה פנימית, ספא מפנק עם 20 סוגי טיפול שונים וחדר כושר.





הבטחתי לכם מתכון לבקלאווה אז בבקשה- מתכון לבקלאווה נוסח אבו גוש 

החומרים לבצק: 
500 גרם קורנפלור 
750 גרם קמח 
12 גרם מלח 
50 גרם סוכר 
70 סמ"ק שמן 
800 סמ"ק מים (להוסיף לפי הצורך) 

החומרים לסירופ: 
1 כוס מים 
2 כוסות סוכר 
מיץ לימון מחצי לימון 
מי ורדים 

החומרים : 
כל סוגי הפיצוחים שאוהבים: אגוזים טחונים/ שקדים פרוסים/ פיסטוקים קלופים/ קשיו פרוס 

לערבב את הפיצוחים עם אבקת קינמון, ניתן להוסיף גם רסק תפוחים 

אופן ההכנה: 
מערבבים את כל חומרי הבצק יחדיו, מוסיפים מים לפי הצורך, ממשיכים לערבב עד לקבלת בצק במרקם אחיד. 
מרדדים את הבצק לעובי דק וחותכים את הבצק לפי הצורה הרצויה (ניתן לעשות בקלאווה מרובעת בשכבות או בצורה עגולה או מגולגלת). שמים את המילוי במרכז וסוגרים בהתאם לצורה הרצויה. 
מכניסים לתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות, למשך כ- 10-15 דקות, עד לקבלת צבע זהוב. 
מוציאים את הבקלאווה מהתנור ויוצקים מעל את הסירופ (יש לוודא שהסירופ קר). 

בתיאבון! 





  
מעט היסטוריה על המלון: 

קיבוץ מעלה החמישה נוסד בשנת 1938 כחלק מיישובי חומה ומגדל על ידי חברי גרעין "במעלה" של תנועת גורדוניה, שעלו מפולין וממזרח אירופה. חברי הגרעין הקימו את הקיבוץ לזכר חמישה מחבריהם שנרצחו ב-9 בנובמבר 1937, במהלך סלילת הדרך הנמצאת מדרום לקיבוץ. במהלך מלחמת העצמאות, בשל הקרבה לחזית הירדנית, שימש הקיבוץ, יחד עם קיבוץ קריית ענבים, כבסיס של גדוד "פורצים" חטיבת הראל.

בשנת 1940 החלו בהקמת בית הבראה עבור חברי קופת חולים, כאמצעי לשלם את מיסי הקופה, הצלחת בית ההבראה הובילה להתבססות של ענף המלונאות בקיבוץ. השם שונה ל"בית מרגוע" ולאחר מכן לבית הארחה, על פי השינוי באופי אורחיו והסיבות להגעתם. לימים הפך לבית המלון.

כמובן שאני מאוד אוהבת את קוראי הבלוג שלי ולכן אתם נהנים מהטבה מיוחדת של 15% הנחה בהזמנת חדר במלון יערים.

ההטבה בתוקף עד סוף אפריל (לא כולל פסח), גם באמצ"ש וגם בסופ"ש.

למימוש ההטבה: בעת ההזמנה יש לציין קוד יערים 2701









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה