יום שבת, 4 בפברואר 2017

מסעדת סילו

השבוע ביתי הבכורה התגייסה לצבא, הדמעות ועימו מצב הרוח השפוף לא איחרו להגיע, חוסר הידיעה על מצבה ועל היכולת לשנות ולשפר הכריעו את הכף ועם הדמעות פשוט נכנסתי למיטה, כל היום לא הצלחתי להרים את עצמי ובשעת בן הערביים החלטתי שדי, יש לי עוד שלושה ילדים בבית ומה גם שמצבי לא משפיע עליה לטובה והחלטתי להכנס למקלחת רעננה, לבשתי את מיטב מחלצי ויצאנו לארוחת ערב זוגית אשר תרומם את מצב רוחי, הפעם בחרנו במסעדת סילו, מסעדה בה ביקרנו מספר פעמים ותמיד תמיד יצאנו מרוצים.

למי שלא מכיר מסעדת סילו היא מסעדה איטלקית, מוקפדת ואיכותית ביותר הממוקמת בפארק פרס בחולון, צופה לעבר האגם והמפל שבמרכזו, העיצוב במסעדה מוקפד מאוד ונותן תחושת חמימות, ברקע מתנגנת לה מוזיקת רקע שקטה ונעימה אשר תורמת לאווירה, צוות המלצרים אדיב וחייכני, מכיר בקפידה את התפריט.

במטבח של סילו מצליחים להשיג טעמים מיוחדים ובלתי נשכחים בזכות חומרי הגלם האיכותיים, כאשר כל מרכיבי המנה מיוצרים במקום. כאן לשים את הבצק לפיצות ומרכיבים את הקינוחים המיוחדים שלב אחר שלב, מבלי לעגל פינות ולקצר תהליכים. המסעדה פתוחה בכל ימות השבוע, בכל שעות היום, ולכן זהו מקום מושלם ליהנות בו מארוחת בוקר טעימה ומזינה, מארוחת צהריים מצוינת או מארוחת ערב ולילה. לכל שעות היממה יש תפריט מיוחד, שמכיל מנות בהתאם לשעת היום.




אחד היתרונות הבולטים שנמצא כאן זה שכולם ימצאו את מבוקשם- טבעונים, צמחוניים, קרניבורים ואף אלו שתזונתם נטולת גלוטן, שף המסעדה מכין עבורם פיצות, לחמים ו/או פסטות נטולי גלוטן.

אז מה היה לנו? התחלנו את הארוחה עם פוקצ'ת סילו (19) חמימה ופריכה עם קרם חציל וגבינה אפויה על מטבוחה חמה- עבור הזוגי ולי לחם נטול גלוטן טעים במיוחד :



סלט עלי תרד (52)- בורגול, ויניגרט פטל, פרי העונה, אבוקדו פריך ובוטנים- סלט פרשי ומרענן, מלא בטעמים נפלאים- חמצמצות לצד מתיקות- שילוב מדהים:


טרטר בקר (52)- שייטל קצוץ עם עלי רוקט, ארטישוק ופרמזן. מוגש עם ספייסי מיונז, ספרות של יוגורט וחרדל ופאן קון טומאט- מנה מדהימה, אכלתי כבר הרבה טרטרים בחיי אך מנה כזו מדהימה טרם יצא לי לטעום, השייטל הקצוץ נהדר, טרי ואיכותי שילוב עלי הרוקט יצרו פרשיות למנה, לא הצלחתי להפסיק ולאכול את המנה :



אפסרגוס בגריל (52)- אספרגוס וארטישוק צרובים, דוקסל פטריות, קרם ארטישוק ירושלמי, ורוטב גורגונזולה- אוי, שלמות, אין דברים כאלה, אני מאוד אוהבת ארטישוק אך מעולם לא טעמתי מנה מדהימה שכזו- אל תוותרו:


פולנטה וירקות שוק (56)- פולנטה פריכה, ירקות צלויים, מחית גרעיני דלעת, קרם תירס ופירה ערמונים- גם מנה זו פשוט חלומית, שילוב הפולנטה הפריכה והנימוחה לצד מבחר ירקות השוק הצלויים יצרו מנה חלומית מעין כמותה, מנה זו הינה מסוג המנות עליהן חולמים עוד רבות לאחר ביקור במסעדה:


ועכשיו יש לי וידוי, לפני כשלוש שנים ביקרתי בגן סיפור בחולון, אחת מהמנות שהזמנתי היה סלט קיסר, הסלט הכי מדהים שאכלתי עד היום, מאז ועד היום ניסיתי מבחר רחב של סלטי קיסר אולם מאז ועד היום לא הגעתי לטעמים המקוריים, לכן כששמעתי שהשולחן הסמוך הזמין את הסלט הייתי חייבת לצלם ולספר לברנרדו (הבעלים של הרשת ושל סילו) על אהבתי העמוקה לסלט, התברר לי כי אחד הטבחים במקום היה השף של גן סיפור וזה בדיוק הסלט אותו אני אוהבת, אך לצערי התפוצצנו מהמנות שדגמנו ולכן הסתפקתי רק בצילום הסלט כדי שתבינו שאתם חייבים לנסות אותו:


ניוקי ביתי (69)- רוטב שמנת ו-4 גבינות, פקאן סיני, תרד, אספרגוס, פרחי כרובית וגבינת קשקבל מגורדת- אם קודם סיפרתי לכם על הסלט קיסר, כאן זה הניוקי הטובים ביותר שאכלתי עד היום, מדובר בענני ניוקי רכים ונימוחים ברוטב חלומי המורכב מ-4 סוגי גבינות לצד פקאנים, תרד, אספרגוס ופרחי כרובית - מנה שטרם טעמתם, אתם חייבים לטעום אותה, מבטיחה לכם שתברכו אותי ואת השף כמובן:


קרעי פסטה ובשר ראש (75)- קרעי פסטה טריה, בשר ראש מפורק בבישול איטי עם יין אדום וציר בקר, ברוקולי ופרמזן- הזוגי התענג לו על פסטה טריה ואיכותית מעין כמותה עם תוספת (נדיבה יש לומר) של בשר ראש מפורק, מנה גדולה ונדיבה מאוד, עשירה בטעמים עשירים מעין כמותם:



קינחנו בעוגת גבינה אפויה - נימוחה וטעימה כל כך , מוגשת עם מקרון וניל, גלידת תות, שוקולד לבן ועוגת שוקולד חמה ומפנקת , מוגשת עם גלידת שוקולד ומקרון שוקולד- מלבד היותם קינוחים יפיפיים מדובר בקינוחים טעימים , איכותיים ונפלאים:




כפי שאתם רואים כל המנות אדיבות ועשירות, כולן נהדרות ואם תבקשו ממני להמליץ על אחת אהיה בבעיה מאחר וכולן מוצלחות.
זאת בהחלט המסעדה האהובה עלי וכבר חברים ומכרים רבים הלכו לשם בהמלצתי וחזרו לברך.

אה, רגע, לפני שאתם הולכים אני חייבת לספר לכם, אני לא יודעת אם אתם יודעים אך ב-6.2 מתקיים יום הפיצה הבינלאומי ומסעדת סילו תצא במחווה מיוחדת לכבוד "פיצה מטר" האגדית שהכתיבה בזמנו את החוקים מחדש ושינתה את פני הפיצה מעגול למלבן. ברנרדו בלחוביץ', מייסד פיצה מטר האגדית בעבר ומייסד סילו בהווה הוא העומד מאחורי היוזמה, בלחוביץ מזמין את כל אוהבי פיצה מטר להגיע להתרפק על טעמי עבר נוסטלגיים עם חידושים מרעננים. הבצק הייחודי של סילו, מקמח איטלקי שתופח תחת השגחה במשך 48 שעות יתקשט במהלך שבוע (בין התאריכים התאריכים .5.2 ועד ה-9.5) בתוספות מיוחדות של שלל פיצות מהתפריט האגדי של "פיצה מטר" עם טוויסטים עדכניים של שף רובי פורטנוי. הפיצות יהפכו מלבניות ויוגשו באורך של חצי מטר. דוגמאות לפיצות מיוחדות מהתפריט: פיצה עם סלסה קרודה, נקנקיות צ'וריסוס, מוצרלה, פרמזן, בצל סגול וירוק, ביצה שבורה ומלח אטלנטי פיצה עם בטטות מקורמלות מהטאבון, קרם פרש על רוטב נפוליטנה וארבע גבינות. פיצה שמנת רוזנה עםמיקס פירות ים,עשבי תיבול ומנצ'גו. פיצה עם פלחי עגבניות, שום קונפי, בצל ירוק, פטה, חלומי, מוצרלה ופרמזן. תפריט הפיצות המיוחד יוגש במסעדת סילו בין התאריכים .5.2 ועד ה-9.5



שד' ירושלים 210 , מתחם לה פארק, חולון
טלפון: 03-5733315

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה