יום ראשון, 17 בנובמבר 2019

ספרים רבותי, ספרים שאתם חייבים להתחדש בהם


אומנם אני יחסית צעירה, כן רק בתחילת שנות הארבעים אולם לא אחת אני מוצאת את עצמי תוהה ביני לבין עצמי על הפערים האדירים שביני לבין ילדי, לא אחת מתגעגעת לאותם ימי ילדותי העליזים והתמימים בהם בילינו שעות על גבי שעות בקריאת ספרים, במשחקים עם החבר'ה ובפיתוח קשרים עתירי משמעות, כיום אני מוצאת את עצמי רבה מידי יום (אומנם כיום כבר פחות) עם ילדי במטרה שיקראו ספרי ילדים ואף ישחקו עם חבריהם וימעיטו את שעות פעילות המסכים.

הפעם אני רוצה להמליץ על מספר ספרים מקסימים ומיוחדים- אחד אף מימי ילדותי המאוחרות.

נרקיס מלך הביצה/ מאת: לוין קיפניס 




המלך הצפרדע מתגורר בביצה מלוכלכת ומדי שנה נערך בה קונצרט לכבודו. אלא שפתאום הוא לא מרגיש טוב ושום רופא לא מצליח להבחין במה הוא חולה. צפרדינון מאשים את חבריו הצפרדעים במחלתו של המלך, מפני שהזהיר אותם מפני הלכלוך בביצה. הצפרדעים מגרשים את צפרדינון מהביצה ודורשים ממנו למצוא לעצמו ביצה אחרת. 

צפרדינון יוצא למסע נדודים לאחר שנפרד מחברתו צפרדעונת, ובמסעו מבין שרק אם פרח יבוא אל הביצה, המלך ירופא. צפרדינון יוצא למסע חיפוש אחר פרח שיבוא לביצה. פרחים רבים מסרבים, אך לבסוף צפרדינון מוצא את הנרקיס שמסכים לבוא אל הביצה. המלך הצפרדע נרפא בזכות הנרקיס ומכתיר את הנרקיס למלך הביצה. 

הסיפור מלמד את הקטנטנים על החשיבות הגדולה של עזרה לזולת- אותה חשיבות שאני משתדלת מאוד לפתח אצל ילדיי כך שהמסר שמועבר בספר הינו מסר חשוב ביותר - ביום שישי הקרוב בני בן השבע הינו מלך הקריאה ובחר לקחת את הספר הנ"ל על מנת להקריא לכל ילדי הכיתה. 

הוצאת ש.זימזון 


שלושת הפרפרים/ מאת לוין קיפניס 



שלושה פרפרים יצאו לעוף בשדה ונקלעו לסערה הרחק מביתם. טיפות הגשם הרטיבו את כנפי הפרפרים עד שלא יכלו לעוף. הם ביקשו מהפרחים מסתור עבור שלושתם ביחד, אבל אף פרח לא הסכים לקבל את השלושה. למרות זאת סירבו הפרפרים לנטוש אחד את השני ובחרו להישאר ביחד. 

ראתה השמש את מעשה הפרפרים, העריכה את נאמנותם וסילקה למענם את הסערה. 

הסיפור מעביר מסר חשוב ביותר על חברות אמת, עזרה, התחשבות ונאמנות שעומדת במבחן גם בעת צרה- כאשר ישבנו אני ובני בן השבע וקראנו יחדיו את הסיפור הוא פשוט התמוגג על מעשיהם של הפרפרים, הוא העריך את מה שהוא חונך ואף סיפר כי ממש גאה בהם.


סדרת רבי המכר הבינלאומית יומני החנונית חוגגת עשור 

ספר חדש: יומני החנונית 10 



סיפורים מהחיים של דוגיסיטר לא ממש מושלמת - האחיינית המהממת שלי קראה בשקיקה את כל הסדרה ולא הייתה מאושרת ממנה כאשר יצא הספר העשירי בסדרה.

ספר עשירי בסדרת רבי המכר הבינלאומית "יומני החנונית" של הסופרת רייצ'ל רנה ראסל יוצא לאור בימים אלה בעברית, ומציין את חגיגות העשור ליציאת הספר הראשון בסדרה המצליחה. 

גיבורת הסדרה ניקי ג'יי מקסוול, ילדה ולא מקובלת ולא עשירה, קיבלה מאמא שלה יומן בו היא כותבת את כל תחושותיה. הספר החדש עוסק במשימה חדשה של ניקי "מבצע טלפיים", במסגרתה היא נדרשת להסתיר 7 כלבלבים משני הורים, מחטיבת ביניים שלמה ומילדה מרושעת אחת שמחפשת נקמה. 

רייצ'ל רנה ראסל היא סופרת ילדים ונוער אמריקאית ואת הספר הראשון בסדרת יומני החנונית הוציאה בשנת 2009. הסדרה, שתורגמה ויוצאת לאור בעברית על ידי הוצאת ספר לכל, מתארת את חיי היומיומיום של נער בשם ניקי מקסוול, שנאבקת להשתלב בחטיבת הביניים ולשרוד אותה. הסדרה כתובה בפורמט של יומן, וכוללת ציורים, קומיקס והערות מצחיקות. 

עריכה ותרגום: הילה לזרוביץ-שרמן

להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה