יום חמישי, 14 בנובמבר 2019

"אנני ואננון" - ספר ילדים חדש של דורית דינור, מלמד על שונות, חברות, טוב לב, התחשבות בזולת ומשפחה



"אנני ואננון" - ספר ילדים חדש של דורית דינור, מלמד על שונות, חברות, טוב לב, התחשבות בזולת ומשפחה 



במרוצת השנים ילדי הבינו כי לא יצליחו לצאת איתי ראש ועל כן לאחר תקופה לא קלה פשוט הפנימו, מידי יום יש חצי שעה ביום (לרוב לפני השינה) שמוקדשת לקריאה, בשלבים המוקדמים אנחנו  מקריאים סיפורים לילדינו ולאחר מכן הם מקריאים לנו ואף בשלבים הבוגרים יותר הם מסתדרים בכוחות עצמם, מאז ומעולם האמנו כי ילד חייב לקרוא- זה מעשיר את שפתו, מוריד את רמת שגיאות הכתיב ומעשיר את הידע הכללי- זה חשוב!!

את הספר קראתי יחדיו עם בני בן השבע, הוא הוקסם ואף ניהלנו דיאלוג שלם בעקבות המלל והמסר שהספר מעביר, ממליצה לכל הורה לרכוש, להקריא עם הילד ולשוחח בנושא.
הנסיך אף ביקש לקבל את הספר לשעת הסיפור השבועית בכיתה- שזה מבחינתי ההישג הגדול.

הפעם אני רוצה לשתף אתכם בספר מקסים שהגיע לידינו- הספר, המאוייר בידי דני קרמן, מתאר מפגש קסום בין ילדים מעולם שמימי, לילדים מהעולם הארצי .

ספר ילדים חדש של דורית דינור יצא לאור - "אנני ואננון", המלמד על חברות, משפחה, שונות וטוב לב. הספר, המאויר בידי דני קרמן, מתאר מפגש קסום בין ילדים מעולם שמימי, עם ילדים מהעולם הארצי. 

בשפה ברורה ומרתקת מתארת דינור את הרפתקאותיהם והתמודדותם של הילדים "הענניים" - עם ילדים רגילים, תוך שהם לומדים ומלמדים על ערכים כמו חברות, טוב לב והתחשבות בזולת. 

זה לא מפגש נטול חששות ובעיות. כל ילד חושש ממה ששונה ממנו. יש ילדים שלועגים למי ששואל שאלות, שהתשובה עליהן אמורה להיות מובנת מאליה. יש גם מי שפועל באלימות. 

אבל יש גם מי שנוהגים אחרת. 

הספר, הנע בין מציאות לפנטזיה, מעורר מחשבה ומעלה שאלות: מהי משפחה? מהי חברות ולמה היא חשובה? מה תפקידם של הורים? לשאלות אלו ואחרות יש בספר תשובה. לעיתים, התשובה היא חלקית, והקורא הצעיר מוזמן להשלים וליצור מתוך עצמו את התשובה המלאה. 

זהו ספרה השני של הסופרת דורית דינור, סבתא לשישה, אמנית, מורה לפלדנקרייז, כימאית ומתרגלת בשיטת פאלון גונג. "את הפרק הראשון בסיפור סיפרתי לפני שנים רבות לבתי, כשהיתה בת 8 שנים. למרות הפצרותיה, לא ידעתי אז כיצד להמשיך", מספרת דינור. "כשנולדו לה ילדים, והיא סיפרה להם את מה שזכרה, נוצר ביני לבין הנכדים דיאלוג פורה, ממנו נוצרו פרקי הספר הבאים". 

הספר מתאים לגילאי 6 – 11 שנים. הוצאה פרטית. 

מחיר מומלץ: 74 ש"ח. 

להשיג ברשתות וחנויות הספרים, ודרך האתר https://www.doritbooks.com

קטע מתוך הספר: 

"... ילדי כיתה ג'4 היקרים! הגיעו אלינו שני תלמידים חדשים. הם לא למדו אף פעם בבית ספר... הם הגיעו אלינו מרחוק ויצאו מתוך הסלענן שנחת לפני כמה ימים בחצר. אין להם כרגע שום דבר חוץ מהבגדים שעל גופם. שמם אנני ואננון, ואנחנו נצרף אותם לכיתה שלנו ונעשה להם קבלת פנים נעימה", אמרה רחלי, המורה. 

ילדי הכיתה צחקו ופטפטו ביניהם. 

"קבלת פנים יפה", הסבירה רחלי, "פירושה שתתקרבו אליהם ותתיידדו איתם". השתררה דממה... "אל תלגלגו כי הם נראים שונים מכם. אל תצחקו בבוז כשהם ישאלו שאלות שאתם יודעים את התשובה עליהן, כמו למשל מה זה מבחן...", הוסיפה. 

... "... אני מתביישת מהילדים האלה... ואני מפחדת שלא יאהבו אותי... אולי זה הרגע לזכור את עיקרון האמיתיות", אמרה אנני לאננון. "טוב שהזכרת לי", שמח אנני על הרעיון. "נראה איך אצליח להישאר אמיתי ולא להיבהל מהפחד ומההתרגשות". 

... אננון נעמד ליד קבוצת בנים, שעשו עצמם כאילו הם לא רואים אותו. אחד מהם אמר "אני שונא ילדים שאני לא מכיר". ילד אחד בעט באננון ואמר "אננון לך כבר לגנון". הבנים צחקו. "תחזיר לו", נשמע קול, "שלא יעז יותר לבעוט בך... אם לא תחזיר עכשיו, ילעגו לך ויגידו שאתה חלש ופחדן". 

"אם אחזיר לו, הוא יחזיר לי ומה אעשה אז? אהיה מרושע כמוהו", חשב אננון ונעמד ליד קבוצת בנים אחרת. 

אלה היו חביבים והזמינו אותו להצטרף אליהם, לשחק ביחד בחצר ולהיות חברים. 



לפרטים: בפייסבוק - "הספרים של דורית" ובאתר: https://www.doritbooks.com

תגובה 1:

  1. היי שרית, תודה רבה על ההמלצה שלך. אני מצטרפת אליך להמלצה...

    השבמחק