יום שני, 30 במרץ 2020

"גן העדן הסגול"



"גן העדן הסגול"  

ספר חדש של ד"ר כהרמלה לנגנטל-נשר, שעברה מוות קליני והגיעה לגן עדן, שם חלפו לפניה קטעים מחיי משפחתה בשואה, שאוגדו לספר עוצמתי ומרגש .



מודה ומתוודה, יש נושא שמאוד מעניין אותי וזהו המוות הקליני, החיים לאחר המוות ועוד, לא אחת מוצאת את עצמי נשאבת לתוך סיפורים של אנשים שהיו וחזרו ומספרים, על כן כאשר קיבלתי את הספר לסקירה אישית ידעתי שזה אחד הספרים שישאבו אותי פנימה לתוך עולמה של הסופרת ואכן כך היה, הספר ריתק אותי וגרם לי להתנתק מהמולת היום, מניקיונות הבית, מטרפת הקורונה ופשוט ישבתי וקראתי בשקיקה ובהנאה יתרה את הספר.

כהרמלה לנגנטל-נשר עברה בגיל 60 ארבע פעמים מוות קליני, ובנס חזרה לחיים. ארבע פעמים הרגישה שהיא נופלת אל תוך בור שחור וכשהתעוררה מצאה עצמה על המיטה בבית החולים. אלה היו ארבע ההחייאות שבוצעו בה. 

המוות הקליני הגיע בעקבות התקף לב שהוביל לאירוע מוחי קשה. כהרמלה איבדה את יכולת הדיבור, הקריאה והכתיבה, ורופאיה ראו בה מקרה אבוד. אך אז, כעוף החול המתרומם מן האפר, היא החלה את מסעה לשיקום יכולותיה: תחילה באמירת מילים בודדות, ובהמשך משפטים קצרים, ואז ארוכים, ולבסוף שיחה קולחת, שרק מכריה הטובים יכלו עוד להבחין בשרידיו של האירוע המוחי. לאחר שהצליחה לדבר החלה שוב לקרוא, משפט משפט, פסקה, ושוב ספרים שלמים. ואז, לאט־לאט, אך בעקביות ובהתמדה, חזרה לאהבתה הגדולה – הכתיבה! 

לאחר שעברה שיקום ארוך, סיפרה כהרמלה לילדיה כי בזמן המוות הקליני היא ביקרה בגן עדן ושם פגשה את הוריה, אחיה, דמות מסתורית בשם אנה שהיא בת דודתה של אמה שמעולם לא פגשה אותה ורק שמעה את שמה פעמים ספורות, ואף את סבתה שאמרה לה כי עדיין לא הגיעה זמנה לעלות למעלה וביקשה ממנה לחזור ולכתוב את סיפור השואה של משפחתה. לאחר חצי שנה בבית חולים, שבה כהרמלה הביתה ובמשך שלושה חודשים רצופים כתבה את הספר "גן העדן הסגול". 

בגן העדן אליו הגיעה כהרמלה בעת המוות הקליני שלה, הכל היה צבוע לדבריה באינסוף גוונים של סגול. להפתעתה, היא לא ראתה שם את חייה שלה עוברים לפניה, אלא דווקא קטעים מחייהם של אהוביה – בעיקר קטעי חיים מהימים הנוראים של ימי מלחמת העולם השנייה – ימי השואה. החוויה העוצמתית שעברה והבקשה של סבתה, הובילו את כהרמלה, בת לניצולי שואה, למסע ארוך אל נבכי 

זיכרונותיה ואל הבטחות העבר שלא קיימה, ואף אל יומן עתיק, כתוב פולנית, מהימים שלפני המלחמה – דפי זיכרון דהויים. מהזיכרון נולד הצורך לחפש אמת חמקמקה, שחיכתה להתגלות בצידו האחר של העולם. גילוי זה נתן טעם לחייה ואף למותה. זמן קצר לאחר שסיימה לכתוב את "גן העדן הסגול" נפטרה כהרמלה. 

הסופרת כהרמלה לנגנטל־נשר ז"ל היתה ד"ר לחינוך ואם לשישה. כבעלת ניסיון רב בתחום החינוך כמחנכת, כמנהלת וכמפקחת, היא כתבה ספרי לימוד בתחום אסטרטגיות למידה, הקניית הקריאה ודרכי הוראה, ועסקה באבחון ובייעוץ למערכות חינוך ולתלמידים בעלי קשיים לימודיים. את תוכניות הלימוד שכתבה לומדים כיום במאות בתי ספר, ועשרות אלפי תלמידים לומדים מספריה בארץ ובעולם. 

כהרמלה אף עסקה באופן מקיף במיסטיקה והתמחתה באסטרולוגיה, וגם בתחום זה הביאה לידי ביטוי את יכולות ההוראה שלה. היא כתבה סדרת ספרים מקיפה שעוסקת במיסטיקה, הכתובה בצורה מאורגנת ומסודרת מן היסודות, ונושאת את השם: "שפת הכוכבים". את האות ה”א, כאות שותקת, הוסיפה כהרמלה לשמה כשהייתה בת 55, לאחר משבר רפואי. 



להשיג ברשתות הספרים ובאתר בגן העדן הסגול

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה