יום שני, 21 ביוני 2021

מסעדת פוקצ'ה- קפיצה קטנה לאיטליה


בביקורנו האחרון בצפון נחשפנו למתחם קסום ומיוחד (גן הצפון אם נדייק) ובו מסעדות רבות. לאחר יום מלא בפעילות ואוכל טוב נחנו בצימרים בהם לנו ובשעת ערב מאוחרת בחרנו לסעוד את ארוחת הערב במסעדת פוקצ'ה - פנינה איטלקית- ים תיכונית המבוססת על תפריט עונתי משתנה. 

מסעדת "פוקצ'ה" נוסדה אי שם בלשהי שנת 2004. מדובר למעשה במסעדה איטלקית, ים תיכונית עם נגיעה אישית הבנויה על חומרי גלם מקומיים ומתבססת על תפריט עונתי משתנה. מרבית התבשילים המוגשים במסעדה, יוצאים מהטאבון ונעשים מרגע ההזמנה. האווירה המאפיינת את המסעדה היא שילוב עדין של אירופאיות וים- תיכוניות.

כבר כאשר נכנסים למסעדה ישנה תחושה נעימה, צוות המסעדה מאוד שרירותי, אדיב ומקצועי. האווירה קסומה עם וויב מאוד חיובי , האורות מעומעמים מעט וישנה תחושה כאילו ונתנו קפיצה קלה לאיטליה. שף המסעדה כאן מכין מטעמים ברמה מאוד גבוהה, עם דיוק במרכיבים ובאיזון הטעמים. גם אנו המבוגרים וגם הילדים התענגנו על כל ביס וביס.

אז מה היה לנו? הפעם בהמלצתה של המלצרית המקסימה שלנו בחרנו להזמין מספר מנות ראשונות ומנה עיקרית אחת כך שזכינו להחשף למספר טעמים מיוחדים מאוד. חייבת לציין כי גם המנות הראשונות וגם העיקריות מאוד גדולות.

פוקצ'ה חמימה המוגשת לצד מטבל חצילים וטחינה, סלסת עגבניות ושמן זית, פלפל חריף- הפוקצ'ה חמימה, טעימה, קריספית מבחוץ ורכה ונימוחה בפנים. המטבלים היו מצויינים, כאלו שגרמו לנו לרצות להמשיך ו"לנגב" עם הפוקצ'ה המושלמת- אל תווותרו:




סלט בוראטה- עגבניות, עגבניות קלויות, בצל סגול, מלפפונים מיני, זיתי קלמטה, קרעי פוקצ'ה, בזיליקום, רוקט, נענע מיובשת, , שמן בזיליקום- הסלט האהוב עלי ביותר. שילוב של ירקות טריים, רעננים ופריכים מאוד אשר השתלבו יחדיו עם כדור גבינת בוראטה טרייה ונימוחה. מבחינתי לאכול מידי יום את הסלט המושלם הזה וכאן הוא פשוט עלה על כל הציפיות והיה מעולה, נזלל לו חיש מהר:




ריזוטו סלק וערמונים- בצל ירוק, פרמז'ן, שמנת חמוצה- אנחנו מאוד אוהבים ריזוטו והמנה כאן עלתה על מתחריה. הריזוטו מבושל בדיוק כמו שאנחנו אוהבים (מודה, קשה מאוד לרצות אותנו בגזרת הריזוטו וזאת מאחר ולטעמנו בארץ פחות מצליחים לעבוד עם ריזוטו כמו שצריך), שילוב הסלק היה עדין מאוד ואפילו הילדים שלא חובבי סלק התענגו על המנה וחיש מהר חוסלה עד תום:



דג נא- ירק שורש בסוואר ערק, בצל , מלפפון, עלים ירוקים, דואה מצרית, זרעי עגבניות וצי'לי, יוגורט כבשים, קרמל הדרים, שמן זית ולימון- עצרו הכל!! אתם במקום? אתם חייבים אבל חייבים להזמין את המנה הזו. אימל'ה מה זו השלמות הזו? ביס מכלל המרכיבים יעיף אתכם גבוהה, מנה פשוט מצויינת . אני ובעלי מאוד אוהבים דגים נאים אולם הילדים מעולם לא הסכימו לטעום וכאן הם פשוט עפו על המנה והתענגו על כל ביס וביס. בטוחני כי גם אם כל אחד מאיתנו היה מזמין לעצמו מנה שכזו היא הייתה מתחסלת- שלמות זה כאן:



טורטליני ירק- פורטובלו, דלורית צלויה, שאלוט מקורמל, יין לבן, שום, ציר ירקות, חמאה, פרמז'ן, בזיליקום, אגוזים מקורמלים, שמנת חמוצה- מנה איטלקית אותנטית ומושלמת!! מנה שהיא פשוט יצירת אומנות ואין ספק כי מי שחשב עליה הוא גאון קולינרי. ביס משלל המרכיבים יוצר ממש לונה פארק של טעמים לחיך, איזה שילוב מאוזן ומדוייק, וואו אחד גדול, שאפו גדול לשף :




בשלב זה כולנו כבר היינו ממש מלאים ולכן לצערנו נאלצנו לוותר על הקינוח אולם בטוחני כי נחזור לכאן בקרוב שוב ונמשיך לדגום את המנות המעולות כי זו אחת המסעדות שנחקקות בזכרון היטב היטב. אתם מבקרים בצפון? מתגוררים בצפון? אתם חייבים לבקר במקום, הנאה מרובה מוטבחת לכם, מילה שלי!


טלפון להזמנות:
04-690-4474
כתובת:
מתחם גן צפון
שעות פתיחה:
א'-ה' ש' : 12:00- 23:00 
יום ו' 12:00-20:00
עסקיות מוגשות בימים א-ו בשעות 12:00- 18:00 (לא בחגים)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה