יום חמישי, 24 ביוני 2021

אוהבי החריף התפקדו!! חריפתא משיקה את החנות החריפה הראשונה

לא אחת עולה בבית סוגיית נושא החריף. הזוגי שיהיה בריא צריך אוכל חריף, הוא יכול לאכול כריך עם ממרח חריף (סחוג/עריסה), לצד זה פלפל חריף ועוד מתלונן שלא מספיק חריף לו. מצד שני מחצית מילדי פחות בעניין החריף ואילו המחצית הנותרת מאוד בעניין. על כן אני תמיד תרה בחיפושים אחר ה"חריף" המושלם-הטעים, המפתיע, השונה והמיוחד. 

לאחרונה בשיטוטי בפייסבוק מצאתי את חריפתא- החנות החריפה הראשונה בישראל, מודה, התסקרנתי ומיד נכנסתי להציץ, לבדוק, לחפש ולהבין במה מדובר. חריפתא הוקמה על ידי  חגית לוצטו, בחורה מקסימה אשר משוגעת על חריף. בטיולים בחו"ל ראתה שיש עולם שלם של חריף שלא מכירים בארץ. לאט לאט התחילה להזמין  לעצמה את הטעמים השונים, התנסתה בכל מיני מוצרים סופר חריפים ולאט לאט גילתה שהיא ממש לא היחידה בארץ שחסר לה חריף וכתוצאה מכך התחילה לעזור לאנשים להשיג גם. משם עלה הרעיון לעשות את זה באופן מסודר וכיום חגית  מייבאת מוצרים שאין בארץ בכל מיני רמות של חריפות, בצורת רטבים ואבקות - החל מפיקנטי קליל ועד למוצרים מהפלפל הכי חריף בעולם - הקרוליינה ריפר (לפי שיאי גינס). בגלל שחשוב לה שכלל המוצרים יהיו עם כשרות, החליטה להתחיל לייצר מוצרים בעצמה לליין הביתי של חריפתא וממש בקרוב חריפתא מתחילים  לייצר את ליין הרטבים הסופר חריפים הראשונים בישראל, המבוססים על הקרוליינה ריפר ועוד פלפלים ברמות חריפות קרובות.



חייבת לציין כי באתר יש פירוט מדוייק על כל מוצר ומוצר כולל מידת חריפותו שזה יתרון סופר משמעותי. 

אז מה היה לנו?




מלינדז - רוטב פלפל, שום והבנרו קלוי

תיאור: אם מדבר אליכם טעם של צ'יפוטלה (חלפיניו קלוי) אבל אתם מחפשים חריפות של הבנרו, כנראה שזה הרוטב בשבילכם. ברוטב הזה השתמשו בפלפלים מסוג הבנרו אדום שניקלו על הגריל באיטיות לצד שיני שום טריות וביחד יצרו את הטעם העמוק על גבול המקורמל שנוצר בקלייה איטית. הטעם הזה נותן טוויסט מעניין לרוטב ההבנרו המפורסם של החברה. הגזרים כרגיל משתלבים מעולה עם הטעם הפירותי של ההבנרו ומוספים מתיקות עדינה מבלי להרוס את הטעם העשיר.

חריפות: 3/10
הולך טוב עם: ירקות טריים או קלויים, עוף, ביצים, פיצה, כריכים, מוקפצים

רכיבים: תערובת פלפלים קלויים (פלפל הבנרו קלוי, פלפל מתוק קלוי), חומץ לבן, מים, שום קלוי, מיץ ליים, עיסת פסיפלורה, מלח, קסנטן גאם, חומצת לימון

את הרוטב הזה בחרתי להוסיף לבורקס סביח שהכנתי והוא פשוט העיף את המנה. וואו נתן טאצ' מיוחד מאוד, לא חריף מידי אך מנגד מאוד מעניין ועם עקצוץ חריפי.



מלינדז - רוטב צ'יפוטלה

תיאור:
רוטב הצ'יפוטלה של מלינדה ממשיך את המסורת של רוטב טעים בשילוב חריפות נעימה באמצעות שימוש במרכיבים טריים קצוצים, עשבי תיבול ארומטיים ותבלינים. הרוטב מבוסס על צ'יפולה (חלפיניו מעושן) המעניק טעם מעושן קלאסי עדין, עם נגיעה של מתיקות עדינה וגימור הדרים.

חריפות: 4/10
הולך טוב עם: טאקו, כריכים, תבשילים למיניהם וגם כמרינדה

רכיבים: מחית פלפל הבנרו (מים, פלפל הבנרו), חומץ, גזר, פלפל צ'יפוטלה, פפאיה, מלח, מיץ ליים, בצל, קסנטן גאם, פסיפלורה, חומצת לימון, שום.

את הרוטב הזה בחרתי להוסיף למנת פסטה ברוטב עגבניות וטונה - מאכל טריפוליטאי שאליו תמיד מוסיפים חריף והרבה. במנה הזו יש לנו המון חילוקי דעות בבית וכאן בחרתי להוסיף מעט מהרוטב ומי שלא היה לו מספיק חריף פשוט הוסיף עוד. אימל'ה הרוטב הזה פשוט מושלם, ממליצה בחום.



סמול אקס פפרז – הבנרו ג'ינג'ר

תיאור:
רוטב חריף מתוק בסגנון קריבי שמזכיר טעם ברביקיו. כשמכניסים לפה מקבלים טעם מתוק פשוט לכאורה עם תערובת של הבנרו, חרדל צהוב, חומץ תפוחים, מחית תמרהינדי ודבש. ואז בסיום, פתאום, צץ לו הג'ינג'ר וחלק מטעם הגזר. יש לו חריפות בינונית שמתעצמת בגלל החומץ והג'ינג'ר, אך לאט לאט מתפוגגת והופכת את הרוטב מתאים גם לכאלו שאינם מנוסים בחריף.

חריפות: 4/10
הולך טוב עם: דגים, עוף, ביצים

רכיבים: חומץ תפוחים, פלפלי הבנרו, ג'ינג'ר, סוכר, חרדל צהוב, מחית תמרהינדי, גזר, דבש, מלח לא טבעוני.

טוב, זה אחד הרטבים הטובים ביותר שדגמנו, אימל'ה כמה שזה טעים. הכנתי כנפיים ברוטב החריף מתוק הזה והוא פשוט מדהים , מדהים, מדהים. ממליצה בחום.



בגזרת האבקות הגיעו: 




גוסט- ב - 2007 פלפל הגוסט הוכרז על ידי שיאי גינס כפלפל הכי חריף בעולם - פי 401 יותר חריף מרוטב טבסקו. זו אבקה מדהימה ביותר - אחת מאבקות הצ'ילי החריפות ביותר בעולם. בעלת טעם פירותי מעט. מפזרים את זה על כל דבר שדורש תוספת של חריפות.
האבקה מגיעה כסט של צנצנת פלסטיק בעלת מסננת המאפשרת שליטה מירבית על הכמות בתוספת של אבקה ארוזה בשקית פס סגור בה ניתן להשתמש למילוי מחדש בצנצנת.

אני דגמתי את שקית הפס גור הקטנה אך חריפה מאוד יש לומר. 

רמת חריפות: 855,000 – 1,041,427 יחידות סקוביל (לשם השוואה, פלפל אנהיים הנקנה בסופר מכיל כ 2,500 יחידות סקוביל בממוצע). יש להשתמש בכמות מדודה ולהזהר ממגע ישיר עם העור והעיניים (בכדי לתת לכם מושג - אנו לובשים מסיכה, כפפות ומשקפי מגן בזמן האריזה).

רכיבים: פלפל גוסט.

מדובר למעשה באבקה מאוד חריפה, אני הוספתי לסיר החריימה של שבת שנחל הצלחה מרובה אך חריפה יש לומר. 



הבנרו- ההבנרו נחשב במשך שנים רבות אחד הפלפלים הכי חריפים בעולם. אך זאת לא הסיבה בגללה הוא אהוב כל כך – להבנרו יש טעם הדרי מובחן שלא נמצא בקרב פלפלים אחרים. בתור אבקה אפילו קל יותר להרגיש את הטעם והארומה ההדריים, ולהינות מחריפות נהדרת. זהו אותו הפלפל אבל בגרסה מעושנת המוסיפה טעם ייחודי לפלפל מבלי לפגום ברמות החריפות של הפלפל.

רמת חריפות: 270,000 – 305,000 יחידות סקוביל (לשם השוואה, פלפל אנהיים הנקנה בסופר מכיל כ 2,500 יחידות סקוביל בממוצע). יש להשתמש בכמות מדודה ולהזהר ממגע ישיר עם העור והעיניים (בכדי לתת לכם מושג - אנו לובשים מסיכה, כפפות ומשקפי מגן בזמן האריזה).

רכיבים: פלפל הבנרו.

הפעם בחרתי להוסיף את האבקה הזו לדג המרוקאי - גם כאן בדיוק כמו באבקת הגוסט מדובר באבקה חריפה מאוד אז התנהגו בהתאם.



אוהבי החריף , אין לי מושג שאתם חייבים אבל חייבים להכיר את חריפתא  כי כאן זה גן עדן לאוהבי החריף על כל נגזרותיו. 

עושים משלוחים לכל הארץ באמצעות דואר ישראל (דואר רשום).



שעות פעילות:
א-ה: 9:30 עד 20:30

טלפון להזמנות:טו - 9:30 עד 14:30
050-8448760

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה