יום ראשון, 20 ביוני 2021

מתכוננת לערב פיצות מפנק וטעים

כאשר אני שואלת את ילדי מה ירצו לארוחת ערב כולם במקהלה צועקים "פיצה", זה המאכל האהוב על כולם והפיצה שלי פשוט מושלמת, הבצק סופני, הרוטב מושלם, הגבינה והתוספות מוגשים בנדיבות וכל אלו מתמזגים יחדיו לביס מושלם- היש טוב מזה?

אמש ממש רגע לפני ההכנות הגיע משלוח מפנק וכיפי במיוחד של תבואות אשר בין היתר הכיל רסק עגבניות אורגני איכותי מאוד שמיד ידעתי שיצטרף לרוטב הקטיפתי שאני מכינה. 

אז שנתחיל?

לבצק:
קילו קמח
כף מלח
3 כפות סוכר
2 כפות שמרים
1/4 כוס שמן זית 
650 מ"ל מים פושרים

ללוש היטב את כל החומרים ולהתפיח כשעה עד שעה וחצי, אל דאגה הבצק מעט דביק אבל הכל בסדר , לשמן מעט את הבצק ולכסות בניילון נצמד.

בינתיים נכין את הרוטב:
רבע כוס שמן זית
2 רסק עגבניות של תבואות 
2 עגבניות מגורדות
שום כתוש
תבלין לפיצה
מלח, פלפל, אבקת מרק עוף, פפריקה מתוקה,מעט סוכר
חצי כוס מים

תוספות: טונה, פלפל חריף, רצועות בצל, פיטריות טריות, תירס, זיתים, גבינה בולגרית ועוד...

לטגן שום כתוש עד להזהבה קלילה, להוסיף עגבניות מגורדות, תבלינים, רסק עגבניות, סוכר ותבלינים, לערבב היטב, להוסיף מים ולבשל על אש קטנה כחמש דקות.

אם אוהבים רוטב חריף ניתן להוסיף פפריקה חריפה ו/או פלפל צילי גרוס.

אופן ההכנה:
לשמן תבנית פיצה ו/או תבנית של תנור עם שמן זית (בנדיבות), ניתן לפזר מעט קמח תירס (אני באופן אישי ויתרתי וזה יוצא מעולה גם כך), לרדד היטב את הבצק ולשטח בתבנית (תרדדו דק מאחר וזה ממשיך לתפוח), למרוח את הרוטב, תוספות וגבינה צהובה מגורדת.






לאפות בחום בינוני (180 מעלות) עד להזהבה- אל תשכחו להגיש חם:




קבלו הצצה לתחתית הקריספית והזהובה:






חדש על המדף: "תבואות" משיקה "רסק עגבניות אורגני" מאיטליה, ללא תוספת סוכר, מלח או חומרים משמרים



כפי ששיתפתי מעלה הפעם בחרתי להשתמש ברסק העגבניות המעולה של תבואות. מדובר במוצר חדש אשר החברה משיקה בימים אלו. זהו "רסק עגבניות אורגני" מאיטליה - ללא תוספת סוכר, מלח או חומרים משמרים. הרסק מתאים להעשרה ולשדרוג של מגוון מאכלים ורטבים ובהם שקשוקה, רוטב לפיצה או לפסטה, ממולאים, קטניות, מרקים ועוד.

הרסק של "תבואות" מיוצר באיטליה מעגבניות אורגניות, אשר גודלו ללא חומרי הדברה, דשנים כימיים או הנדסה גנטית. הרסק מוצע בקופסה קומפקטית ונוחה לשימוש במשקל 70 גרם - כך שרוב הסיכויים הם שלא תצטרכו לאחסן שארית במקרר.

רסק (או רכז) עגבניות מיוצר מעגבניות בשלות ועם זאת קשות, והוא משמש כמרכיב במתכונים שונים. מדובר במעין משחה סמיכה בצבע אדום כהה, המיוצרת בשתי רמות של ריכוז - 22°BX ו- 28°BX (BX הוא קיצור המילה בריקס, שמשמעה אחוז החומר היבש/מוצקי העגבנייה בנוזל). באופן כללי, הרסק המרוכז יותר מתאים יותר למרקים ולקדירות, ואילו המרוכז פחות מתאים לרטבים ולבישול קצר יותר. הרסק האורגני של תבואות בריכוז 22°BX.

כשרות: פרווה, בד"צ מהדרין מילאנו ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

מחיר: 2.5 ש"ח לקופסה במשקל 70 גרם.

להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה