יום חמישי, 1 ביוני 2017

ושוב בפינתנו- המלצות לספרי קריאה לילדים


מרכיבים מכוניות מרוץ בתלת-ממד

מכיל 4 דגמים קלים להרכבה / אין צורך בדבק או במספרים



הנסיך שלי הינו בן טיפוסי, אומנם בן חמש אך מטורף על הרכבות ורכבים בכל הסוגים, המינים והצבעים , כך שכאשר קיבל את הספר "מרכיבים מכוניות מרוץ בתלת מימד" לא היה מאושר ממנו, הוא ישב במשך שעתיים עם אחיו הבוגר ויחד יצרו דגמים של מכוניות בתלת מימד.


הספר "מרכיבים מכוניות מרוץ בתלת-ממד" בהוצאת "דני ספרים", לוקח אותנו לעולם המופלא של מרוצי מכוניות מהירים, מרגשים ומלאים אדרנלין. ספר מקסים ומהנה, המכיל מידע מרתק לראשית קריאה על סוגי מכוניות המרוץ השונים ואיורים ססגוניים ומרהיבים המעוררים לחיים את מסלול המרוצים. בין דפי הספר הקשיחים נמצאים ארבעה דגמים פשוטים להרכבה של מכוניות מרוץ (מכונית פורמולה 1, מכונית מסוג סטוק, מכונית דרגסטר, באגי פתוח): אין צורך בדבק או במספרים, אלא רק להוציא את החלקים ולחבר אותם זה לזה לפי המספרים. ההרכבה בדגמים היא חלק מהלמידה והיא חשובה להורים לא פחות מגימיק ההרכבה.

ספרים נוספים בסדרה: "מרכיבים מטוסים", "מרכיבים מכונות" ו"מרכיבים דינוזאורים" הלוקחים אותנו לעולמות מופלאים.


ספר ילדים חדש: "אבא קיפוד" מאת רוני שטיינברג 


"אבא שלי לא אוהב להתגלח, לא תמיד רואים וגם אין לזה ריח, אבל כשהוא לא מתגלח – הוא פתאום נהיה קיפוד שבא להתארח, נשאר בבית ולא בורח" (מתוך הספר). 

כאשר התחלנו לקרוא את ספר הילדים "אבא קיפוד" מאת רוני שטיינברג בהוצאת הספרים מדיה 10 לא הפסקנו לצחוק, כאילו והספר נכתב על אב המשפחה שלנו- כאן מסופר על אבא שלא כל כך אוהב להתגלח וזה לא עושה שמח בלב לאף אחד. זה לא שהוא לא רוצה, הוא בדרך כלל שוכח וקצף גילוח לא מורח. החוויה מתוארת מבעד לעיניה של בתו הקטנה, שרואה מה שהגדולים לא רואים- הקוצים הם קיפודים. הוא לא יודע שהוא קיפוד או לא מאמין למרות שיש לו זיפים על לחי שמאל ולחי ימין, ספירי הקטנה מבקשת ממנו להתגלח ואז לנשק ולחבק ואפילו זה לא עוזר כי אבא מחבק כמו מתאבק, ואז דווקא כשהלחיים כבר חלקות ספירי מגלה שהיא מתגעגעת לאבא שהיא מכירה – הקיפוד, אז איך זה יגמר? אם נמאס לכם לחכות - קראו את הספר. 

אז קראנו את הספר יחדיו וצירפנו לתענוג גם את אב המשפחה שישמע איך זה נקרא ונשמע בעיני המתבונן, צחקקנו והעברנו זמן איכות משותף.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של ילנה סולוביי שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו. 


ללמוד ערבית בקלות 

צעדים ראשונים בערבית מאת דיקלה ספיר 


יש לי חלום והוא שילדי ילמדו מספר שפות- בילדותי לא ממש דאגו לכך שארכוש שפות ועל כן יצא שחלק מן השפות למדתי בגילי המאוחר וחלק מהן עדיין לומדת.

הפעם קיבלנו את סדרת הספרונים "צעדים ראשונים בערבית" מאת דיקלה ספיר בהוצאת הספרים "ניב", מדובר למעשה בסדרה בת 10 ספרונים - צעדים ראשונים ללימוד ערבית באמצעות ציורים ססגוניים וערבית פונטית. הספרונים הם בנושאים שונים, במארז פשוט וקל להבנה ומיועד לכל שכבות הגיל החל מגילאי 5-4 ועד למבוגרים. 

בעשרת הספרונים מילים שמשתמשים בהן מידי יום ביומו בעשרה נושאים נבחרים: צבעים, מספרים, משפחה, מקצועות, בית ספר, בעלי חיים, יום הולדת, כלי תחבורה, ביגוד והנעלה, פרות וירקות. 

אז ישבנו אני, בני בן ה-11, הנסיך בן החמש (שאם להודות באמת פחות התחבר ויותר עשה מזה צחוק) בעלי וחמותי במשך מספר שעות ולמדנו והחכמנו (גם אני מודה ומתוודה).



בספרון "בעלי חיים" נלמד איך אומרים בערבית אריה, ארנב, ג'ירפה, גמל, חתולה, כבש, כלב, לוויתן, נחש, נמר, סוס, עז, עכבר, פיל, פרפר, ציפור, קוף, שועל, תאו, תנין, תרנגול; בספרון "בית ספר" נלמד איך אומרים בערבית בית ספר, תלמיד, תלמידה, ילקוט/תיק, ספר, מחברת, קלמר, עט/עיפרון, מחק, מחדד, סרגל, מספרים, מורה, מורה (אישה), כיתה, לוח, הפסקה, כריך, חבר, חברה, מנהל; בספרון "משפחה" נלמד איך אומרים בערבית משפחה, אבא, אימא, תינוק, אח, אחות, אחים, אחיות, דוד מצד אבא, דודה מצד אבא, בן דודי (מצד אבא), בת דודתי (מצד אבא), דוד מצד אימא, דודה מצד אימא, בן דודי (מצד אימא), בת דודתי (מצד אימא), סבא, סבתא; בספרון "פרות וירקות" נלמד איך אומרים בערבית אבטיח, אגס, אננס, אפרסק, בננה, תות, מנגו, משמש, ענבים, שזיף, תפוז, תפוח עץ, עגבנייה, מלפפון, בצל, פלפל, גזר, תפוח אדמה, חציל, לימון. 



"המילים המופיעות בספרונים בשפה הערבית הן המילים המקוריות הנכונות במילון הערבי ואילו בתעתיק השתדלתי להשתמש במילים פחות או יותר ידועות השגורות בפי שני העמים. לדוגמה: המילה עגבנייה: ניתן לומר תאמאתה (בערבית כמובן) ואילו אני השתמשתי במילה המדוברת: בנדורה. בכל ספרון בין 15 ל-21 מילים. 




"בארי לוזר 5 – והחופשה מהגיהנום" כתב ואייר ג'ים סמית 




הנסיך בן ה-11 לא חובב ספרים בלשון המעטה , מבחינתו עדיף לשחק בכדורגל ו/או בסוני פלייסטיישן אולם את סדרת הספרים "בארי לוזר" הוא מאוד אוהב ואף קורא אותם בשקיקה ובמהירות שלא מביישת אדם מבוגר.
כך היה גם עם הספר "בארי לוזר 5 – והחופשה מהגיהנום", החמישי בסדרה הפופולארית והמצליחה שכתב ואייר ג'ים סמית, בהוצאת "דני ספרים", בארי לוזר, גיבור הסדרה, ממשיך בכל כוחו ובאמצעות הומור, דמיון פורה ותעלולים משעשעים להוכיח שהוא לגמרי מגניב, הוא התיישב עם הספר בערב החג והיום בצהריים סיים אותו ואף המליץ לחבריו ובחר להשאיל אותו לחלק מהם.

הפעם בארי לוזר מספר על חופשתו כשאימא שלו אמרה לו שהחברים הכי טובים שלו יכולים להצטרף אליהם לחופשה בקרוואן שלהם בחוף פלונקטון. בארי היה בטוח שזאת הולכת להיות החופשה הכי טובה אי פעם. כמה שהוא טעה. 

ספרי בארי לוזר, אשר תורגמו עד כה ל-12 שפות, נמכרים במאות אלפי עותקים ברחבי העולם וזוכים לשבחים מצד המבקרים והקוראים הצעירים כאחד. הספר השני בסדרה, "אני עדיין לא לוזר", זכה בבריטניה בפרס רואלד דאל לספר המצחיק ביותר לשנת 2013. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה